Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور مسئول مستقیم مسائلی است که در کشور می‌گذرد و باید در شرایط سخت اپیدمی بیماری در کشور پای کار باشد.

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به فراگیری بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: رئیس جمهور مسئول مستقیم مسائلی است که در کشور می‌گذرد و باید در شرایط سخت اپیدمی بیماری در کشور پای کار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خصوص کنترل، پیشگیری و درمان بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از آن و دیگر مسائل رئیس قوه مجریه مسئول مستقیم است.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پذیرفتنی نیست بگوییم ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست وزیر بهداشت تشکیل شده و کارش را انجام می‌دهد و دیگر نیازی به حضور رئیس جمهور نیست، تصریح کرد: این موضوع آنقدر اهمیت دارد که گویی جنگی در کشور برپا شده و باید مسئولان دست به دست یکدیگر داده و با آن مقابله کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه امروز شیوع ویروس کرونا به مثابه هجوم دشمن به سلامت، جان، اقتصاد و معیشت مردم است، گفت: روحانی باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای حفظ امنیت و سلامت مردم استفاده کند و به موضوع بی‌تفاوت نباشد.

عباسی با بیان اینکه روحانی باید از تمام ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادهای داخلی و خارجی برای خروج کشور از شرایط بیماری استفاده کند، اظهار کرد: ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا فراگیر نشده و می‌توانند به ما کمک کنند؛ حتی کشورهایی هم که درگیر هستند در تجهیزات و امکانات پزشکی می‌توانند به رفع محدودیت‌ها در ایران کمک کنند تا از این شرایط خارج شویم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه انتظار جامعه این است که رئیس جمهور شخصاً پای کار مبارزه با اپیدمی بیماری در کشور باشد، گفت: خوشبختانه هفته جاری شرایط در کشور نسبت به هفته گذشته بهتر بود و ای کاش رئیس جمهور از همان روزهای اول موضوع را جدی می‌گرفت و کار را گردن آقای نمکی نمی‌انداخت. چون همه دستگاه‌ها همکاری لازم را با وزیر بهداشت نداشتند و در اجرای فرامین تعلل کردند و یا اینکه از همه توان خود استفاده نکردند و زمان گذشت.

وی اضافه کرد: در کنترل استان‌های شمالی آنقدر تعلل کردند که ویروس فراگیر شد و همه را زمین‌گیر کرد و حالا دنبال راهکار هستند. اینگونه نمی‌شود کشورداری کرد.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهرستان رودسر امکان تهیه حداقل‌های بهداشتی برای مردم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مردم برای حفظ سلامت خود از دستکش‌های غیر استاندار و معمولی استفاده می‌کنند و این حداقل‌ها برایشان وجود ندارد. متأسفانه حتی کسانی که در بیمارستان‌ها در خط مقدم مقابله با بیماری خدمت می‌کنند هم از این ابزار اولیه محروم هستند. 

عباسی بیان کرد: به عنوان نمونه دانشگاه علوم پزشکی گیلان فقط روی شهر رشت متمرکز شده و توان رسیدگی به بخش‌های دیگر استان و روستاها را ندارد. تاکنون هم مردم و خیرین به صورت خودجوش کارهایی انجام داده‌اند و لذا انتظار این است که رئیس جمهور شخصاً امور را پیگیری کند تا از این مرحله عبور کنیم.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شیوع ویروس کرونا اسدالله عباسی اپیدمی بیماری در کشور مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور پای کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

سازوکار مجلس برای پرداخت بیمه کارگران ساختمانی را اینجا بخوانید.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

خبر موافقت مجلس با ارجاع اختلاف شرکت‌های توانیر ایران و گنت ترکیه به داوری را هم اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود