Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-01@15:57:01 GMT

هدایت صحیح نقدینگی، لازمه مهار بازار مسکن در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۷۰۹۱

هدایت صحیح نقدینگی، لازمه مهار بازار مسکن در سال ۹۹

به گزارش  «نماینده» ،  صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه بازار مسکن در سال آینده، بازاری باثبات خواهد بود، گفت: با توجه به وضعیت و روند بازار، به نظر نمی رسد که قیمت مسکن در سال آینده افزایش چشمگیری داشته باشد و وضعیت بازار کم نوسان خواهد بود.

هدایت نقدینگی لازمه مهار بازار مسکن در سال ۹۹

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته عدم بروز تلاطم و تنش در بازار الزامات و شرایطی دارد که از مهم ترین اقدامات پیش روی دولت برای مدیریت بازار مسکن این است که دولت باید برای مدیریت نقدینگی موجود در جامعه و سرمایه های خرد و کلان در کشور برنامه ریزی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقدینگی سرگردان برای اقتصاد کشور سمی مهلک است

وی تصریح کرد: به طور حتم نقدینگی سرگردان برای اقتصاد کشور سمی مهلک است، این سرمایه ها به هر بازاری وارد شوند، آن بازار به هم ریخته و پرتلاطم می شود، بنا براین دولت باید این اعتبارات و سرمایه ها را به سمت بازار تولید مسکن هدایت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افرود: یکی از راه کارهای مدیریت بازار مسکن، افزایش تولید واحدهای مسکونی است، در این شرایط اگر تقاضا برای خرید نیز بالا برود، می توان بازار را با تزریق واحدهای جدید مدیریت کرد و مانع از افزایش چشمگیر قیمت مسکن شد.

بدری ادامه داد: متأسفانه دولت تاکنون اقدامات قابل قبولی در عرصه تولید مسکن صورت نداده و اقداماتشان تنها منحصر به طراحی طرح ملی مسکن و ثبت نام از متقاضیان بوده است، اما تاکنون اقدام عملی در این عرصه صورت نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: در شرایط کنونی اولویت اصلی دولت مدیریت نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید مسکن است تا بخشی از مشکلات بازار مرتفع شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بازار مسکن عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نماینده مسکن در سال بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند

استاندار قم گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صورتی که قم را هدف فعالیت اقتصادی خود قرار دهند، مورد حمایت مدیریت استان بوده و می‌توانند از بسته‌های تشویقی بهره‌مند شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدآقامیری در اولین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری گفت: گشایش اقتصادی، تسریع چرخه اقتصادی کشور، حمایت از بخش تولید جزو مسائل مهم و اهداف دولت سیزدهم بوده که در طول این مدت محقق شده است.‌ 

وی افزود: سرمایه‌گذار و تولیدکننده افسران جنگ اقتصادی کشور هستند که در این وضعیت با وجود تحریم‌های ظالمانه مستکبرین همه سرمایه و زندگی خود را پای تولید آورده‌اند. 

آقامیری تصریح کرد: حمایت از تولیدکننده و تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری جزو برنامه‌های اصلی ما در مدیریت استان بوده است؛ لذا در این راستا جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جزو جلساتی بوده که هر هفته به صورت مرتب به ریاست بنده از ابتدای حضورم در استان برگزار شده‌ است.

استاندار قم گفت: بخش خصوصی توانمندی‌ بالایی در مسائل اقتصادی دارد و بنده به این توانایی اعتقاد ویژه‌ای داشته و حمایت از آنان را جزو برنامه‌های خود می‌دانم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند