Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@08:58:44 GMT

سانفرانسیسکو قرنطینه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۴۴۵۱

سانفرانسیسکو قرنطینه شد

آفتاب‌‌نیوز :

مقام‌های سانفرانسیسکو و شهرهای حومه آن که مجموعا ۷ میلیون سکنه دارد به مردم دستور داده‌اند که در خانه‌های خود بمانند. آنها فقط برای خرید دارو و غذا می‌توانند از خانه خارج شوند. این دستور از سه‌شنبه شب به مدت سه هفته به اجرا در خواهد آمد. همزمان بسیاری از ایالت‌های آمریکا مدارس، رستوران‌ها و میکدها را تعطیل اعلام کرده‌اند؛ از جمله نیویورک و لس‌آنجلس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، سه ایالت نیویورک، نیوجرسی و کانتیکت در تصمیمی سه جانبه تمام رستوران‌ها، سینماها، میکده‌ها، سالن‌ها ورزشی، مدارس و دانشگاه‌ها را "تا اطلاع ثانوی" تعطیل کردند بلکه بتوانند از شتاب سریع ابتلا به ویروس کرونا در میان میلیون‌ها نفر از ساکنان این سه ایالت بکاهند.

پنسیلوانیا، کالیفرنیا، واشنگتن دی‌سی، میشیگان، اوهایو، ماساچوست، ایلینوی و واشنگتن هم از ساکنان خود خواسته‌اند که به رستوران‌ها و میکده‌ها نروند و در خانه بمانند.

دیوان عالی آمریکا که بالاترین مرجع قضایی این کشور است برای نخستین بار در یک سده گذشته، جلسات مباحثه قضات خود را تعطیل کرده است.

همزمان در ایالت کنتکاکی قاضی به پلیس دستور داده مرد ۵۳ ساله‌ای که با وجود مثبت بودن تست کرونا از در قرنطینه ماندن خودداری می‌کرد را تحت نظر بگیرد.

در تگزاس هم پلیس یک نفر را که به دروغ در فیسبوک مدعی شده بود به ویروس کرونا مبتلا شده را دستگیر کرده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان خبر داده که مجتمع تفریحی مارالاگو در فلوریدا که متعلق به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست برای شستشو و ضدعفونی کردن فعلا بسته شده است. این تصمیم پس از ان گرفته شد که چند نفر از میهمامان این مجتمع در چند روز گذشته کرونا مثبت اعلام شدند از جمله مدیر ارتباطات رئیس جمهوری برزیل که با دونالد ترامپ و مایک پنس هم عکس یادگاری گرفته بود.

شیوع ویروس کرونا بر انتخابات داخلی حزب دموکرات هم تاثیر گذاشته است.

این رقابت‌ها که اکنون به دو چهره اصلی یعنی جو بایدن و برنی سندرز محدود شده قرار است روز سه‌شنبه، ۱۷ مارس، در چند ایالت کلیدی از جمله فلوریدا برگزار شود.

علاوه بر فلوریدا، آریزونا و ایلینوی هم روز سه‌شنبه انتخابات مقدماتی خود را برگزار می‌کنند. قرار بود ایالت اوهایو هم همزمان با این سه ایالت دیگر رای گیری کند اما فرماندار این ایالت پس از آن که دادگاه با درخواست تعویق این انتخابات مخالفت کرد، طی حکمی در اوهایو وضعیت اضطراری بهداشتی اعلام کرد و به این ترتیب توانست برگزاری انتخابات حزب دموکرات را به تعویق بیندازد.

ایالت های جورجیا، لوئیزیانا و کنتاکی پیش‌تر اعلام کرده بودند که انتخابات در این سه ایالت را به تعویق اندخته‌اند. ایالت وایومینگ هم رای گیری حضوری را منع کرده اما انتخابات از طریق آنلاین و یا ارسال برگه رای از طریق پست برگزار خواهد شد.

شب گذشته مناظره میان جو بایدن و برنی سندرز در شبکه سی‌ان‌ان هم با شکل و هوایی متفاوت برگزار شد. دو نامزد با هم دست ندادند. در فاصله چند متری یکدیگر ایستادند. مجری ها هم با فاصله نشستند و مهم‌تر از همه برخلاف معمول، هیچ تماشاگری در سالن مناظره حضور نداشت.

همه اینها در حالی روی داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا، عصر دوشنبه از همه مردم این کشور خواست که در خانه‌هایشان بمانند و از شرکت در تجمع‌های بالای ۱۰ نفر پرهیز کنند.

منبع: بی بی سی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سانفرانسیسکو آمریکا ویروس کرونا سه ایالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست استانداران سراسر کشور ضمن تقدیر از استاندارها در برگزاری مطلوب انتخابات، نکات تکمیلی را در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت یادآور شد.

وزیر کشور انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ۱۴۰۲ را از جهات مختلف قابل قبول و مطلوب دانست و افزود: با عنایت به راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحله دوم انتخابات نیز به یاری خداوند متعال به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مسئولیت توأمان استانداران در ستاد انتخابات و شورای تأمین استان اظهار کرد: همواره ممکن است اشکالات و خطاهای کوچکی در عرصه اجرا وجود داشته باشد اما استانداران محترم باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب‌ترین وضع ممکن برگزار شود.

وزیر کشور افزود: انتخابات یکی از عرصه‌هایی است که معاندان و بداندیشان آن را فرصتی برای ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جامعه می‌شمارند و از این رو تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند تا چنین افکاری همانند گذشته ناکام بماند.

وحیدی در بخش دیگری از این نشست، استانداران، گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌های پیش رو با تاکید بر ماموریت‌های استانی ارائه کردند و به بحث گذاشتند.

وی آسیب‌های اجتماعی را در کنار استحکام اقتصادی و مسئله عدالت سه مسئله اصلی پیش روی نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: آسیب‌های اجتماعی بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حتی در اولویتی بالاتر از مسائل امنیتی و سیاسی قرار می‌گیرد و از این رو توجه دو چندانی را می‌طلبد.

وزیر کشور با اشاره به مسئولیت وزارت کشور در زمینه آسیب های اجتماعی عنوان کرد: استانداران باید در صف مقدم مبارزه با معضلات و آسیب‌های اجتماعی باشند. از این رو نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع با خصوصیات کیفی و کمّی هستیم که نه‌تنها خصوصیات خاص هر استان و شهر در نظر گرفته شده باشد بلکه دارای انسجامی در روش باشد تا طرح به شکل ملی اجرایی شود.

وحیدی وظیفه استانداری‌ها را متولّی‌گری در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: استانداری‌ها نمی‌توانند با تصدی‌گری در امور اجتماعی نقش مناسب و متناسب خود را در این حوزه انجام دهند. از این رو باید نهادهای واسطه‌ای تقویت شوند تا بتوانند با تقدم رویکرد پیشینی و پیشگیری بر رویکرد پسینی و درمانی، کاهش و حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی را به ثمر رسانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • فعالیت ۱۸ هزار نفر در برگزاری مرحله دوم انتخابات کرج
  • دور دوم انتخابات در کرمانشاه در ۶۴۵ شعبه برگزار می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس