Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: مردم جداً از هر گونه تجمع خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،محسن گلابی ظهار داشت: بهترین راهکار و پیشگیری از این بیماری دوری از هر گونه تجمع است و مراسم‌هایی را که به صورت سنتی مانند چهارشنبه سوری، عید نوروز و روز طبیعت در پیش داریم به عنوان یک متولی امر ایمنی در شهر توصیه می‌کنم، مردم جداً از هر گونه تجمع خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری اصفهان با بیان این‌که ویروس کرونا شوخی‌بردار نیست، افزود: برخی می‌گویند ما به باغ‌های خصوصی و یا خارج از شهر می‌رویم، این ویروس نه فامیل و نه خانواده می‌شناسند آن چیزی که هست سریع منتقل می‌شود به ویژه در مکان‌های شلوغ و پر تجمع و کسی هم نمی‌تواند مدعی شود به ویروس کرونا مبتلا نیست، چون دوره کمون آن ۱۴ روز است و بعضا بدون داشتن علائم ناقل هستند.

وی ادامه داد: نباید یک لحظه، یک روز و یک شب را برای یک مراسمی مانند چهارشنبه سوری در نظر بگیریم و یک عمر پشیمانی را با آن تعریف کنیم، یک عمر شادی را با یک لحظه و ساعت تعریف نکنیم.

گلابی با اشاره به ضدعفونی ویروس کرونا با با الکل و مواد شیمیایی خاطرنشان کرد: مردم بدانند، مواد ضدعفونی کننده مانند الکل بسیار سریع‌الاشتعال است و بر اثر کوچک‌ترین برخوردی که با شعله داشته باشد خیلی سریع شعله‌ور می‌شود.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری اصفهان بیان کرد: بعضی از افراد عقیده دارند که آتش ویروس را از بین می‌برد، بله خود آتش ویروس را نابود می‌کند، اما این‌که‌این شعله آتش با چه درجه حرارتی به ما برسد بسیار مهم است.

او با اشاره به چهارشنبه آخر سال گفت: زمانی که قرار نیست یک کاری انجام شود؛ پس ما هم نباید توصیه‌ای کنیم که چه مواردی را برای ایمنی در نظر بگیریم، اما می‌توانم بگویم با توجه به این‌که این روز‌ها مردم برای ضدعفونی از الکل و یا موادی دیگر استفاده می‌کنند، آن را باید در جایی از منزل قرار دهند که با شعله و تابش مستقیم خورشید و حرارت سر و کار نداشته باشد چرا که سریعاً در اثر انتشار گرما، گاز در محیط پخش می‌شود و انفجار رخ می‌دهد.

گلابی ادامه داد: اگر مردم داخل خودرو‌ها را با الکل ضدعفونی می‌کنند، اگر شیشه‌ها بالا باشد، داخل آن گاز جمع می‌شود و با کوچک‌ترین استارت یک انفجار بزرگ رخ می‌دهد، پس قبل از این‌که ماشین را روشن کنیم، ابتدا در ماشین را باز بگذارید حتی از شیشه بالابر برقی خودداری کنید تا زمانی که گاز خارج شد اقدام به استارت‌زدن خودرو کنید.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری اصفهان با بیان این‌که وقتی در آشپزخانه مواد پاک‌کننده را زدید، پنجره‌ها را باز کنید تا گاز‌ها خارج شود و بعد اقدام به روشن کلید برق و گاز کنید، افزود: از مخلوط کردن مواد ضدعفونی‌کننده با همدیگر خودداری کنید، میزان دقیقی از این مواد را رقیق کنید.

او با اشاره به آماده‌باش ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی در چهارشنبه آخر سال در اصفهان تصریح کرد: مردم اگر جایی مشاهده کردند که بمب‌های دست‌ساز و ترقه استفاده می‌شود به ویژه در فضا‌هایی که بر روی آسفالت زده می‌شود، حتماً دوری کنند چرا که شن و ریگ آسفالت به اطراف پراکنده می‌شود و به چشم اصابت می‌کند.

گلابی با اشاره به این‌که ترقه‌های دست‌ساز بر اثر گرمای دست، جیب و لباس خود به خود منفجر می‌شوند، اضافه کرد: خانواده‌ها مراقب کودکان و جوانان باشند که اگر مواد محترقه خریداری می‌کنند در کابینت مخفی نکنند تا بر اثر حرارت منفجر شود؛ موردی داشته‌ایم که فرد مواد محترقه در بالای اجاق گاز مخفی کرده و بر اثر حرارت منفجر شده است.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری اصفهان با تأکید بر این‌که چنانچه آتشی افروخته شده از آن فاصله بگیرید، بیان کرد: از پاشیدن مواد سوختی و دارای درجه احتراق بالا بر روی آتش خودداری کنید و توصیه می‌کنیم اگر چنانچه جایی ترقه می‌زنند سریعاً عبور کنید، چون ممکن است داخل اتومبیل پرتاب شود.

او با تأکید بر این‌که مردم اگر در چهارشنبه آخر سال جایی تجمع بود به هیچ وجه وارد آن نشوند، گفت: شماره ۱۲۵ آتش نشانی در سراسر کشور و استان اصفهان آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان چهارشنبه سوری گونه تجمع بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق شدگی یک جوان حدود ۱۸ تا ۲۰ ساله در کانال آب محدوده امامزاده ردان ساعت ۱۱:۲۱ امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام مأموران آتش‌نشانی از دو ایستگاه امداد و نجات و غواصی به محل حادثه افزود: مأموران اعزامی در حال جست‌وجو در فاصله بین دو دریچه آب‌بند بودند که فاصله این دو دریچه حدود دو کیلومتر است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از جست‌وجو در محدوده مذکور و با وجود زیاد بودن جریان آب، فرد غرق شده از آب خارج شد، اما علائم حیاتی نداشت.

شریعتی اضافه کرد: فرد در بیهوشی کامل بود و به‌رغم تلاش کارشناسان اورژانس برای احیا، جان خود را از دست داد.

کد خبر 749068

دیگر خبرها

  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!