Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:11:24 GMT

۸۴ درصد مطالبات قطعه‌سازان پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۵۳۸۴

۸۴ درصد مطالبات قطعه‌سازان پرداخت شد

«مازیار بیگلو» امروز (سه شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: تا پایان روز گذشته ایران خودرو دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و سایپا هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از سهم دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خود به قطعه‌سازان را پرداخت کردند.

این مقام صنفی ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل بیشتر بانک‌های عامل با سایپا، این گروه بتواند طی ۴۸ ساعت آینده بقیه مبالغ خود را از بانک ها دریافت و پرداختی های خود به قطعه‌سازان را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیگلو بیان داشت: با وجود اینکه سال ۹۸ سالی بسیار سخت برای خودروسازان و قطعه‌سازان بود، اما سهم قابل توجهی از مطالبات سررسید شده سازندگان قطعات تا امروز پرداخت شده است و اکثر قطعه‌سازان راضی به استقبال سال جدید رفتند، این در حالی بود که با مشکلات کرونا، کاهش ساعت های کاری و تعطیلی های پی در پی مواجه بودند.

به گزارش ایرنا، در ماه‌های گذشته هیات دولت تزریق نقدینگی ۱۰ هزار میلیارد تومانی به صنعت خودرو را مصوب کرد. پس از آن در جلسه‌ای در کمیسیون صنایع مجلس که در آن وزیر صنعت، نمایندگان بانک‌مرکزی، وزیر اقتصاد و نمایندگان بانک‌های عامل حضور داشتند اعطای نیمی از این مبلغ یعنی پنج هزار میلیارد تومان به هر خودروساز برای تزریق به زنجیره تامین آن صورت‌جلسه شد.

در نهایت با تصویب شورای پول و اعتبار بیش از هفت هزار میلیارد تومان برای دو خودروساز بزرگ کشور مصوب و مقرر شد پنج هزار میلیارد تومان آن به صورت تسهیلات بانکی در اختیار خودروسازان قرار بگیرد تا به قطعه سازان بدهند و دو هزار میلیارد تومان دیگر خودروسازان پس از اصلاح ساختار مالی‌شان اوراق مشارکت بفروشند تا از بازار سرمایه جذب نقدینگی داشته باشند.

برچسب‌ها شورای پول و اعتبار خودرو صنعت قطعه سازی سایپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای پول و اعتبار خودرو صنعت قطعه سازی سایپا شورای پول و اعتبار خودرو صنعت قطعه سازی سایپا هزار میلیارد تومان قطعه سازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پرداخت ارز به زائران حج

آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به شروع سفر‌های زائراج حج سال ۱۴۰۳ و ضرورت تامین ارز مورد نیاز زائران گرامی، تأمین و پرداخت ارز (به صورت اسکناس) به‎ مبلغ ۵۰۰ (پانصد) یورو یا معادل آن در سال جاری با نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به زائران حج تمتع معرفی شده از سوی سازمان حج و زیارت انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی؛ پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌نماید. فهرست شعب منتخب بانک‌های عامل و مدارک لازم در اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • جزئیات پرداخت ارز به زائران حج
  • آغاز دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ امروز
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • گلایه‌های بازیکنان از سرپرست جدید باشگاه استقلال
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود+ شرایط
  • دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار میشود+شرایط
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!