Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@16:17:54 GMT

ناجا کیت تشخیص کرونا ساخت

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۸۹۴۶

ناجا کیت تشخیص کرونا ساخت

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر (عج) گفت: این کیت بر اساس دو پروب فلوروسنس و ۴ پرایمر به روش ریل تایم Pcr طراحی شده و عملکرد موفق و دقت بالای این نمونه کیت از سوی وزارت دفاع تایید شده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری ناجا، سرهنگ آیت الله عبادی اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، متخصصان و کارشناسان علوم آزمایشگاهی بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر (عج) همزمان با تلاش‌های خستگی ناپذیر پزشکان و پرستاران در خدمت رسانی به بیماران، امکان طراحی و ساخت کیت‌های تشخیص بیماری کرونا در این مرکز درمانی را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آغاز پژوهش‌های تخصصی کرونا با محوریت تولید واکسن در شیراز "شاه کلید تشخیص کرونا" چیست؟

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر (عج) ناجا ادامه داد: هزینه بالای تأمین کیت‌های تشخیص کرونا از یک سو و طولانی شدن فرآیند تشخیص با ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های مرجع، نخبگان و متخصصان آزمایشگاهی بیمارستان را برآن داشت تا با تکیه بر دانش بیوانفورماتیک، ژنتیک و امکانات موجود ضمن آماده سازی بسترهای آزمایشگاهی، تلاش برای طراحی کیت‌های تشخیص کرونا تا خودکفایی در ساخت این کیت‌ها را آغاز کنند.

وی با اشاره به موفقیت متخصصان این مرکز درمانی در طراحی کیت تشخیص ویروس کرونا خاطر نشان کرد: این کیت بر اساس دو پروب فلوروسنس و ۴ پرایمر به روش ریل تایم Pcr طراحی شده و عملکرد موفق و دقت بالای این نمونه کیت در آزمایشگاه ژنتیک بیمارستان و ستاد تحقیقات دفاعی وزارت دفاع مورد تأیید قرار گرفته است.

دکتر عبادی، صرفه جویی در هزینه‌ها، تسریع روند جوابدهی آزمایش‌ها و تسهیل روند درمان را از جمله امتیازهای خودکفایی در تولید کیت‌های آزمایشگاهی عنوان کرد و افزود: به فضل و یاری خداوند متعال با اخذ تاییدیه نهایی از نهادهای علمی به زودی کار تولید ۱۰ هزار کیت تشخیص کرونا را در بیمارستان آغاز خواهیم کرد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر (عج) ناجا در همین راستا ضمن ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های شبانه روزی کارکنان بیمارستان در این روزهای سخت، به طور ویژه از اهتمام و کار جهادی اعضای تیم طراحی کیت تشخیص کرونا، محمد پنجی مهندس ژنتیک، سرهنگ زهره پناهی دکترای علوم آزمایشگاهی، مصطفی شیرزادیان کارشناس علوم آزمایشگاهی و علی گریزان کارشناس ارشد بیوتکنولوژی تقدیر کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا وزارت دفاع ویروس کرونا ناجا سلامت بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر تشخیص کرونا کیت تشخیص کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: CT اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با همکاری و مشارکت گروه مپنا در نیمه دوم فروردین امسال راه اندازی شده و بهره برداری از آن، سطح ارائه خدمات درمانی را در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارتقا داده و موجب افزایش رضایت مندی مردم و دریافت کنندگان خدمت شده است.

او افزود: پیش از راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، بیماران مرکز به ناچار باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در شهر ارجاع می‌شدند که این مسئله علاوه بر معطلی و طولانی کردن روند درمان، خطراتی را متوجه بیماران و کار را بر کادر درمان در دیگر مراکز آموزشی درمانی مرکز استان مضاعف می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی آزمایشی CT اسکن این مرکز تاکنون بیش از ۴۰ بیمار خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت کرده اند؛ این در حالی است که این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و یقینا در آینده نه چندان دور نیاز بسیاری از مراکز درمانی را نیز پاسخ خواهد داد.

به گفته دکتر آشوبی، در حال حاضر قیمت دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بازار حدود ۱۳ میلیارد تومان است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها یک میلیارد تومان برای آماده کردن فضا و تجهیزات هزینه کرده است.

او تصریح کرد: نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان کودکان در استان گیلان، یکی از جلوه‌های برون‌سپاری و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تهیه و ارائه بسته‌های خدمتی سلامت به مردم است که علاوه بر خدمت با کیفیت و ارزان، هزینه تمام شده برای دولت را نیز کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر