Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به قدس آنلاین از تشکیل شعب ویژه برخورد با شایعه سازان و نشر دهندگان اخباز غیر واقعی در مورد کرونا خبر داد.

قدس آنلاین: غلامحسین اسماعیلی در آخرین نشست خبری خود در سال 98 که به صورت آنلاین برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره شایعه سازی ها در فضای مجاری و مهمتر از ان ارائه اطلاعات متفاوت با آمارهای رسمی وزارت بهداشت از سوی برخی مسئولین و نمایندگان که موجب نگرانی و سردرگمی افکار عمومی می شود، اظهار داشت: ما در اینروزهای خاصحوادث زشت و زیبایی را شاهدیم و از زشتی های مورد اشاره علاوه بر احتکار برخی اقلام دارویی، جعل شایعات و خبرپردازی های دروغ به ویژه در فضای مجازی بود و هست که باعث یأس و ناامیدی مردم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه این شایعات صد درصد مطالب خلاف واقع بوده اند که چه از ناحیه برخی دست اندارکاران و برخی مسئولان  در رده های مختلف بیان شد که واقعیت نداشت و یا برخی از افراد سودجو  که در فضای مجازی دست به نشر این  اخبار دروغ زدند.

اسماعیلی تاکید کرد: قوه قضائیه برای مقابله با این قبیل افراد اولا در همه واحد های قضایی خاص تعقیب و پیگیری دروغ پردازان و شایعه پردازان شعب ویژه ای را تشکیل داده ، هم در دادسرا و هم در دادگاه و دوم اینکه ابلاغ و ماموریت ویژه ای برای نیروی انتظامی و پلیس فتا صادر شده که در اسرع وقت این قبیل از افراد شناسایی و دستگسیر شوند که همین جا از ناجا و پلیس فتا تشکر می کنیم که ورود خوببی داشتند و تعدادی از این افراد شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: شعب ویژه ما تا امروز برخی از این افراد را  احضار کردندو شماری از آنها بازداشت شدهاند و بدانند که امنیت روانی جامعه مانند امنیت اجتماعی و اقتصادی مردم برای ما اهمیت دارد و با کسانی که امنیت روانی را به مخاطره می اندازند برخورد می شود.

اسماعیلی در مورد خبر بازداشت زنی که در یک کلیپ خود را پرستار معرفی و مدعی مشاهده دهها کشته در یک روز به دلیل کرونا بود مشخص شد از عوامل تهیه فیلم برای مسیح علی نژاد بوده است هم گفت:  این فرد عضو جامعه پرستاری ما نبود و اظهاراتش هم دروغ بود، هویت وی مشخص شده اما دستگیری او  صحت ندارد و هنوز تحت تعقیب است و امیدواریم بزودی بازداشت شود.

نرخ دیه سال آینده 330 میلیون تومان تعیین شد

سخنگوی دستگاه قضا درباره نرخ دیه در سال آینده نیز گفت: در پایان سال قوه قضائیه باید نرخ جدید را اعلام کند. در همین رابطه این موضوع در جلسه روز گذشته مسئولان عالی قضایی مطرح شد و دیه در ماه های غیر حرام رقم  ۳۳۰ میلیون تومان تعیین شده است این مبلغ با رشدی حدود ۲۰ درصد نسبت به مبلغ نرخ دیه سال ۹۸ تعیین شده است.

در مبارزه با ویروس فساد موفقیت های چشمگیری حاصل شده

اسماعیلی از محوری‌ترین برنامه‌های قوه قضاییه در دوره تحول را مبارزه و مقابله با کهنه ویروس منفور و ناامید کننده فساد در کشور عنوان کرد و بیان داشت: به لطف خداوند و تلاش و جدیت و قاطعیت همکاران می‌توان ادعا کرد که در مهار این ویروس، موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده که گزارش نوبه‌ای این موفقیت‌ها در نشست‌های قبلی اعلام گردیده است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: امروز مردم ما بیش از آنکه اخبار ناامید کننده بروز فساد را بشنوند، شاهد برخورد و مجازات کسانی هستند که مرتکب مفاسد اقتصادی شده‌اند. امروز مردم ما به جای شنیدن اخبار راجع به غارت بیت المال، گزارشات مربوط به استرداد و بازگشت اموال به غارت رفته به بیت المال را می‌شنوند که گویای عملکرد مثبت قوه قضاییه در مبارزه با این کهنه ویروس است.

مجازات حبس، شلاق و رد مال برای متهمان پروندن بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان

اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده بانک سرمایه و صندوق تعاونی فرهنگیان از این پرونده ها به عنوان یکی از نمونه های اهتمام قوه به میارزه با فساد یاد کرده و از صدور آرای دو متهم اصلیاین پرونده در  شعبه سوم ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی خبرداد و گفت:بر این اساس محمدرضا جهانبانی فرزند علی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ شش هزار و ۴۰ میلیارد ریال محاکمه شد. این فرد متاسفانه از مجموعه بانک سرمایه که سهام صندوف ذخیره فرهنگیان بود، به تنهایی و در قالب شرکت‌های متعدد، بیش از صد فقره تسهیلات گرفته بود و این تسهیلات را در غیرموضع خود هزینه کرد و این تسهیلات را نیز مسترد نمی‌کرد که بعد از رسیدگی و محاکمه به تحمل بیست سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی، محرومیت دائم از مشاغل دولتی، استرداد پنج هزار و سه میلیارد و پانصد میلیون و پانصد هزار ریال در حق بانک سرمایه محکوم شده است.

اسماعیلی ادامه داد: متهم دیگر این پرونده، عمار صالحی فرزند عطاالله به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ده سال حبس و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.

استرداد دیون یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به مصداقی دیگر از مبارزه با فساد و تسهیلات متعددی که یکی از بدهکاران عمده بانکی از بانک‌های مختلف اخذ کرده بود و با تلاش قوه قضاییه این بدهی‌ها به بانک‌ها مسترد شد، بیان داشت: یکی از بدهکاران بزرگ بانکی که بیش از سه هزار میلیارد تومان به ۱۰ بانک کشور بدهی داشت و از ۱۰ بانک با عناوین مختلف تسهیلات اخذ کرده بود و از تسویه بدهی‌های خود امتناع می‌کرد، با پیگیری‌های قضایی بعمل آمده و در فرآیند رسیدگی بیش از ۵۰ درصد از این بدهی‌های معوق را تا امروز تسویه کرده است.

وی ارقام بدهی‌هایی که استرداد و به بانک برگشته است را ۵۳۰ میلیارد تومان به بانک اقتصاد نوین، ۳۲۰ میلیارد تومان به بانک پارسیان، ۲۰۴ میلیارد تومان به بانک توسعه صادرات، ۲۰۰ میلیارد تومان به بانک ایران زمین، ۱۴۵ میلیارد تومان به بانک سینا، ۱۱۰ میلیارد تومان به بانک سرمایه، ۵۹ میلیارد تومان به بانک گردشگری، ۲۳ میلیارد تومان به بانک شهر و ۲۸ میلیارد تومان هم به یکی دیگر از بانک‌ها اعلام کرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: برگشت بخشی از این ارقام در قالب وجوه نقدی و بخشی در قالب واگذاری املاک و سهام شرکت‌های مختلف صورت گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: دو فقره دیگر از بدهی‌های این فرد به دو بانک دیگر باقی مانده که شامل ۹۰۰ میلیارد تومان به بانک اقتصاد نوین و ۵۲۵ میلیارد تومان به بانک دی است که بابت این بدهی‌ها هم با پیگیری‌های قضایی اموالی از این فرد شناسایی و توقیف شده است و امروز ۳۸۰ میلیارد تومان دیگر سهام شرکت‌های مختلف که به نام این بدهکار بانکی است، توقیف گردیده است. همچنین ملکی به مساحت ۴۱ هزار مترمربع در منطقه ۲۲ تهران و یک ملک با ارزش در منطقه آجودانیه تهران توقیف شده است و فرآیند واگذاری این موارد به این دو بانک در حال انجام است. پیش‌بینی می‌شود که کل بدهی‌های معوقه این فرد به سیستم بانکی ما مورد تسویه قرار گیرد.

وی بیان داشت: این موارد نمونه‌ای از اقدامات موثر دست دستگاه قضا در بازگشت اموال به بیت المال و برخورد و مجازات مفسدان اقتصادی است.

85 هزار زندانی به مرخصی رفتند

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوال دیگری درباره  آخرین وضعیت مرخصی زندانیان با توجه بخشنامه رییس قوه قضاییه و اینکه چه تعداد از زندانیان امنیتی از مرخصی بهره‌مند شده‌اند، گفت: به لحاظ درک درست دستگاه قضا از شرایط موجود و برنامه سنواتی که برای ایام نوروز داشتیم، بخشنامه ریاست قوه قضاییه با شرایط خاصی برای اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط تصویب شد که تا به امروز حدود ۸۵ هزار نفر از زندانیان از این مرخصی بهره‌مند شدند.

اسماعیلی تاکید کرد: این اعطای مرخصی زحمت فوق العاده‌ای برای همکاران داشت که لازم است از آن‌ها تشکر کنم، همه این ۸۵ هزار خانواده برای پیگیری مرخصی زندانیان خود به واحدهای قضایی مراجعه کردند. لازم بود تامین لازم بسپارند و وثیقه و کفالت ارائه کنند تا بتوانند با تامین از مرخصی استفاده نمایند.

سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: در این زمان بسیار کوتاه و ظرف دو هفته، همکاران قضایی در واحدهای اجرای احکام پذیرای بیش از ۸۵ هزار خانواده زندانی بودند که مقدمات اعطای مرخصی به آن‌ها را فراهم کنند و پرونده‌ها را بررسی و ضوابط و مقررات قانونی را بسنجند.

نیمی از زندانیان امنینت هم به مرخصی رفته اند

وی اظهار کرد: در این بخشنامه برای اعطای مرخصی به زندانیان امنیتی پیش بینی‌های لازم به عمل آمده و صراحتا اعلام می‌کنم که بر اساس آمار جمع آوری شده، بیش از پنجاه درصد از زندانیان امنیتی هم از مرخصی استفاده کرده‌اند و در مورد فضاسازی که بعضا انجام می‌شد که زندانیان امنیتی از این مرخصی محروم هستند، باید گفت که اصلا اینگونه نیست.

ادامه دارد...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه شایعه سازان شعب ویژه نرخ دیه متهمان بانک سرمایه صندوق فرهنگیان میلیارد تومان به بانک سخنگوی قوه قضاییه زندانیان امنیتی اعطای مرخصی بانک سرمایه قوه قضائیه شعب ویژه بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در هفته‌ای که گذشت نتیجه یک آزمایش پزشکی توسط وکلای خانواده لئوپولدو پوکه، جراح مغز و اعصاب و یکی از متهمان پرونده مرگ مارادونا، اعلام شد. این بررسی و آزمایش نشان داد که وجود الکل یا ماده سمی در خون مارادونا در هنگام مرگ را نمی‌توان رد کرد.

به گزارش ورزش سه، با این حال دالما مارادونا با پستی در اکس (توییتر سابق) به نتایج این آزمایش واکنش تندی داشت. او گفت: «نمی‌دانم با وجود این اخبار غلط چرا در این محیطی که نامش توییتر است مانده‌ام. فقط می‌خواهم به احمق‌ها بگویم که خبر مرگ پدرم به دلیل مصرف الکل یا هر ماده دیگری صحیح نیست.»

البته در سمت دیگر، این نتایج یک دستاورد بزرگ است. وکیل یکی از متهمان پرونده در رابطه با نتیجه آزمایش اخیر می‌گوید:«این به ما نشان می‌دهد که موکل من در این پرونده تقصیری ندارد. دو علت برای مرگ وجود دارد، یا دلیل طبیعی و یا دیگری که ناشی از مصرف یک ماده خارج از داروهایی که موکل من تجویز کرده است.»

با اینکه دالما مارادونا در شبکه‌های اجتماعی به این ادعا پاسخ داد، اما به‌نظر می‌رسد او یک واقعیت را فراموش کرده‌. این آزمایش نتیجه یک بررسی تخصصی است که در اختیار دادگاه قرار گرفته، نه یک ادعای مبتنی بر حدس و گمان که روزنامه‌ها منتشر کرده باشند.

با این وجود دادگاه برگزار خواهد شد. با اینکه وکیل یکی دیگر از متهمان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که «درک نمی‌کند چرا با وجود این مدرک دادگاه باید برگزار شود» اما به‌زودی قرار است دادگاهی برای رسیدگی به ادعاهای دو طرف تشکیل شود.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902318

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • نگاهی به بی‌بدن|متهمان ردیف اول قتل که قاتل نیستند!
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • صدور کیفرخواست پرونده قتل پزشک ماهشهری
  • صدور کیفرخواست برای‌ متهم قتل پزشک ماهشهری
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی