Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی در پی شیوع کرونا و لزوم عدم حضور در اماکن پرتردد ازجمله آرامستان‌ها، شهرداری اورمیه اقدام به رونمایی از یک اپلیکیشن کاربردی به‌منظور «زیارت مجازی» نموده است؛ که این اپلیکیشن امکان زیارت قبور به‌صورت مجازی را فراهم آورده و از تردد مردم در باغ رضوان جلوگیری می‌کند.

این اپلیکیشن بعد از اتمام معضل کرونا نیز می‌تواند مورد استفاده شهروندان اورمیه برای یافتن محل دقیق متوفایان خود و یا تداوم زیارت مجازی را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رابطه با این اپلیکیشن، یاسر اسدپور، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اورمیه، با توجه به در پیش بودن پنج‌شنبه آخر سال و زیارت قبور و همچنین لزوم عدم مراجعه به آرامستان‌ها با توجه به شیوع کرونا، اظهار کرد: زیارت مجازی اهل قبور از طریق سامانه و اپلیکیشن همراه جستجوی متوفی در آستانه پنجشنبه آخر سال و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا امکان‌پذیر است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند توسط اپلیکیشن جستجوی متوفیان به‌صورت مجازی به اهل قبور و خویشاوندان خود فاتحه و آیاتی از قرآن کریم قرائت کنند و شهرداری اورمیه در راستای سیاست‌های شهر هوشمند این امکان را به وجود آورده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اورمیه گفت: درصورتی‌که فردی از محل دفن بستگان خویش در باغ رضوان بی‌اطلاع باشد با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت و اعلام نام مرحوم، محل دقیق دفن وی به‌صورت کروکی و مسیر مربوطه مشخص‌شده و به‌صورت مجازی نمایی از سنگ قبر  را روی صفحه رایانه‌اش نقش خواهد بست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری ارومیه، اسدپور عنوان کرد: همچنین شهروندان برای زیارت آنلاین از قبور مطهر شهدا و فضای معنوی آرامستان شهر اورمیه می‌توانند از طریق سایت http://fava.urmia.ir/Virtual-Tour/Bagh-Rezvan.html اقدام کنند.

وی یادآور شد: مراجعین در این سایت می‌توانند به‌صورت غیرحضوری و تصویربرداری ۳۶۰ درجه از آرامستان شهر اورمیه بازدید کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اورمیه خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند اپلیکشن مربوطه را از کافه بازار دانلود و بر روی گوشی‌های همراه خود نصب کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری اورمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است

فرزاد پیشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خانوارهای دهک یک تا هفت یارانه بگیر می‌توانند به ازای خرید از این بستر ۲۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف به صورت اعتبار دریافت کنند، اظهار کرد: دراین طرح یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات عرضه می‌شود.

وی یادآور شد: در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

به گفته پیشکاری در حال حاضر ۴۷۵ هزارخانوارکردستانی یارانه خود را به خرید کالا از طریق کالابرگ الکترونیکی اختصاص دادند.

گفتنی است؛ مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6092634

دیگر خبرها

  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد