Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@04:32:26 GMT

پرداخت ۸۴ درصد مطالبات قطعه‌سازان

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۶۶۷۲

پرداخت ۸۴ درصد مطالبات قطعه‌سازان

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو از پرداخت چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مجموع پنج هزار میلیارد تومان (در مجموع ۸۴ درصد) از تسهیلات وعده داده شده به قطعه‌سازان خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو از پرداخت چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مجموع پنج هزار میلیارد تومان (در مجموع ۸۴ درصد) از تسهیلات وعده داده شده به قطعه‌سازان تا پایان روز گذشته (دوشنبه) خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«مازیار بیگلو» افزود: تا پایان روز گذشته ایران خودرو دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و سایپا هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از سهم دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خود به قطعه‌سازان را پرداخت کردند.

این مقام صنفی ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل بیشتر بانک‌های عامل با سایپا، این گروه بتواند طی ۴۸ ساعت آینده بقیه مبالغ خود را از بانک‌ها دریافت و پرداختی‌های خود به قطعه‌سازان را انجام دهد.

بیگلو بیان داشت: با وجود اینکه سال ۹۸ سالی بسیار سخت برای خودروسازان و قطعه‌سازان بود، اما سهم قابل توجهی از مطالبات سررسید شده سازندگان قطعات تا امروز پرداخت شده است و اکثر قطعه‌سازان راضی به استقبال سال جدید رفتند، این در حالی بود که با مشکلات کرونا، کاهش ساعت‌های کاری و تعطیلی‌های پی در پی مواجه بودند.

گفتنی است در ماه‌های گذشته هیات دولت تزریق نقدینگی ۱۰ هزار میلیارد تومانی به صنعت خودرو را مصوب کرد. پس از آن در جلسه‌ای در کمیسیون صنایع مجلس که در آن وزیر صنعت، نمایندگان بانک‌مرکزی، وزیر اقتصاد و نمایندگان بانک‌های عامل حضور داشتند اعطای نیمی از این مبلغ یعنی پنج هزار میلیارد تومان به هر خودروساز برای تزریق به زنجیره تامین آن صورت‌جلسه شد.

در نهایت با تصویب شورای پول و اعتبار بیش از هفت هزار میلیارد تومان برای دو خودروساز بزرگ کشور مصوب و مقرر شد پنج هزار میلیارد تومان آن به صورت تسهیلات بانکی در اختیار خودروسازان قرار بگیرد تا به قطعه سازان بدهند و دو هزار میلیارد تومان دیگر خودروسازان پس از اصلاح ساختار مالی‌شان اوراق مشارکت بفروشند تا از بازار سرمایه جذب نقدینگی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پنج هزار میلیارد تومان قطعه سازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق

بررسیها نشان میدهد مجموع دو پرداختی به اقشار محروم، یعنی یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر کفایت نمی نمی‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان میدهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمیکند.

بر این اساس نسبت مجموع متوسط  مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی 75 درصد و در کمیته امداد 86 درصد  کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی 47 درصد و در کمیته امداد 54 درصد کفایت می‌کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • احمدی: ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرسپولیس را پرداخت کردیم/ تیم را برای قهرمانی در آسیا تجهیز می کنیم
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده