Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورا با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شورا و شهرداری شیراز با دانشگاه علوم‌پزشکی و بهزیستی فارس آغاز و با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های مقابله‌ای با شیوع بیماری کرونا توسط رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شیراز ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از اقدامات انجام گرفته در مواجهه با این بیماری گفت و به روند تهیه و توزیع پک‌های بهداشتی، ضدعفونی میدان میوه و تره‌بار، ضدعفونی معابر شهری اشاره داشت.

در این جلسه چهار طرح دو فوریتی توسط اعضای شورای اسلامی شیراز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

طرح دو فوریتی ارائه سوخت رایگان به رانندگان تاکسی و پرداخت کمک هزینه معیشتی به رانندگان اتوبوس و مینی‌بوس شهرداری با در نظر گرفتن شیوع بیماری کرونا با تنها هفت رأی به تصویب نرسید و بایگانی شد.

واگذاری زمینی به مساحت حدود ۲۰۰۰ مترمربع واقع در جبل دراک توسط شهرداری به اداره کل راه و شهرسازی جهت احداث کتابخانه عمومی بزرگ شیراز دیگر طرح دوفوریتی این جلسه بود که به تصویب اعضا رسید.

طرح دوفوریتی تخفیف اجاره دکه‌ها و اسباب بازی‌های بوستان‌ها و معابر شیراز که در جلسه یکصد و بیست و هفتم مطرح شد با در نظر گرفتن آسیب‌های ناشی از بیماری واگیردار کرونا و لزوم تعطیلی برخی از اماکن با اکثریت آراء تصویب شد.

طرح دوفوریتی ساماندهی نیروی انسانی شهرداری شیراز دیگر دستورکار این جلسه بود که با هدف ساماندهی نسبی نیروی انسانی و استفاده از تخصص نیرو‌های متخصص و بهره‌وری سازمانی، استفاده از ظرفیت خالی پست‌های سازمانی، آثار حقوقی ناشی از عدم بکارگیری نیروی انسانی واجد شرایط در پست‌های مصوب، اجرای مقررات استخدامی و عدالت استخدامی نسبی در قوانین مورد تائید اکثریت قرار گرفت.

نامه رییس امور مالی شورا درخصوص بررسی بودجه سال ۱۳۹۹ شورای اسلامی شهر شیراز نیز دیگر موضوع مورد بررسی در این جلسه بود که به موجب آن با بودجه سال ۱۳۹۹ شورای اسلامی شهر شیراز به مبلغ ۵۵ میلیارد ریال درآمد و به همین میزان هزینه موافقت شد.

لایحه شهرداری درخصوص پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بابت بخشی از هزینه‌های برگزاری جشنواره معماری شیراز از محل ماده ۱۷ بودجه سال ۹۸ شهرداری شیراز نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

طرح مدیریت خطر زمین لغزش در ارتفاعات شهر شیراز نیز در این جلسه مطرح و به تصویب اعضا رسید. به موجب این مصوبه شهرداری شیراز مکلف شد حداکثر ظرف مدت یک سال از تاریخ ابلاغ این مصوبه براساس آیین‌نامه معاملاتی نسبت به اخذ مشاور ذیصلاح جهت انجام مطالعات، شناسایی و ریزپهنه­بندی زمین­لغزش در ارتفاعات شیراز اقدام و گزارش پیشرفت کار را هر سه ماه به شورای اسلامی شیراز ارائه دهد.

لایحه شهرداری مبنی بر واگذاری ۵ واحد مسکونی بصورت رهن و اجاره به حوزه‌های تحت اشراف نماینده، ولی فقیه در استان فارس با رای مثبت اکثریت اعضا تصویب شد.

نامه انتخاب حسابرس جهت حسابرسی تفریغ بودجه سال‌های ۹۸ و ۹۹ شهرداری و سازمان‌های تابعه و شورای اسلامی شهر شیراز دیگر مصوبه جلسه یکصد و بیست و هفتم بود.

دستور کار پایانی این جلسه نام گذاری چند معبر و مکان عمومی بود که به تصویب اعضا رسید و برای تائید نهایی به فرمانداری ارسال شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری شیراز علوم پزشکی شورای اسلامی شهر شیراز شهرداری شیراز بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

گفتنی است، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کلیات طرح تقاطع غیر همسطح آیت الله طالقانی شهرکرد تصویب شد
  • شهرداری تهران کارهای ارزنده‌ای در ۳ سال گذشته انجام داده است
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • آنچه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شیراز گذشت
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب برگزار می‌شود