Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:45:55 GMT

کوچ عشایر به اصفهان باید به تعویق بیفتد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۳۳۷۰

کوچ عشایر به اصفهان باید به تعویق بیفتد

منصور شیشه فروش روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کوچ عشایر به شهرستان‌های استان در شرایط عادی، در فروردین و اردیبهشت هر سال انجام می‌شد، ولی وضعیتی که در آن بسر می‌بریم ایجاب می‌کند که زمان یادشده تغییر کند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس هماهنگی‌های لازم با اداره کل امور عشایر استان انجام شده تا تعویق حضور آنان اطلاع‌رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: بهترین زمان برای کوچ عشایر، پایان زمان شیوع ویروس و کاهش مبتلایان به کووید-۱۹ است و پیش از آن خطرات زیادی را برای این قشر پرتلاش به دنبال دارد.

شیشه فروش همچنین بر ارایه مباحث آموزشی مقابله با کرونا به جامعه عشایری و تداوم اطلاع رسانی و آگاه‌سازی آنان درباره شیوع این بیماری تاکید کرد.

عشایر اصفهان هم اکنون در استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و در قشلاق به سر می‌برند و مطابق هر سال بهار ۹۹ به استان کوچ خواهند کرد.

طبق آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

عشایر استان اصفهان شامل ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان،۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان و حدود پنج هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه در محمدآباد و نصرآباد در ناحیه شرقی اصفهان هستند.

عشایر این خطه ۲۸ درصد مواد کالاهای این استان را تامین و افزون بر ۵۰۰ تُن گوشت، ۳۰ تا ۳۵ هزار متر مربع انواع فرش، جاجیم، گلیم، کیف و محصولاتی از این دست، ۵۵ هزار تن لبنیات، ۳۰۰ تن عسل و ۱۵۰ هزار تن سیب درختی تولید می‌کنند. 

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت و درمان، ۱۰۵۳ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ (کروناویروس جدید) در کشور شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر رسید.
از بین بیماران جدید شناسایی شده، ۱۲۹ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بیماری در کشور به ۸۵۳ نفر رسید.

شمار کل مبتلایان به این ویروس در استان اصفهان یک هزار و ۳۰۱ نفر است.

برچسب‌ها زندگی عشایری ویروس کرونا سازمان مدیریت بحران کشور سازمان امور عشایر ایران اصفهان استانداری اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری ویروس کرونا سازمان مدیریت بحران کشور سازمان امور عشایر ایران اصفهان استانداری اصفهان زندگی عشایری ویروس کرونا سازمان مدیریت بحران کشور سازمان امور عشایر ایران اصفهان استانداری اصفهان استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال

به گزارش تابناک، امیرمهدی علوی در گفت‌وگوی تلفنی با اخبار ورزشی شبکه سوم سیما در خصوص حواشی اتفاقات دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر اظهار داشت: باید آیین‌نامه اجرایی کانون هواداری کشور تشکیل شود و اسامی تایید شده باشگاه‌ها به اطلاع فدراسیون فوتبال برسد تا در فایل مرتبط با بانک اطلاعاتی هواداری ذخیره شود. نکته دوم، بحث بلیت‌فروشی هوشمندانه برای مسابقات تیم میزبان رقابت‌های لیگ برتر برای فصل آینده است تا هر فردی به صورت هوشمند در صندلی خودش قرار بگیرد. این موضوع باعث نظم بیشتر می‌شود.

وی افزود: بحث سوم، تجهیزات در ورزشگاه‌ها است که باید در استاندارد برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و بر اساس الزام‌های AFC باشد. همچنین هماهنگی‌هایی با سایت ثبت احوال در جریان است تا در حوزه بلیت فروشی آنلاین، افراد در صندلی مرتبط با خود قرار بگیرند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه تضمینی برای اجرای این آیین‌نامه وجود دارد، گفت: اگر این الزامات انجام نشود، لیگ آینده به تعویق می‌افتد و تا انجام تمامی موارد آغاز نمی‌شود. پس از پایان لیگ امسال، موارد اجرایی را هفته به هفته به اطلاع می‌رسانیم. بر اساس همین آیین‌نامه، LOC برگزاری مسابقات لیگ برتر وقف برگزاری مسابقات کنفدراسیون آسیا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
 

دیگر خبرها

  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • تعویق مسابقات بوکس نونهالان
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • نکونام: ما همه تلاشمان را می‌کنیم، دیگر هر چه شد تقدیر ماست
  • نکونام: تلاشمان را می‌کنیم، دیگر هر چه شد تقدیر ماست
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • حمله گرگ به گله گوسفند در کوه‌های شرقی سمیرم