Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ این روزها همه‌جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها از جمله ایران را هم گرفته است. ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ استانها نظرات - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، همان‌طور که در جریان هستید ویروس کرونا ابتدا در کشور چین شیوع پیدا کرد و ظرف مدت کوتاهی همه‌گیر شد به‌طوری که هزاران نفر در چین مبتلا شدند و خیلی‌ها نیز به‌سبب مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست دادند، حال چند وقتی ‌ است که کرونا به ایران نیز رسیده است ‌که بی‌توجهی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن بزند و مبتلایان ‌را بیشتر کند، از این رو سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده و به‌سرعت به‌دنبال شناسایی و ردیابی این ویروس در سراسر جهان است تا بتواند این شرایط را تحت کنترل بگیرد و هرچه زودتر از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک و کشنده جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران‌ سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر و الکن است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.

اما این ویروس در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.

8:39| اقدام جهادی لشکر 14 امام حسین (ع) در ریشه‌کنی ویروس کرونا

فرمانده لشکر 14 امام حسین (ع) گفت: این لشکر از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان و با کمک گردان‌های امام حسین (ع) در یک اقدام جهادی آغاز به ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی شهرهای استان اصفهان کرده است. سرهنگ پاسدار محمد هاشمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، به طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا و اقدامات لشکر 14 امام حسین (ع) در این رابطه اشاره کرد و اظهار داشت: لشکر 14 امام حسین (ع) از ابتدای شیوع این ویروس در استان اصفهان و با کمک گردان‌های امام حسین (ع) در یک اقدام جهادی آغاز به ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی شهرهای استان اصفهان کرد.

8:30| انهدام کارگاه تولید مشروبات الکلی در اصفهان توسط سپاه

به همت سربازان گمنام امام زمان در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان  یک کارگاه تولیدی با بیش از 6 هزار لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز غیر بهداشتی همراه با وسایل تقطیر و دیگ بخار کشف و ضبط شد.

8:27| 63 درصد از بیماران بهبودیافته کرونا در شرق استان سمنان مرخص شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ترخیص و بهبودی 63 درصد از بیماران کرونایی در جمعیت زیرپوشش این دانشگاه خبر داد. رضا چمن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شاهرود، اظهار داشت: تا عصر روز گذشته، تعداد 153 بیمار کرونایی که رقمی حدود 63 درصد مجموع این بیماران در شرق استان سمنان می‌شود؛ با بهبودی کامل از مراکز درمانی شهرستان شاهرود مرخص شدند.

8:23| افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هرمزگان به 106 نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ابتلای 16 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان هرمزگان خبر داد و گفت: مجموع شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به 106 نفر رسید.دکتر حسین فرشیدی در مصاحبه با رسانه‌ها اظهار داشت: از  زمان شروع شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان تاکنون 817 مورد با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

8:23| تداوم خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی در مازندران

به دنبال شیوع ویروس کرونا در مازندران، خدمات رسانی سپاه در استان تداوم یافته و بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در بابل احداث شده است.مازندران حدود سه هفته درگیر شیوع ویروس کرونا شده است. همه دستگاه‌های اجرایی، مردمی و  امدادرسان فعال بوده و در کنار آن همچون گذشته به صورت خودجوش نیروهای مقتدر بسیجی و مردمی نیز پیشقروال شدند.

8:21|روند رشد ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه روند رشد ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی ادامه دارد و امروز 34 نفر به تعداد مبتلایان اضافه شد. جواد آقازاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه روند رشد ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی ادامه دارد و امروز 34 نفر به تعداد مبتلایان اضافه شد.

8:19| سپاه استان سمنان تا ریشه‌کنی کامل کرونا در میدان می‌ماند

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به شکل گیری قرارگاه مشترک مبارزه با کرونا در سپاه و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این استان گفت: سپاه استان سمنان تا ریشه‌کنی کامل کرونا در میدان است. سردار حمید دامغانی اظهار داشت: مجموعه سپاه و بسیج تکلیف خود می‌داند که دچار مشکل شده‌اند یا دستگاه‌های اجرایی به کمک نیاز داشته باشند؛ در کنار آنان باشد.

8:18| بازدید آل‌هاشم از شیفت ایثار شرکت داروسازی و سرم‌سازی شهید قاضی طباطبایی تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با کارکنان شیفت ایثار شرکت داروسازی و سرم سازی شهید قاضی طباطبایی تبریز دیدار و از خط تولید و بسته بندی شرکت بازدید کرد. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با کارکنان شیفت ایثار شرکت داروسازی و سرم سازی شهید قاضی طباطبایی تبریز دیدار و از خط تولید و بسته بندی شرکت بازدید کرد.

8:17| ‌استاندار قم: کرونا در استان قم به مرحله پایداری نسبی رسید

استاندار قم با بیان اینکه استان در خصوص بیماری کرونا به شرایط پایداری نسبی و مهار آن رسیده است، گفت: این موضوع به این معنا نیست که غفلت کرده و به‌صورت ساده انگارانه آن را تمام ماجرا بدانیم. بهرم سرمست در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران  استان قم، اقدامات صورت گرفته در استان در راستای مقابله با ویروس کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: تمامی عوامل برای پیشگیری و مقابله با این ویروس دست‌به‌دست هم داده‌اند.

8:14| رکورد ابتلا به کرونا در سایه بی‌اعتنایی مردم شکسته شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با انتقاد از اینکه رکورد ابتلا به کرونا در سایه بی اعتنایی مردم آذربایجان شرقی به توصیه‌ها شکسته شد، گفت: 487 مبتلا و 39 فوتی، آخرین آمار کرونا در استان آذربایجان شرقی است.محمدحسین صومی در گفت‌وگویی با بیان اینکه امروز 170 نفر مشکوک به کرونا بستری شدند اظهار داشت: نتیجه آزمایش 78 نفر از آنها مثبت بود.

8:11| 207 کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی گیلان به کارگاه تولید ماسک تبدیل شد

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: به همت سپاه پاسداران، جهادگران عرصه خدمت و بسیجیان، 207 کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی گیلان عملاً به کارگاه تولید ماسک تبدیل شد.احمد ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه جهاد در راه مبارزه با ویروس منحوس کرونا در گیلان همچنان ادامه دارد و با محوریت سپاه و بسیج گروه‌های مختلفی برای این کار سازماندهی شده‌اند اظهار داشت: به همت جهادگران عرصه خدمت 207 کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی گیلان به کارگاه تولید ماسک تبدیل شد.

8:09| فرمانده انتظامی استان کرمان: مبادی ورودی پانزده‌گانه استان کرمان کنترل می‌شود

فرمانده انتظامی کرمان با اشاره به اینکه مبادی ورودی 15گانه استان کنترل می‌شود گفت: تمام سازمانها و دستگاه‌ها برای کنترل ویروس کرونا کنار هم آمدند.سردار عبدالرضا ناظری شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات پلیس برای پیشگیری از شیوع کروناویروس در استان کرمان اظهار داشت: پرستاران و جامعه پزشکی و درمان در خط مقدم مقابله با کرونا هستند و از آنها به‌عنوان مدافعان سلامت قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیوع ویروس کرونا لشکر 14 امام حسین مبارزه با ویروس آذربایجان غربی آذربایجان شرقی ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا در استان کارگاه تولیدی کارگاه تولید استان اصفهان استان سمنان ریشه کنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کتک زدن یک معترض توسط پلیس اسرائیل (+فیلم) وقتی کشاورزان اروپا را به هم می‌ریزند/ چرا و چگونه؟ (فیلم) گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه