Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اقدام پلیس رژیم صهیونیستی در بازداشت جوانان فلسطینی به اتهام ضدعفونی کردن مساجد و دیگر نهادهای قدس اشغالی را نژادپرستانه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس رژیم صهیونیستی دوازده جوان فلسطینی را که  مساجد، کلیساها و دیگر نهادها در شهر قدس اشغالی را به دلیل شیوع ویروس کرونا ضد عفونی می‌کردند، بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بازداشت این فلسطینی‌ها را رفتاری نژادپرستانه و حشیانه توصیف کرد.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت فلسطینی‌هایی که داوطلبانه اقدام به ضد عفونی امکان عمومی می‌کردند رفتاری نژادپرستانه و وحشیانه و بی اعتنایی به جان و سلامت مردم ما در شهر قدس است».

او افزود: «رژیم اشغالگر با جلوگیری از  ادامه فعالیت‌های ضد عفونی اماکن عمومی در شهر بیت المقدس در تلاش است تا این بیماری، همه‌گیر و شیوع آن  گسترش پیدا کند».

القانوع اظهار داشت که این «جنایتی علیه مردم ما است و قوانین بشردوستانه و تلاش‌های سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با این ویروس را زیر پا می‌گذارد».

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی به ۲۹۸ نفر رسیده است که از جمله آنها یک فلسطینی ساکن قدس است.

اداره اوقاف اسلامی قدس روز یکشنبه به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا تصمیم به بستن نمازخانه‌ها و شبستان‌های مسقف مسجد الاقصی در قدس گرفت و نماز جماعت فقط در صحن‌های باز مسجد برگزار می‌شود.

تا روز دوشنبه ۱۷۹ هزار نفر در بیش از ۱۶۲ کشور دنیا به کرونا مبتلا شده اند که از این میان، بیش از هفت هزار نفر آنها درگذشتند.

دنیاگیری ویروس کرونا موجب شده کشورهای بسیاری اقدام به بستن مرزها و تعلیق پروازها و لغو فعالیت‌های متعدد و ممانعت از برپایی تجمعات از جمله نمازهای جماعت کنند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا بازداشت جوانان فلسطینی رژیم صهیونیستی ویروس کرونا ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «کریم ابوصالح» اسیر فلسطینی که تنها ۱۰ روز از بازداشت وی توسط نظامیان صهیونیست می‌گذشت به دلیل شرایط بد زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، منابع رسانه‌ای خبر دادند که ابوصالح ساکن شهر سخنین در اراضی اشغالی فلسطین به دلیل رفتار وحشیانه و نامناسب زندانبانان صهیونیست در زندان این رژیم به شهادت رسید.

وی ۲ روز قبل از شهادتش در زندان رژیم صهیونیستی صاحب یک فرزند شده بود. ابوصالح پیش از این شش سال را در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس سپری کرده بود.

با شهادت ابوصالح تعداد اسرای فلسطینی که از هفت اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند به ۱۷ نفر افزایش یافت.

در حال حاضر بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ اسیر از جمله ۸۰ اسیر زن و ۲۰۰ نوجوان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که سه هزار و ۶۶۰ تن از آنها در بازداشت اداری هستند یعنی بدون تفهیم اتهام یا محاکمه، در بند به سر می برند.

این در حالی است که سرنوشت تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی که در سراسر اراضی اشغالی فلسطین به ویژه کرانه باختری بازداشت می‌شوند مشخص نیست.

کد خبر 6090544

دیگر خبرها

  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد