Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه علما و مراجع بابد نسبت به هتک حرمت به حرم حضرت معصومه موصع بگیرند، گفت: زیارت ائمه مستحب بوده ولی حفظ سلامتی افراد واجب است بنابراین تعطیلی موقت بقاع متبرکه عمل به دستور دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جامعه از جهالت دینی و نادانی مذهبی عده‌ای رنج می برد، اظهار کرد: هتک حرمت به حرم حضرت معصومه یک از بزرگ ترین وهن هایی بود که به اسلام و یکی از بزرگ ترین ضربه هایی بود که به جمهوری اسلامی وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید جریانی پشت سر این قضایا بوده و قصد تخریب اسلام را داشته باشد.

وی ادامه داد: عده‌ای که نه قانون را قبول دارند و نه متولیان دین را، با اقدامات خود بلبشوی مذهبی ایجاد کرده اند که برخی مداحان هم به اقدامات آنها دامن می زنند. نتیجه برخورد نکردن با کسی که می گوید کرونا مقدمه ظهور امام زمان(عج) است،  هتک حرمت به حرم می‌شود. عامل و مراجع باید علیه این اقدامات موضع بگیرند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: اسلام اعتقاد دارد اگر عبادت واجب موجب ضربه به سلامت فرد می شود، باید آن عبادت را تعطیل کرد چون حفظ جان انسان از حکم شرع واجب تر است. پیامبر و ائمه در مواقع بیماری به اطبا مراجعه می کردند. آیت الله بروجردی هنگام بیماری به دنبال شفا در حرم نرفت، بلکه در بیمارستانی در تهران بستری شد. آیت الله سیستانی هم برای درمان به لندن رفت، اما عده ای جاهل می گویند که حرم دارالشفاست و حرم را در برابر مراکز درمانی قرار می دهند.

فاضل میبدی با بیان اینکه باید از ابتدا مجامع مذهبی تعطیل می شد، تصریح کرد: زیارت ائمه مستحب بوده ولی حفظ سلامتی افراد واجب است بنابراین تعطیلی موقت بقاع متبرکه عمل به دستور دینی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید مراجع و علما و همچنین حاکمیت با این عده برخورد کنند، گفت: علما باید خط خود را از این افراد جدا کنند. با این افراد همچنین باید برخورد قضایی شود زیرا آنها مصوبه شورای تامین استان را زیر پا گذاشته و قانون شکنی کرده اند. رئیس قوه قضاییه باید با این مفاسد اجتماعی برخورد کند زیرا ایستادن در مقابل قانون بدترین فساد است. اگر با این عده برخورد نشود، رفتارهای آنها ادامه می یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هتک حرمت حرم استانی سیاسی کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

به گزارش خبرنگار مهر، سینا بنی اسد، صبح جمعه در تشریح جزئیات این خبر به خبرنگاران گفت: پس از انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد یک شبکه توزیع مواد مخدر صنعتی به سرکردگی یک زن و شوهر اقدام به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه می‌نمایند.

وی با بیان اینکه بلافاصله دستورات قضائی لازم جهت دستگیری اعضای این باند صادر گردید افزود: سرانجام در یک عملیات هماهنگ، نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان پس از اخذ دستورات قضائی با ورود به کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در حاشیه شهر ماهان، موفق به کشف و ضبط بیش از کشف ۳۶ کیلو مواد مخدر شامل شیشه، هروئین و بیش از ۵۰ کیلوگرم پیش سازهای مواد مخدر صنعتی از سوداگران مرگ شدند.

بنی اسد، ارزش ریالی مواد مخدر کشف شده در این عملیات را بیش از ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک واحد منزل مسکونی پلمب و دو متهم بازداشت و دستورات قضائی لازم جهت دستگیری سایر اعضای این باند که شناسایی شده‌اند صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده ۸ قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات‌های سنگینی در انتظار سوداگران مرگ وجود دارد، گفت: عزم دستگاه قضائی در برخورد با سوداگران مرگ مرتبط با مواد مخدر جدی است و به تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر هشدار می‌دهیم که هیچ گونه اغماضی در برخورد با این جرایم وجود ندارد.

دادستان شهر ماهان با اشاره به اینکه با همکاری مردم و سایر نهادهای مسئول، تلاش برای پاکسازی جامعه از آلودگی مواد مخدر دوچندان خواهد شد افزود: از تمامی شهروندان می‌خواهیم که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، بدون تردید موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 6088926

دیگر خبرها

  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است