Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@20:38:01 GMT

جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۵۳۱۴

جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار می شود

محمدبیگی از برگزاری دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان قزوین خبر داد.

«فاطمه محمدبیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور، با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه داد:هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌ های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین (ع) به ‌ویژه امام رضا (ع) و افزوده شدن منابع مرتبط با سیره حضرت امام هادی (ع)  به عنوان بخش ویژه است.

 

وی عنوان کرد: این جشنواره در ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد که با توجه به تعطیلی کتابخانه ‌های عمومی، مدارس و دانشگاه ها، از ظرفیت فضای مجازی استفاده شده و امکان مشارکت در بخش ‌های مختلف در این بستر فراهم شده است.

 

محمدبیگی عنوان کرد: بر این اساس خانواده ها و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در گروه های مختلف سنی می توانند با حضور در این جشنواره، از این فرصت برای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره امام رضا (ع)، امام هادی(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) بهره ببرند، البته کتابخانه‌های عمومی هم به محض بازگشایی آماده برگزاری این جشنواره هستند.

 

وی در خصوص منابع معرفی شده در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اعلام کرد: در فراخوان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ۱۲ کتاب برای سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال معرفی شده که کتاب های «گنبد خورشید» نوشته معصومه مهری، «زندگی حضرت معصومه (س) » نوشته سید محمد مهاجرانی و کتاب «ده قصه از امام هادی (ع)» نوشته جعفر ابراهیمی در بخش ویژه برای گروه سنی کودک یعنی چهار تا ۱۲ سال در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین اعلام کرد: کتاب های «ستاره من: چهل قصه از زندگی امام رضا (ع)» نوشته ناصر نادری، «نشانه‌ ها: قصه‌ هایی از زندگی امام رضا (ع)» نوشته ابراهیم حسن‌ بیگی و در بخش ویژه کتاب «مژده گل: داستان هایی از زندگی امام هادی (ع) » نوشته محمود پوروهاب برای گروه سنی نوجوان یعنی ۱۳ تا ۱۷ سال معرفی شده است.

 

وی تصریح کرد: برای گروه سنی جوان و بزرگسال که ۱۸ سال به بالا را شامل می شود، ۶ کتاب شامل «امام رضا (ع) (تاریخ و سیره)» نوشته محمد باقر پورامینی، «امام رضا (ع) و ایران» نوشته سید حسین حر، «برمدار آفتاب: ترسیم زندگی بر مدار حیات رضوی» نوشته محمد حسین پورامینی ، «شاهچراغ (ع)» نوشته جلیل عرفان ‌منش و در بخش ویژه هم کتاب ‌های «خورشید رهنمای: پژوهشی در زندگانی و سیره امام هادی (ع)» نوشته ابوالفضل هادی‌ منش و «حکمت‌ های نقوی: ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام هادی (ع)» نوشته جواد محدثی در نظر گرفته شده است.

 

محمدبیگی خاطر نشان کرد: این جشنواره در سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی و به صورت مکتوب و الکترونیک برگزار می ‌شود که علاقه ‌مندان به شرکت در بخش الکترونیک می توانند به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir  و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

 

وی یادآور شد: کودکان می توانند در این جشنواره در سه قالب نقاشی، فعالیت گروهی و پویش کتابخوان شرکت کنند و در گروه سنی نوجوان هم علاقمندان می توانند به شیوه ترسیم نقاشی، چهار گزینه‌ ای، فعالیت‌های گروهی و پویش کتابخوان در این جشنواره شرکت کنند.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل کتابخانه های عمومی قزوین جشنواره رضوی کتابخوانی جشنواره کتابخوانی رضوی امام هادی گروه سنی بخش ویژه امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «پرونده مختارنامه» نوشته رضا استادی به تازگی توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود. این کتاب روایتی از فراز و فرودهای سریال تلویزیونی مختارنامه است.

پرونده مختارنامه حاوی ناگفته‌هایی از سریال تلویزیونی مختارنامه و تحلیل و تشریح روند ساخت این اثر است که نگارش آن از سال ۱۳۸۵ آغاز و طی بازنویسی‌های مختلف، مهر ۱۴۰۲ به پایان رسیده است.

کتاب مورد اشاره در ۶۰۰ صفحه نوشته شده و طی ۱۰ فصل به ترتیب زمانی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ روند ساخت و پخش این سریال را به صورتی داستان گونه و صریح روایت می‌کند. همچنین در بخشی از کتاب سه تک نگاری درباره محمود فلاح، عظیم جوانروح و داوود میرباقری قرار گرفته و پایان بخش کتاب نیز آلبوم تصاویر پشت صحنه سریال است که تاکنون منتشر نشده اند.

کد خبر 6095489 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد
  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»