Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@20:42:11 GMT

بند دره برای تفرجگاه شدن پیشتازی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۴۳۵۶

بند دره برای تفرجگاه شدن پیشتازی می‌کند

ایسنا/خراسان جنوبی شهردار بیرجند با اشاره به اینکه به زودی فاز اول ایجاد زیرساخت‌های بند دره به پایان می‌رسد، گفت: ایجاد تفرجگاه بند دره در سه فاز انجام می‌شود.

محمدعلی جاوید اظهار کرد: از ابتدای حضورم در این شهر و قبول این مسئولیت متوجه یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردم برای ایجاد فضای تفریحی در بند دره شدم و با توجه به این که ظرفیت لازم در این خصوص وجود داشت، جلسات متعددی با حضور سرمایه گذار این منطقه و مسئولان برای پیگیری یکی از دغدغه‌های مهم مردم برگزار و برای انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مکاتبه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری بیرجند، وی افزود: پس از تصویب این موضوع در تهران با استاندار موارد مورد نظر مطرح شد و استاندار با توجه به عزمی که برای انجام این کار داشتند، پیگیری خوبی در این خصوص انجام دادند و بعد از هماهنگی  با دستگاه‌های مربوط 22 بهمن ماه امسال کلنگ اجرای فاز اول تفرجگاه بند دره بیرجند توسط استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به زمین زده شد .

شهردار بیرجند با تشکر از استاندار برای پیگیری‌هایی که در خصوص اجرایی شدن پروژه تفریحی بند دره انجام داد، خاطرنشان کرد: در اولین جلسه‌ای که برای این منظور برگزار شد، اعلام کردیم در زمینی که دارای مالکیت خصوصی است، برای ایجاد تفرجگاه بند دره شهرداری نمی‌تواند اقدام کند.

جاوید ادامه داد: با توجه به اینکه از 75 هکتار زمین مورد نظر 18 هکتار آن مالکیت خصوصی داشت با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای تعیین حدود اراضی اجرای این طرح مکاتبه شد و ایجاد تفرجگاه بند دره در خارج از اراضی شرکت پویش آغاز شد.

شهردار بیرجند بیان کرد: بعد از انتخاب مشاور و عکس‌برداری از اراضی این محدوده، نقشه‌برداری و طراحی پروژه انجام و مقرر شد این طرح در قالب سه فاز اجرایی شود.

جاوید با بیان اینکه تفرجگاه بند دره در سه فاز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرا می‌شود، افزود: در فاز اول که در کوتاه‌مدت انجام می‌شود اقداماتی مانند احداث جاده دسترسی در مسیر بند دره، سرویس بهداشتی، ایجاد فضای سبز، پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، پارکینگ، روشنایی مسیر  بنددره و... اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری مصالح مورد نیاز برای ایجاد برج‌های نوری را تهیه و نصب آن را اداره برق انجام داد، خاطرنشان کرد: روشنای این مسیر از بلوار پیامبر اعظم(ص) تا بند دره اجرایی می‌شود و تعریض مسیر، جدول‌گذاری، خاک‌برداری و... توسط شهرداری و احداث پل‌ها و آبنما را اداره کل راه و شهر سازی استان انجام می‌دهد.

شهردار بیرجند اظهار کرد: همچنین کارهای زیرسازی و آسفالت مسیر بند دره را اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان و دیوارهای حفاظتی رودخانه فصلی را شرکت آب منطقه‌ای برعهده دارد.

جاوید با بیان اینکه اجرای خطوط گاز به این منطقه در حال انجام است، یادآور شد: تامین آب شرب نیز با ایجاد مخازنی در گذشته با لوله‌کشی به آب شهری انجام شده است و تا ایام عید امسال صد در صد عملیات اجرایی فاز یک آن انجام و با حضور استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص اجرای فاز دو تفرجگاه بند دره، گفت: شهرداری در قالب اجرای این فاز ایجاد فضاهای خدماتی مورد نیاز شهروندان مانند ایجاد آلاچیق، رستوران، فضاهای اقامتی و سایر موارد را آغاز کرده که تا پایان شهریور ماه سال 99 به پایان می‌رسد.

شهردار بیرجند ادامه داد: مبلغ 750 میلیون تومان اعتبار دولتی و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری بیرجند در این خصوص هزینه می‌شود و در قالب فاز سوم این طرح که در بلندمدت اجرایی می‌شود زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث هتل، بازارچه‌های صنایع دستی، فروشگاه‌های محصولات محلی، توسعه فضاهای اطراف بند دره و... فراهم می‌شود .

جاوید به توسعه فضای سبز با هدف ارتقای منظربند دره با کاشت درخت‌های مثمر و غیرمثمر و ایجاد سیستم آبیاری اشاره و افزود: برای سرمایه‌گذاری در این منطقه با سازمان میراث فرهنگی کشور مکاتبه کرده‌ایم تا به طور رسمی به شهرداری و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اجازه رسمی داده شود.

وی یادآور شد: اگر زیرساخت‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در بند دره فراهم شود با توجه به ارزش افزوده‌ای که به وجود می‌آید، سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در آن تمایل زیادی خواهند داشت چراکه این پروژه به یکی از پروژه‌های محرک تبدیل می‌شود که برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بیرجند برای سرمایه گذاری تفرجگاه بند دره شهردار بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک بیرجندی بر اثر سقوط در چاه فاضلاب

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حیاتی با اشاره به جان باختن یک نفر در اثر سقوط در چاه فاضلاب در بیرجند اظهار کرد: این حادثه که در ساعت ۱۶:۳۹ دقیقه امروز، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه واقع در خیابان خلیج فارس ۹ حاجی‌آباد رخ داده بود، به ستاد فرماندهی گزارش شد و متعاقباً به ایستگاه‌های یاسر و غفار اعلام شد.

به گفته وی دو تیم عملیاتی از این ایستگاه‌ها به محل حادثه اعزام شدند و پس از حدود ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه عملیات نفس‌گیر جسد مردی را از چاه فاضلاب منزل مسکونی بیرون آوردند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند متذکر شد: این مرد که به دلایل نامعلومی در چاه سقوط کرده بود تحویل اورژانس و سپس مأموران انتظامی شد.

کد خبر 6098699

دیگر خبرها

  • فوت یک بیرجندی بر اثر سقوط در چاه فاضلاب
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران
  • همایش توجیهی آموزشی زائران حج تمتع شهرستان بیرجند
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته