Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@15:15:05 GMT

لزوم خودداری از مسافرت به مقصد مازندران

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۹۳۲۴

لزوم خودداری از مسافرت به مقصد مازندران

منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم گفت: مردم در این برهه حساس از مسافرت‌ خودداری کنند، مردم همه نقاط کشور و به‌خصوص مردم با فرهنگ تهران از حضور در مازندران تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

به گزارش فارس مازندران، علی کریمی فیروزجایی منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بابل، ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای بابل گفت: هدف از حضور در این جلسه تجلیل از تلاش‌های سربازان خط مقدم سلامت و خداقوت گویی به پزشکان، پرستاران و عوامل دست اندرکار که خالصانه و ایثارگرانه در مقابله ویروس کرونا خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه می‌دهند، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر شهید خدمت خواندن جانباختگان کادر پزشکی، پرستاری، بهداشتی و خدماتی در خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا را موافقت فرمودند، بدان معنی است که امروز خدمات این عزیزان همچون دوران دفاع مقدس رزمندگان و مدافعان ایران اسلامی به‌شمار می‌آیند.

کریمی فیروزجایی از اقدام مردمی و خیران این شهرستان برای تهیه ملزومات مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد و آن‌ها را خیرین جهادی سلامت دانست و از مجموعه نیروهای مسلح و سپاه و بسیج که با تجهیز مجموعه‌های درمانی به کمک مردم شتافته و در این مدت کاری کارستان کردند، هم قدردانی کرد.

منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: الان بیشتر از هر زمانی، مقابله با ویروس کرونا به عزم ملی و همکاری همه آحاد مردم نیاز داریم و کوتاهی به‌وجود آید شاهد حوادث تأسف‌باری خواهیم بود که جان مردم در خطر جدی خواهد بود.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از تشکیل صف‌ها و تجمع جهت تهیه دارو مقابل مراکز درمانی انتظار می‌رود داروهای مورد نیاز به درب منازل ارسال شود و این تجمع مقابل مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت روستاها خود عامل اشاعه ویروس کرونا خواهد بود.

کریمی‌فیروزجایی ادامه داد: مسؤولان محلی، اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاها در حد امکان قرنطینه محلات و مناطق را جدی بگیرند تا در رفت‌و‌آمدهای به شهر جلوگیری شود و از اصناف و بازاریان می‌خواهیم تا با ستاد مقابله با کرونای شهرستان بابل همکاری بیشتری داشته باشند و کسبه‌ها و بازاریان عزیز بر تعطیلی بازار اقدام کنند.

وی با اشاره به تلاش چشمگیر مسؤولان و ادارات مسؤول درگیر با ویروس کرونا گفت: شهروندان باید توصیه‌های پزشکان را جدی گرفته و در حد امکان نسبت به قرنطینه خانگی اقدام کنند چراکه این امر به ظاهر ساده تأثیر بسزایی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با انتقاد از مسافرت‌های مردم به شهرهای شمالی گفت: توقع ما از دولت این بود تا استان مازندران را قرنطینه کند اما متأسفانه همکاری لازم انجام نشده‌است، از صدا و سیما و اصحاب رسانه می‌خواهیم برای فرهنگ‌سازی در این باره همکاری لازم را داشته‌باشند تا از مسافرت‌های غیرضرور جلوگیری شود.

به گزارش فارس، در این جلسه دکتر محمدمهدی ناصحی نماینده  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مازندران و گلستان، دکتر خورشیدی مدیرکل درمان تأمین اجتماعی، ولی‌زاده فرماندار شهرستان بابل و اعضای این ستاد در دانشگاه علوم پزشکی بابل حضور داشتند.

طی گزارش‌های که ارائه شد، تصمیمات جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در بابل از طریق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل منتشر خواهد شد. 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران علی کریمی مجلس شورای اسلامی سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای بحران ۲ مؤلفه اصلی مدیریت بحران است، افزود: وقوع حوادث غیر مترقبه زمان نمی‌شناسد، بنابراین باید برای هر نوع حادثه‌ای از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب و هوایی در جهان بهم خورده است، گفت: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد.

نامی با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران مورد توجه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در حال خرید یک سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

وی پیشگیری، آمادگی و بازسازی و باز توانی از ارکان مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است.

نامی به وقوع سیل‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

وی با اشاره به مخاطرات احتمالی در این مناطق، اضافه کرد: ایجاد سیل بند عرضی و جلوگیری از ساخت و سازها در بستر رودخانه‌ها از اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از خطرات سیل در این مناطق است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه برای در امان ماندن از سیلاب‌ها راهی به جز اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور نداریم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفظ و ذخیره آب‌های زیرزمینی، از فرسایش خاک نیز در هنگام وقوع سیلاب جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089801

دیگر خبرها

  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است