Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:35:34 GMT

تولید الکل اتانول ۹۵ درجه توسط دامپزشکی اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۵۱۱۴

تولید الکل اتانول ۹۵ درجه توسط دامپزشکی اصفهان

مشاور مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان، از تولید الکل اتانول ۹۵ درجه توسط کارشناسان بخش شیمی مواد غذایی آزمایشگاه مرکزی این اداره کل خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، خسرو فاتحی اظهار کرد: پیرو مصوبات کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس، این اداره کل و با توجه به شرایط حساس کنونی و کمبود مواد ضد عفونی کننده در بازار و ضرورت ورود تمامی دستگاه‌های اجرایی که در این خصوص توانایی لازم را دارند، کارشناسان شیمی مواد غذایی آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به منظور تهیه مواد ضدعفونی کننده دست‌ها، موفق به تولید الکل اتانول با خلوص ۹۵ درجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته قابل توجه این است که تمام مراحل تهیه مواد اولیه، دستگاهی تخمیر و تقطیر و تولید ضدعفونی کننده پایه الکی با توجه به امکانات موجود در این آزمایشگاه با خلاقیت و نوآوری کارشناسان بخش مذکور، فراهم شد.

عضو کارگروه داروهای گیاهی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: الکل تولیدی در مواد ضدعفونی کننده پایه الکلی که بر اساس فرمولاسیون پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی(WHO) ساخته می‌شود، به زودی در اختیار همکاران قرار می‌گیرد.

کد خبر 415361

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دامپزشکی ویروس کرونا ضدعفونی مواد ضد عفونی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سلوکانه صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از توقف فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری خبر داد.

وی گفت: این اقدام در راستای اجرای وظیفه حاکمیتی و نظارت بهداشت وفق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور ازجمله اجرای ضوابط شیوه نامه نظارت بهداشتی با توجه به بازدید سر زده توسط کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تهران انجام شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران با تاکید به تمامی کشتارگاه‌های طیور استان تهران درخصوص رعایت شرایط بهداشتی کشتارگاه و اجرای ضوابط قرنطینه ای بهداشتی مطابق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های سازمان دامپزشکی کشور، التزام به دستور العملهای بهداشتی و حمایت از تولید بهداشتی بمنظور صیانت از حقوق عامه را ضروری دانست.

بر اساس این گزارش دامپزشکی استان تهران بنا به وظیفه ذاتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تهدید علیه بهداشت عمومی با واحد های متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

کد خبر 6093874

دیگر خبرها

  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق آسمان اصفهان را فرامی‌گیرد / کاهش ۶ درجه‌ای دما
  • «کوری مطلق و مرگ» در انتظار مصرف کنندگان «الکل»
  • آب شرب اصفهان سالم است
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات