Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@03:38:19 GMT

شناسایی ۴۱۷ انشعاب غیرمجاز آب روستایی در کبودرآهنگ

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۴۴۷۵

شناسایی ۴۱۷ انشعاب غیرمجاز آب روستایی در کبودرآهنگ

به گزارش خبرنگار مهر، باقر پورقاسمی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آب شرب ۱۲۷ روستای شهرستان کبودرآهنگ از ۱۵۵ حلقه چاه مکانیکی و دستی، ۵ رشته قنات و ۶ دهنه چشمه تأمین می‌شود، بیان کرد: از این تعداد ۱۰۷ روستا تحت پوشش خدمات این امور است.

وی ضمن اشاره به افت آب‌های زیر زمینی و کمبود آب در برخی مناطق شهرستان عنوان کرد: در راستای کنترل شرایط موجود؛ در سال جاری، عملیات حفر چاه عمیق و دستی به عمق ۵۲۰ متر در روستاهای آق تپه، عبدل آباد، دستجرد، چهارسوق، اوزوندره وچالو به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پورقاسمی در ادامه با بیان اینکه در راستای ارتقای سطح خدمت رسانی به مشترکین، افزایش دبی و رفع افت فشار آب مورد توجه قرار گرفت؛ اظهار داشت: همچنین عملیات لایروبی چاه در روستاهای گمین قلعه، ناصر آباد،، چورمق، شیخ جراح، سرایجوق و امیرآباد نیز با اعتبار ۵۶۰ میلیون ریال در سال جاری عملیاتی شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ در راستای جلوگیری از هدر رفت آب عملیات تعمیر مخازن زمینی و هوایی در ۷ روستا اجرایی شد، گفت: این عملیات در روستاهای کلیک، مبارک آباد، آق تپه، پرورق، کردآباد، داق داق آباد وبشیک تپه با صرف اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیون ریال به انجام رسید.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودرآهنگ در بخش دیگری از سخنانش به عملیات اصلاح و توسعه شبکه در روستاهای طراقیه، چاله کند، خلعت آباد، کرد آباد، داق داق آبادوقباق تپه به طول ۵ و نیم کیلومتر با صرف ۳۰ میلیون ریال اعتبار اشاره و بیان کرد: همچنین در بازه زمانی ۱۲ ماهه سال جاری، عملیات اجرایی شبکه توزیع آب شرب روستاهای اوریاد، عین آباد و روعان به طول ۲۱ کیلومتر با نصب و استاندارد سازی انشعابات به مبلغ ۱۹ هزار میلیون ریال ازمحل اعتبارات ملی انجام شد.

پورقاسمی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کل مشترکین روستاهای تحت پوشش آبفار شهرستان کبودرآهنگ ۲۳ هزار و ۵۳۰ نفر است، عنوان کرد: امسال ۴۷۰ انشعاب خانگی به فروش رسید ضمن اینکه ۲۹۰ مورد کنتور معیوب نیز تعویض شد.

وی همچنین از کشف ۴۱۷ مورد انشعاب غیرمجاز در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد ۱۷۵ مورد مجاز شده و مابقی قطع و به مراجع قانونی ارجاع شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آب و فاضلاب ارتقای سطح استاندارد امور روستایی خدمت رسانی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی میلیون ریال سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان

عزیز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باید هم‌زمان با اجرای طرح‌های هادی در سطح روستاها یا بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، بافت و اصالت خانه‌های روستایی هم حفظ شود که این مساله به‌ویژه در روستاهای هدف گردشگری مورد توجه است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان با اشاره به شناسایی ۱۶ روستای دارای بافت با ارزش در قوچان به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری، بیان کرد: برای شروع کار از روستای هدف گردشگری شمخال شروع که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است و طرح آن مراحل نهایی را طی می‌کند تا به سمت اجرایی شدن حرکت کند.

وی با تأکید بر این مطلب که باید نمای سنتی نیز در ساخت خانه‌های روستایی به‌جای نماهای سنگی فرهنگ‌سازی تا هویت روستایی حفظ شود، گفت: این مساله در روستای عمارت در حال انجام بوده و حتی طرح سنتی برای دیوارهای مسجد این روستا پیش‌بینی‌شده است تا همان حالت سنتی قدیم مورد توجه قرار بگیرد.

ابراهیمی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت را طرح نهضت ملی مسکن دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۰۳ واحد در سطح روستاهای این شهرستان سهمیه در نظر گرفته‌شده بود که یک هزار و ۳۸ واحد انعقاد قرارداد انجام دادند و تاکنون برای ۱۹۰ واحد پایان کار صادرشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان بابیان اینکه ۵۸۴ واحد مسکن روستایی این طرح نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارند، تصریح کرد: از مجموع ۴۰ هزار پاکت سیمان تقسیمی نیز برای شهرستان ۱۵ هزار ۵۹۳ پاکت به‌صورت رایگان تحویل متقاضیان شده است.

کد خبر 6087358

دیگر خبرها

  • شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند