Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کنفدراسیون صادرات با ارسال نامه ای به معاون اقتصادی رییس جمهور پیشنهاد کرد تا به دنبال آسیب های اقتصادی کرونا و توقف صادرات در مرزها، بخشی از مالیات بر ارزش افزوده صادرات بازگشت داده شود. تاریخ انتشار: 12:35 - 27 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۶۸۳۴

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از کنفدراسیون صادرات ایران، کنفدراسیون صادرات با ارسال نامه ای به معاون اقتصادی رییس جمهور پیشنهاد کرد تا به دنبال آسیب های اقتصادی کرونا و توقف صادرات در مرزها، بخشی از مالیات بر ارزش افزوده صادرات بازگشت داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد لاهوتی با ارسال این نامه به محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، پیشنهاداتی را جهت حمایت از حوزه صادرات غیرنفتی ارایه داد.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران در این نامه پیشنهاد کرد تا به دنبال آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و توقف صادرات در برخی از مرزها، حداقل بخشی از مالیات بر ارزش افزوده سال ۹۸ صادرکنندگان به صورت علی الحساب بازگشت داده شود.

در بخشی از این نامه آمده است: گره زدن استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات به رفع تعهد ارزی در قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور می‌باشد که منع قانونی را پیش روی سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای همراهی با صادرکنندگان در استرداد منابع پرداختی بابت مالیات بر ارزش افزوده قرار داده است؛ لذا نظر به امکان گره‌گشایی در این حوزه تنها با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، لذا خواهشمند است پیشنهاد مذکور بمنظور حمایت از جامعه صادرکنندگان کشور در شرایط کنونی به فوریت در دستور کار جلسات این شورا قرار گرفته تا با استفاده از منابع بلوکه شده خود صادرکنندگان و بدون بار مالی بر دولت از صادرکنندگان حمایت شود و راه را برای ادامه مسیر تولید به منظور صادرات، هموار نماید.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت صادرات به عراق پس از کرونا/ پایانه مرزی ایلام تا هفته آینده بازگشایی می‌شود

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صادرات صادرات اخبار اقتصادی مالیات بر ارزش افزوده صادرات کنفدراسیون صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد

رییس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رییس‌جمهور، دو قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دو قانون به شرح زیر را برای اجرا ابلاغ کرد:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

دیگر خبرها

  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد