Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ اکبر حامدی افزود: در نیمه نخست معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص بورس به دلیل وجود جذابیت در قیمت سهم‌های کوچک رشد پرشتابی را در پیش گرفت زیرا قیمت اینگونه سهم‌ها در چند روز اخیر با افت قابل توجهی روبرو شدند.

وی ادامه داد: در 10 روز اخیر اتفاقاتی در بازار سرمایه رخ داد و ذهنیتی را بین فعالان بازا ایجاد کرد که باعث تردید سرمایه‌گذاران برای معاملات خود در این بازار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامدی به وجود مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی که بر روند معاملات بازار تاثیرگذار بود اشاره کرد و افزود: برخی از مسایل‌درون سازمانی مانند خبر استعفای رییس سازمان بورس،تغییر حجم مبنا و کاهش دامنه نوسان یک سری ترس‌ها را در بازار ایجاد کردو باعث شد تا سرمایه‌گذاران با توجه به مسایل مطرح شده تصمیم به سیو سود در بازار بگیرند تا در شایط وجود آرامش در بازار  باقیمت پایین و نرخ جذاب تر اقدام به خرید کنند.

این کارشناس بازار سرمایه مساله کرونا را از دیگر عامل تاثیرگذار در افت شاخص بورس مطرح کرد و افزود:این موضوع به شدت روندبازار جهانی و قیمت نفت را تحت تاثیر قرار داد و با توجه به اینکه 60 درصد از بازار کامودیتی محور و تاثیرپذیر از قیمت جهانی هستند در مسیر ریزش قرار گرفت.

وی به اصلاح قیمت سهام و شاخص بورس در چند روز اخیر معاملات بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: همیشه روزهای پایانی سال روندبازار در مسیر کاهشی قرار می گیرد که امسال به دلیل  وجود برخی از مسایل منفی شاهد ریزش بیشتری در این بازار بودیم.

 حامدی معتقد است؛ روز سه شنبه و چهارشنبه بازار به سمت تقاضا پیش خواهد رفت و شاهد صعود قیمت‌ها و شاخص بورس در بازار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه گله‌مندی همیشگی فعالان بازار از سیستم معاملات از دیگر مسایلی است که در دو روز اخیرروند معاملات فرابورس را با معضل مواجه کرده است، گفت:تا به حال مشاهده نشده که وقتی بازار با چنین مشکلی روبرو می‌شود شاخص بورس روند صعودی را در پیش بگیرد زیرا در چنین مواقعی فعالان بازار تصمیم به  دوری از معاملات  این بازار می‌گیرند.

وی افزود: اگر بتوان مشکل هسته معاملات را به گونه‌ای حل کرد که پاسخگوی این حجم از معاملات باشد بسیاری از روند منفی بازار برطرف خواهد شد.

حامدی با تاکید بر اینکه این حجم از معاملات و هسته معاملات پاسخگوی روند کنونی بازار سرمایه نیست، گفت:خرابی هسته معاملات در روند نزولی بازار بی‌تاثیر نیست و باعث می‌شود تا فعالان بازار از این بازار دوری و به سمت دیگر بازار پیش بروند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام بورس سازمان بورس معاملات بورس بازار سرمایه شاخص بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز هم در بازار برخلاف انتظار‌ها خبر خاصی نبود! تابلوی معاملات کم رمق است و همچنان رکود و سردرگمی به راحتی حس می‌شود و ظاهرا اراده‌ای برای رشد بازار وجود ندارد. هر خبر یا شایعه‌ای بهانه‌ نوسان یک الی دو روزه می‌شود و این دور باطل فعلا ادامه دارد.

او در ادامه می‌گوید: امروز ارزش معاملات خرد بورس به ۳,۶۴۴ میلیارد تومان رسید و خالص سفارشات با خروج ۱۴۰ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. همچنین تعداد نماد‌های مثبت ۲۴۱ و تعداد نماد‌های منفی ۵۶۵ نماد بود. به عبارتی حدود ۷۲ درصد نماد‌ها در شرایط قرمز بودند و بیشترین تاثیر مثبت بر بازار با وامید و بیشترین تاثیر منفی بر بازار با فولاد به ثبت رسید.

وفایی گفت: در نهایت شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش ۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳