Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:21:58 GMT

هند به دنبال خرید نفت ارزان از عربستان و امارات

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۵۹۱۹

هند به دنبال خرید نفت ارزان از عربستان و امارات

به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری "ایندیا تودی"، با گسترش شیوع ویروس کرونا و سقوط تقاضا برای نفت، قیمت این محصول در بازار های جهانی حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

عربستان سعودی و امارات اعلام کرده اند که نفت بیشتری با قیمت کمتر تولید خواهند کرد. این تصمیم به کشورهای بزرگ مصرف کننده نفت مانند هند فرصت داده است تا نفت ارزان خریداری کرده و ذخایر استراتژیک نفتی خود را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام هندی گفت: اکنون زمان بسیار مناسبی برای هند برای بستن قرارداد با شرکت های آرامکو عربستان و شرکت ملی نفت ابوظبی است. هند می تواند نفت ذخایر استراتژیک خود را با قیمتی ارزان تامین کند.

یک مقام دیگر هندی گفت: وزارت نفت هند خواستار دریافت بودجه ۶۸۰ میلیون دلاری از سوی وزارت خزانه داری  شده است تا بتواند ۸ یا ۹ نفتکش بسیار بزرگ را به سواحل هند منتقل کند.

هند به عنوان سومین کشور مصرف کننده نفت در جهان، ۸۳ درصد از نیاز خود به این محصول را از طریق واردات تامین می کند. این کشور سه مرکز استراتژیک ذخیره نفت با ظرفیت ۳۶.۸۷ میلیون بشکه نفت خام  یا ۵ میلیون تن نفت را در مناطق جنوبی احداث کرده است.

شرکت ذخایر استراتژیک نفتی هند که مسوولیت تامین این منابع استراتژیک را بر عهده دارد یک قرارداد اجاره ذخایر استراتژیک نفتی با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن نفت با شرکت ملی نفت امارات امضا کرده است.

این شرکت همچنین دارای قراردادی مشابه با شرکت آرامکو عربستان می باشد. اجاره ذخایر استراتژیک نفتی به شرکت های نفتی امارات و عربستان این امکان را می دهد تا نفت خود را در این مخازن ذخیره کنند. هند می تواند از این نفت برای نیاز های راهبردی خود استفاده کند درحالی که شرکت های نفتی عربستان و امارات مازاد نیاز هند را به شرکت های نفتی هند می فروشند.

پادور یکی از مراکز استراتژیک ذخیره نفت هند است. این مرکز دارای چهار مخزن با ظرفیت هرکدام  ۴.۶ میلیون بشکه  می باشد.

از جمله کشورهای دیگری که هند از آن نفت خریداری می کند عراق است. دهلی نو نفت بصره عراق را در مرکز استراتژیک "ویزاگ" با ظرفیت ۱.۳ میلیون تن ذخیره کرده است.

در سال مالی ۲۰۱۸-۱۹ عربستان سعودی ۴.۳۳ میلیون تن نفت خام به هند صادر کرد. واردات کل نفت هند در این مدت ۲۰۷.۳ میلیون تن بوده است.

مجموع تقاضای نفت خام هند حدود ۴.۶ میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سوم مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد.

این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی  احتیاج دارد.

برچسب‌ها هند اوپک نفت خام عربستان سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند اوپک نفت خام عربستان سعودی عربستان هند هند عربستان هند هند هند هند هند عربستان عربستان هند عربستان هند هند هند هند عراق عراق عربستان هند هند هند آمریکا هند اوپک نفت خام عربستان سعودی ذخایر استراتژیک نفتی میلیون تن نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در این منطقه سال گذشته به حدود ۷ هزار میلیارد ریال رسید.

محمدرضا عابدانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآوده های نفتی منطقه خراسان جنوبی امروز ۵ اردیبهشت در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با فروش مرزی فرآورده‌های نفتی که طی سال گذشته در ماهیرود انجام شد حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شد.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز، بیش از ۲۵ میلیون لیتر فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است، افزود این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌ مرزی، سهم بسزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت داشته است.

وی تصریح کرد: از محل فروش یاد شده بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال به عنوان حق‌العمل سازمان همیاری‌های شهرداری استان پرداخت شده که در جهت تقویت بنیه مالی شهرداری‌ها و سایر مصارف مالی در سطح استان هزینه خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی اضافه کرد: با آغاز محاسبه میزان سوخت خروجی بر اساس باک پر در مرز ماهیرود، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی غرامت به حساب خزانه واریز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • مذاکره آیندهوون با بارسلونا برای خرید ارزان دِست
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • یاد نیمار زنده شد؛ پاریس به دنبال تک‌ستاره بارسلونا