Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آنجا که مدیری در برنامه دورهمی گفته "فکرشو می کردین که یه روزی دلتون برای رفتن به سرکوچه تنگ بشه، یا برای خوردن بی دغدغه یک تیکه نون سالم، برای بغل کردن بچه تون بدون نگرانی انتقال ویروس، دستفروشای کنار خیابون، برای ملاقات و گفت و گوی ساده با پدر و مادر. آدم فکر می کنه اینا همیشه هستن ولی وقتی اینها رو از دست میدیم یا برامون سخت میشه می فهمیم زندگی رو بدون این چیزا دوست نداریم، خیابون بدون ترافیک را دوست نداریم، وقتی می دانیم بقیه از هراس بیماری توی خونه موندن، بی تعارف خیلی هامون بغض کردیم با دیدن خیابونای خلوت شب عید، مترو و اتوبوس های سوت و کور و مغازه های خلوت؛ تا قبل از اومدن این ویروس همیشه به دنبال معاف شدن از ترافیک و شلوغی این چیزا بودیم و الان اینطوریم"، اما باید بدانیم و باور کنیم از این دشواری هم می گذریم و بعد از آن قدر داشته هایمان را بیشتر خواهیم دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقیقا در نقطه قرنطینه خودخواسته خانگی که فعلا بهترین داروی رهایی از کرونا شناخته می شود، مادر به عنوان محور خانواده با عشقی سرشار و امیدی بی نهایت لقمه لقمه عشق می پیچد و با دلسوزی های مشفقانه و مدیریتی هوشمندانه؛ خود و خانواده را از دام این بیماری به دور می دارد.

سهم من به عنوان یک مادر در بحران کرونا همان موضوعاتی است که همواره وجود داشته و امروز با دقت و ریزبینی بیشتری دنبال می شود.

مادران خانه دار و البته مادرانی که به دلیل شرایط موجود ماندن در خانه را بر فعالیت های اجتماعی و کاری ترجیح داده اند، این روزها با استرس بیشتر و البته امید روز افزونی تلاش می کنند که فرزندان و اعضای خانواده را با شادی های کوچک و بزرگ و سرگرمی های مناسب، امیدوار و با نشاط نگه دارند.

یکی از مادران خانه دار کرمانی گفت: این روزها علاوه بر زنده نگه داشتن سنت زیبای خانه تکانی نوروزی، باید مراقبت بیشتری از سلامت اعضای خانواده داشت و برای همین منظور سعی می کنم با ایده های جدید شعر و داستان فرزندانم را به رعایت بیشتر بهداشت فردی و البته کمک در خانه تکانی تشویق کنم.

زهرا موسوی افزود: با تعطیلی مدارس و حضور دانش آموزان در بی حوصلگی و گاها افسردگی برای فرزندان ایجاد می شود و یک مادر به عنوان کانون گرما بخش خانواده باید آرامش را بین اعضا برقرار و علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، فضای قرنطینه خانگی را قابل تحمل تر کند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای شاد برای اعضای خانواده را حتی با پخت غذاهای جدید، هدیه دادن کتاب های جدید، دانلود برنامه های متناسب با سن کودکان و حتی خرید اپلیکیشن های بازی دنبال کرده ام.

وی ادامه داد: این روزها تمام مادران به خوبی می دانند باید صبر و حوصله خود برای مدیریت امور زندگی را بسیار بسیار افزایش دهند تا خاطرات خوبی برای آینده  اعضای خانواده به ویژه کودکان و نوجوانان به جای بماند.

مادران، پزشکان و پرستاران خانگی

یکی دیگر از بانوان کرمانی که این روزها در پس دلواپسی های کرونایی هر روز با رعایت ضوابط بهداشتی در محل کار خود حضور می یابد، گفت: از آنجا که به دلیل حساسیت های کاری در روزهای پایانی سال باید در محل کار حضور داشته باشم، همواره با همکاری همسرم سعی داریم که فرزندان در خانه سرگرمی های لازم را در اختیار داشته باشند و البته موضوع تقویت سیستم ایمنی بدن اعضای خانواده را به صورت ویژه مد نظر داریم.

مریم میرزائی ادامه داد: معتقدم مادران به عنوان پرستاران خانگی با رعایت اصول بسیار ساده ای می توانند سلامت را به اعضای خانواده خود هدیه کنند و در این راه بی شک آنچه در طب سنتی و اسلامی هم مورد تاکید قرار داشته، بسیار کمک کننده است.

وی خاطرنشان کرد: هر تلاش مادران برای افزایش سلامت اعضای خانواده یک گام بزرگ برای سلامت جامعه و عبور سالم از موقعیت کنونی است.

تغییر کاربری فضاهای خانه؛ راهکار یک مادر خلاق در دوران قرنطینه

یکی دیگر از بانوان تلاشگر و دلسوز این سرزمین در نقش های مادری، همسری و یک کارمند بااخلاق و مسئولیت پذیر با راهکار تغییر کاربری فضاهای خانه تلاش کرده تا دوران قرنطینه متفاوتی را برای اعضای خانواده رقم بزند.

نجمه حسنی می گوید: یکی از اقداماتی که در خانه برای سپری کردن این ایام در نظر گرفته ایم متفاوت کردن محیط خانه و تغییر کاربری فضای منزل است به نحوی که بسیاری از ابزار بازی از جمله میز تنیس و تاب که در محیط بیرون از خانه و در حیاط بوده را به داخل آورده ایم و بچه ها  اجازه بازی آزادانه در محیط خانه را دارند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده زمانبندی برای تماشای تلویزیون است تا بچه ها بتوانند فیلم های جدیدی را که در دوران مدرسه فرصت دیدن آنها را نداشته اند، دانلود کرده و تماشا کنند.

حسنی از تخصص همسر خود در حوزه ورزشی سخن به میان آورد و با اشاره به اینکه در شرایط کنونی پذیرایی خانه به اتاق بازی و سرگرمی تبدیل شده و تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای انجام شده آموزش تنیس روی میز به بچه ها است و به نظرم آموزش تخصص هایی که هر فرد دارد، در دوران کنونی یک کار لازم و اثرگذار برای پرکردن بهینه اوقات فراغت فرزندان در دوران قرنطینه است.

وی که دورکاری به جای حضور در محل کار را انتخاب کرده است، اظهار داشت: دراین شرایط خاص، موافق خانه تکانی به شکل سال های گذشته نیستم و  نظرم این است که مردم باید برای خانه تکانی دست نگه دارند و به کارهای شست و شویی بسنده کنند.

وی اظهار داشت: به عنوان یک خانم خانه دار و خبرنگار به مردم توصیه اکید دارم که  حتما و حتما در خانه بمانند زیرا آنچه را که به عنوان یک خبرنگار می بینم و در جلسات مختلف مجازی و غیرمجازی شاهد آن هستم و ممکن است از دید سایر افراد جامعه پنهان باشد، گویای این نکته است که مردم باید حتما حتما در خانه بمانند.

وی ادامه داد: برخی از مردم بی مهابا در حال خرید کردن هستند و فکر می کنند که عید امسال نیز مانند سال های قبل می توانند مهمانی بروند و مهمانی بدهند و البته که سخت در اشتباه هستند زیرا بنا به نظر افراد متخصص و اهل فن در صورت رعایت نکردن افراد این بیماری ممکن است حداقل تا خردادماه طول بکشد و یا حتی در تابستان نیز درگیر این بیماری باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با کارهای هنرمندانه و خلاقانه، خانه ها و عید امسال را متفاوت رقم بزنیم، تاکید کرد: تنها راهی که اکنون با استفاده از آن می توان جلوی این اپیدمی وحشتناک کرونا را سد کرد این است که در خانه بمانیم و سهم خود را در سلامت تک تک اعضای خانواه و پرسنل و کادر بهداشتی و درمانی ادا کنیم.

به یقین مادرانی که امروز با درک صحیح از واقعیت ها، پاسدار سلامت خانواده و جامعه هستند، سپیدپوشان عرصه سلامت مرز و بوم اند که داشتنشان یک زیبایی بی نهایت، یک عشق مداوم و یک مدیریت هوشمندانه برای ساختن آینده بهتر و زیباتر است؛ اینجاست که باید قدر تک تک مهربان مادران این سرزمین را دانست و بر دستان پرمهرشان بوسه عشق نهاد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بازی بهداشتی و درمانی پدر و مادر زهرا عشق بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اعضای خانواده یکی دیگر خانه تکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مدیران بابت حجاب اعضای خانواده‌شان!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 امیرحسین بانکی‌پور نماینده اصفهان درباره اجرای قانون عفاف و حجاب خطاب به مدیران دولتی هشدار داد: «خانواده تان تخلف کنند از تخفیفات مجازات نمی توانید استفاده کنید!» او گفت مقصودش از مدیران دولتی مدیران تا سطح مدارس است! اظهارات این نماینده مجلس را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد
  • هشدار به مدیران بابت حجاب اعضای خانواده‌شان!
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر (عکس)