Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فاروق سخنور رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و امکان ورود ویروس به غار سهولان و امکان باقی ماندن آن در محیط سرد و مرطوب، خدمات‌رسانی در این غار تا پایان اردیبهشت متوقف شده است.

وی ادامه داد: هموطنانی که قصد بازدید از غار آب سهولان را دارند، پس از اتمام مدت زمان تعطیلی می‌توانند به این مکان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به واحد‌های اقامتی و بوم‌گردی این روستا نیز از سوی نهاد‌های متولی هشدار‌های لازم داده شده است که از پذیرش مهمانان خودداری کنند، زیرا در صورت انجام این کار اماکن آن‌ها پلمب خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد همچنین از تعطیلی سایت پرنده‌نگری تالاب کانی‌برازان خبر داد و گفت: این مکان نیز به مدت ۲ ماه غیرفعال بوده و مسافران از بازدید این سایت و تالاب خودداری کنند.

غار سهولان یکی از مهمترین غار‌های آبی ایران است که با مساحت ۲ هکتار جزو آثار طبیعی ملی به شمار رفته و جزو مناطق چهارگانه کشور است؛ که در ۴۲ کیلومتری شهرستان مهاباد و در مسیر مهاباد به بوکان واقع شده است.

تالاب بین‌المللی کانی‌برازان مهاباد با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و باارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور به شمار می‌رود.

براساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۲۲۴ نفر به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد ۱۲ نفر تاکنون فوت کرده‌اند که این آمار نشان‌دهنده ورود استان به وضعیت قرمز در خصوص این بیماری است.

طبق آخرین آمار کشوری نیز ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۸۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس مکان گردشگری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: گندم‌کاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با  آفت سن و علف‌های‌هرز را در مزارع خود انجام دهند.

وی اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های‌هرز به مرحله رشد گیاه و علف‌هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهادکشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های‌هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه پوره‌سن نیز عملیات سم‌پاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهادکشاورزی انجام می‌شود.

سعیدیان افزود: ارائه راهکار‌هایی برای کاهش مقاومت علف‌های‌هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های‌هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

وی به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم موردنیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام کرده و مزارع خود را علیه این آفت سم‌پاشی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • لذت یک روز تعطیل در دل طبیعت زیبا
  • (تصاویر) آبگیری تالاب آق گل همدان
  • صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • ۱۷ قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد