Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آیت‌الله سیستانی در پاسخ به پرسشی درباره پیام و نظر او خطاب به پزشکان و پرستاران و کادر پزشکی بیمارستان‌هایی که به بیماران مبتلا به کرونا رسیدگی می‌کنند، این وظیفه را یک واجب کفائی دانست. تاریخ انتشار: 14:29 - 27 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۶۸۶۹

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از حوزه؛ آیت‌الله علی سیستانی از مراجع تقلید نجف اشرف در پاسخ به پرسشی درباره پیام و نظر وی خطاب به پزشکاران و پرستاران و کادر پزشکی بیمارستان‌هایی که به بیماران مبتلا به کرونا رسیدگی می‌کنند، این وظیفه را یک واجب کفائی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پرسش و پاسخ بدین شرح است:

دفتر آیت الله سیستانی حفظه الله
السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

بیماری همه گیر ویروس کرونا که امروز شایع شده بر شما پوشیده نیست و می‌دانید که کادر پزشکی و پرستاری و داوطلبان در بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی که با مبتلایان به این ویروس یا افراد مشکوک به ابتلا سر و کار دارند، سلامتی و گاه جان آن‌ها در معرض خطر قرار دارد، زیرا در معرض ویروس و ابتلا به آن قرار دارند. نظر شما درباره آن‌ها چیست؟

پاسخ:

بسم الله الرحمن الرحیم

درمان بیماران و پرستاری از آن‌ها و رسیدگی به امور آن‌ها بر تمام کارشناسان این امر مهم از جمله پزشکان و کادر بیمارستان و پرستاران و دیگران واجب است، اما مسئولین امر باید تمام لوازم و تجهیزات ضروری برای حمایت از آن‌ها در برابر خطر ابتلا به بیماری را فراهم کنند و هیچ عذری در تخلف از این وظیفه پذیرفته نیست.

تردیدی نیست کاری که این عزیزان ـ با وجود تمام چالش‌ها ـ انجام می‌دهند کاری بزرگ است که هیچ قیمتی نمی‌توان برایش تعیین کرد و شاید اهمیت آن نزدیک به مرزبانی در دفاع از سرزمین و مردم آن باشد.

تاکید می‌شود که خدای متعال از تلاش آن‌ها در دنیا قدردانی می‌کند و در آخرت نیز به آن‌ها پاداش خواهد داد و امید است کسی که از این عزیران جان خود را در این راه از دست بدهد در روز قیامت اجر و جایگاه شهید را داشته باشد.

ما ضمن تشکر و قدردانی فراوان از اقدام انسانی بزرگ این افراد، از خدای توانا می‌خواهیم آن‌ها را حفظ و حمایت کند و هر آفتی را از آن‌ها دور سازد، إنه سمیع مجیب.

بیشتر بخوانید:
آیت‌الله نوری‌همدانی: مردم با توکل به خدا و همت بلند در عرصه مبارزه با کرونا پیروز می‌شوند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله علی سیستانی آیت الله سیستانی مرجع تقلید آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گروهی از پزشکان خیر و متخصص دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و چابهاربا حضور در شهر قصرقند به مدت سه روز خدمات پزشکی و داروی رایگان به بیماران این شهر ارائه کردند.
سرپرست این گروه خیری گفت این پزشکان در بخش‌های زنان و زایمان مامایی چشم پزشکی ارتوپدی و آزمایشگاهی به ارائه خدمات می‌پردازند.
خانم بیژن فرافزود:علاوه بر ویزیت رایگان بیماران یکصد میلیون تومان دارو و خمیر دندان و مسواک بصورت رایگان توسط خیران برای بیماران و مراجعه کنندگان قصرقندی تهیه شده است.
وی گفت مردم قصرقند از حضور این پزشکان خیر استقبال خوبی داشته اند و بیش از دو هزار نفر از بیماران این شهر در مدت سه روز بصورت رایگان ویزیت شدند.
گفتنی است شهرستان فاقد بیمارستان و پزشک متخصص می‌باشد.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند