Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند کنونی ابتلا به کرونا در اصفهان نشان می‌دهد اقدام جدی در مقابله با این بیماری صورت نگرفته و اصفهان با ادامه روند صعودی و با فتح سنگر به سنگر برای فتح رتبه‌های بالا تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نگاهی به آمار اعلام شده رسمی از سوی مسؤولان وزارت بهداشت درباره آمار مبتلایان به کرونا در استان‌‌ها، همچنان اصفهان با روند صعودی که از روزهای گذشته در پیش گرفته است به رتبه سوم مبتلایان به کرونا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار اعلام شده از سوی سخنگوی وزارت بهداشت تا دیروز استان اصفهان با ۱۳۰۱ مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا بعد از تهران و قم در رتبه سوم تعداد مبتلایان و جزو ۱۰ استان پرابتلا از حیث تعداد بیماران در مقیاس جمعیت قرار دارد. نکته مهم در این آمار میزان افزایش روزانه ابتلا به این بیماری در استان اصفهان است به طوری که در روزهای اخر به جز یک روز، روزانه بیش از ۱۰۰ نفر به آمار مبتلایان به این بیماری در استان اصفهان اضافه شده است.

هر چند استان اصفهان استان گسترده، وسیع و پرجمعیتی محسوب می‌شود و با قرار گرفتن در مرکز کشور یکی از استان‌های پرتردد است اما روند کنونی ابتلا به این بیماری نشان می‌دهد اقدام جدی در مقابله با این بیماری صورت نگرفت و اصفهان همچنان به سیر صعودی خود ادامه می دهد و کرونا با فتح سنگر به سنگر به رتبه‌های بالای جدول مبتلایان به این بیماری نزدیک می‌شود.

در شهرستان‌های استان اصفهان نیز علی‌رغم اینکه مردم بارها مطالباتی را برای اتخاذ تصمیم مناسب مطرح کرده بودند اما فرمانداران و ستادهای مقابله با کرونا در برخی شهرستان‌ها با نشنیدن این صداها یا دیر تصمیم‌گیری کردند و یا هنوز اقدامی را به جز تصمیمات قبلی اتخاذ نکرده‌اند تا جایی که ابتلا به این بیماری وسعت بیشتری در سراسر استان پیدا کرده است.

از جمله اقداماتی که می‌توانست تا حدودی جلوی روند صعودی را سد کند،کنترل و اعمال محدودیت در مسیرهای ورودی به استان و نیز محدودیت‌ها در حمل و نقل شهری است چرا که در این روزها شاهد آن هستیم علیرغم تذکرات جدی هنوز در برخی از خطوط اتوبوس واحد مسافران طبق روال معمول گذشته با استفاده از وسایل نقلیه عمومی در حال تردد در شهر هستند. اقدامی که در استان فارس انجام شد و نتیجه مثبتی هم داشته است.

«#در_خانه_بمانیم» را برخی مسؤولان به جای مردم عمل کرده‌اند.

سیدناصر موسوی‌لارگانی درباره جلسه مجمع نمایندگان استان با استاندار اصفهان گفت: تعدادی از شهرستان‌ها مانند کاشان وضعیت حادتری نسبت به بقیه دارند و در شهر اصفهان  تعداد کسانی که مبتلا به این ویروس شدند رو به افزایش است و هشتگ «#در_خانه_بمانیم» را برخی مسؤولان به جای مردم عمل کرده‌اند.

عضو شورای شهر: مدیریت استان با همه ابعاد و ظرفیت‌هایش باید به میدان بیاید

رضا امینی از اعضای شورای شهر اصفهان با انتقاد از استاندار اصفهان، گفت: رهبری فرمودند تبعیت از کارشناسی‌ها حسنه و عدم تبعیت آن سیئه هست؛ همین دو کلمه برای اهمیت موضوع کفایت می‌کند که نگذاریم فاجعه به وجود آید.

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در برخی استان‌ها حتی خود مردم از ورود افراد غیربومی جلوگیری می‌کنند، افزود: چگونه است استاندار اصفهان با اینکه سابقه پزشکی را می‌داند اینگونه برخورد می کند و در حالی که باید بدانند مردم در این زمینه قضاوت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر این موضوع به هتل‌ها و مهمانپذیرها راه یابد فاجعه عمیق‌تر می شود، اظهار کرد: حضور یک کرونایی در یک مجتمع آن مجموعه را از نظر امنیتی دچار مشکل می کند. مدیریت استان با همه ابعاد و ظرفیت هایش باید به میدان بیاید.

نامه استاندار برای قرنطینه اصفهان

حیدرعلی عابدی گفت: استاندار اصفهان در جلسه ستاد استانی مبارزه با شیوع کرونا تاکید کرد که قرنطینه کردن اصفهان از اختیارات او نیست اما در نامه‌ای به ستاد ملی مبارزه با کرونا بر مبحث قرنطینه اصفهان و حتی کاشان تاکید کرده است. باید از استاندار اصفهان در حد اختیاراتی که قانون برای او تعیین کرده انتظار داشته باشیم.

وی افزود: قرنطینه بهترین روش جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس است اما برای اجرای آن باید امکان پذیر بودن روش‌های دیگر نیز در نظر گرفته شود، میان مطلوب‌ترین و امکان پذیرترین روش، تفاوت وجود دارد. یک شهر در صورتی قرنطینه کامل می‌شود که سازمان تامین رفاه اجتماعی مایحتاج شهروندان را تأمین کرده و در منازل تحویل دهد همچنین سیستم سلامت با رجوع به منازل شهروندان آنها را معاینه کند؛ لازمه قرنطینه شهر وجود یک سیستم انتظامی کنترلی برای جلوگیری از خروج شهروندان است، برقراری این وضعیت در شهرها جزء حوزه اختیارات مجلس شورای اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان باید به فکر رفع مشکلات اصفهان باشد؛ زیرا این استان به شدت نیاز به توسعه و ارتقای بخش‌های آی سی یو و دستگاه‌های ونتیلاتور دارد. در مواجهه با شیوع ویروس کرونا برای مردم آرامش پوشالی ایجاد شده، در صورتی که این آرامش وحشت انگیز است.

جلوی ولنگاری رسانه‌ای مدیران در بحران‌ها گرفته شود

فعالان رسانه‌ای نیز با انتقاد از عملکرد استاندار اصفهان در مقابله با کرونا، نسبت به تکرار دومینوی خودسری برخی مسؤولان در عرصه رسانه‌ای در بحران‌ها  تذکر دادند و از عباس رضایی استاندار خواستند تا درباره اینکه چه شده اصفهان از رتبه میانی به رتبه سوم در مبتلایان به کرونا رسیده توضیح دهد و تا دیر نشده چاره‌ای برای مقابله و توقف این روند بیندیشد.

رد پیشنهاد تعطیلی ادارات به صورت مرحله‌ای

ابوالفضل ابوترابی هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نجف‌آباد گفت: در جلسه مجمع نمایندگان که  دیروز با حضور استاندار اصفهان، معاونین و ستاد کرونای استان تشکیل شد پیشنهاد تعطیل شدن ادارات، دادگاه‌ها و اماکنی که باعث تجمع بود را دادیم که اگر تائید می‌شد و با توجه به قانون جدید چک و اعلام شرایط بحران توسط شورای تأمین شهرستان‌ها چک‌های مربوط به زمان بحران برگشت داده نمی‌شد و شامل قوانین جدید می‌شد.

نماینده نجف‌آباد، تیران و کرون در ادامه افزود: پیشنهاد فوق قرار بود از ظهر چهارشنبه قبل عملیاتی شود و کل استان به‌صورت یکپارچه و مرحله‌ای تعطیل شود که با مخالفت استاندار و بیان اینکه این کار در حوزه ستاد مبارزه با کرونای کشور است عملی نشد.

جلوی روند کنونی ابتلا به کرونا را در اصفهان سد کنید

هر چند زنگ هشدار کرونا در اصفهان از روزهای گذشته به صدا درآمده است اما ۱۱۸ نفری که دیروز به آمار مبتلایان روزهای گذشته در استان اصفهان اضافه شدند، نگرانی‌ها را جدی‌تر از گذشته کرده است و انتظار مردم از استاندار به عنوان رئیس شورای تامین و عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیر در استان و سایر اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا این است تا زودتر با اتخاذ تصمیمات کارشناسی و موثر جلوی این روند را بگیرند.

البته عمل به وظیفه از سوی مسؤولان، از مسؤولیت فرد فرد مردم در مقابله با این بیماری نمی‌کاهد و همه باید به تکلیف و وظیفه خود درباره مقابله با شیوع این بیماری همت داشته باشند هر چند سختی‌هایی در این مسیر متوجه آن‌ها خواهد شد.

یکی از مهمترین اقدامات حضور در خانه است؛ وضعیت روزهای گذشته اصفهان و حضور مردم چه برای انجام امور روزمره و چه بازارگردی برای خرید شب عید نشان می‌دهد برخی از مردم به هشدارها توجهی ندارند و همچنان طبق روال معمول گذشته رفتار می‌کنند و همین نگرانی سایر شهروندان اصفهان را هم در این خصوص زیاد کرده است.

انتهای پیام/۶۳۰۵۵/ص۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان وزارت بهداشت آمار بیماری استاندار اصفهان استان اصفهان روزهای گذشته شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۵۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود

استاندار اصفهان گفت: در انتخابات سال گذشته مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند