Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس در جلسه کارگروه سلامت روانی و معنوی مقابله با بحران کرونا این استان، گفت: یکی از مسائلی که امروز با آن مواجه هستیم این است که ایران متفاوت با سایر کشورهای جهان، به دنبال ایجاد مدلی جدید در تصمیم‌گیری است و در این مدل‌سازی جدید، پیش از هر چیز باید به تعریف نقش مدیریت و فرماندهی واحد بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اكنون در بحران کرونا، نهاد تصمیم‌گیر و مسئول برای مدیریت روانی جامعه کیست؟ کدام ارگان و نهاد رسماً مسئول این کار است تا از آن مطالبه کنیم که چه‌کارهایی کرده‌اند و چه‌کارهایی باید بکنند؟ بسیاری از ارگان‌ها در این زمینه هم مسئول هستند و هم نیستند. یعنی تمام مسئولیت کار متوجه آن‌ها نیست اما در عین حال تعریف هم نکرده‌ایم که چه بخشی از کار بر عهده آن‌هاست، در نتیجه امروز نمی‌توانیم مدعی باشیم که چه دستگاهی خوب کار کرده و چه دستگاهی عملکرد بدی داشته است.

آیت‌الله دژكام بیان كرد: در بحران کرونا تابع تصمیمات بهداشتی و درمانی مسئولان و متخصصان ذی‌ربط هستیم ولی در زمان مدیریت، متخصصین نیز باید مدیریت واحد را بپذیرند و نمی‌شود هر متخصصی یک نسخه مدیریت بحران ارائه دهد چرا که در این صورت هرج و مرج به وجود می‌آید.

امام جمعه شیراز اظهار كرد: امروز مسئله کرونا در ایران یک تهدید است که باید آن را با هوش و طراحی و برنامه‌ریزی صحیح به فرصت تبدیل کنیم و این نیازمند این است که به خصوص در بحث سلامت روانی و معنوی، متخصص دانشگاهی ما و متخصص حوزوی ما دور یک میز بنشینند و با هم‌فکری به یک نسخه جامع و واحد از مسئله برسند.

او با بیان اینكه یکی دیگر از فرصت‌های بالقوه این تهدید، جوشش انگیزه‌های جهادی و انسانیت است که تبلور آن را می‌بینیم، گفت: طلبه جوانی که زن و فرزندش بر اثر کرونا فوت شده اکنون خودش در خط مقدم این مسئله دارد به بیماران خدمت‌رسانی می‌کند و این نوع رفتار به جامعه آرامش می‌دهد.

آیت‌الله دژكام ادامه داد: نوع کار در این عرصه به گونه‌ای است که کسانی می‌توانند کار را پیش برند که خود توانایی داشته باشند به میدان بیایند و آن چیزی که مقتضی ایمان و باور به خدا است را نشان دهند، اگر این کار را توانستیم انجام دهیم در فاز روانی و معنوی به مردم کمک کرده‌ایم وگرنه اینکه هر کار دیگری را انجام دهیم که صرفاً تحلیل و تبیین باشد به درد مردم نمی‌خورد چون مردم درگیر و گرفتار هستند و امروز باید دردی از مردم دوا کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه شیراز علوم پزشکی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، گفت: کرمانشاه به عنوان مرکز و هاب مدیریت بحران و حوادث غرب کشور مصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بابک محمودی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه هر اقدامی در زمینه بحران باید در قالب پیشگیری باشد، اظهار داشت: باید نقاط پرخطر در طبیعت به مردم معرفی شوند و امدادرسانی‌ها باید به سرعت انجام شود که سبب نشویم مردم از حضور در طبیعت دلزده شوند.

وی با اشاره به استقبال مردم از کوهستان عنوان کرد: راهنمایان در کوهستان حضور دارند و در برخی مسیرها صعود افراد باید با راهنما انجام شود و این تلفات را کاهش می‌دهد.

محمودی با بیان اینکه بیستون چهارمین توده سنگی بزرگ دنیا است و برای سنگ‌نوردی و صخره‌نوردی بسیار مهم است، گفت: کوهستانی بودن را نباید یک تهدید دانست، بلکه می‌توان به آن به عنوان یک فرصت اشتغال‌زایی نگاه شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور افزود: با تصویب کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی و حوادث غرب کشور از نظر پایگاه هوایی و تجهیزات انباری و تخصصی تجهیز می‌شود.

وی بیان کرد: این مرکز می‌تواند علاوه بر استان کرمانشاه به سایر استان‌های غرب کشور نیز خدمات‌رسانی کند، اما استان باید حداقل‌های انبارداری شامل سیستم اعلام حریق را راه‌اندازی کند و در این صورت کرمانشاه به عنوان هاب منطقه‌ای برای مدیریت بحران در نظر گرفته خواهد شد.

محمودی با اشاره به اینکه فرودگاه کرمانشاه اکنون با مشکلاتی مواجه است که به‌زودی برطرف می‌شود، گفت: چنانچه آشیانه دیگری در فرودگاه برای استقرار دائمی سه تا چهار فرزوند بالگرد ایجاد شود بسیار کمک کننده خواهد بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: ما انگیزه‌ای برای افزایش تعداد پایگاه‌ها نداریم، زیرا بسیار هزینه بر است و این انگیزه را باید فرمانداران و استانداران ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود