Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:29:42 GMT

جزئیات نامه‌نگاری انجمن سلولزی با قوه قضاییه

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۰۲۹۹

جزئیات نامه‌نگاری انجمن سلولزی با قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار مهر، انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی با ارسال نامه‌ای به قوه قضاییه، با اشاره به تخلفات یک شرکت ترک در بازار محصولات سلولزی، اعلام کرد: این شرکت از عرضه تیشو به عنوان یک ماده اولیه، خودداری می‌کند. در این نامه که به امضای نیما بصیری، رئیس هیات مدیره انجمن به حجه الاسلام و المسلمین، محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه ارسال شده، از روند عرضه تیشو از سوی یک شرکت ترک به تولیدکنندگان دستمال کاغذی گلایه کرده و خواستار رسیدگی به این پرونده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

حضرت حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای اژه ای

عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون اول قوه قضائیه

با سلام

      احتراماً همانگونه که مستحضرید با شیوع ویروس کرونا و بروز شرایط بحرانی در کشور، همه تولیدکنندگان خصوصاً تولیدکنندگان محصولات سلولزی بهداشتی، مواد شوینده و ضدعفونی، ماسک و لباسهای بیمارستانی موظفند تمام ظرفیت خود را برای تأمین نیاز کشور و مردم به کار گرفته تا بخشی از آلام مردم مرتفع گردد.

تولیدکنندگان عضو انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران برای تولید دستمال کاغذی و تأمین بازار داخلی به شدت به مواد اولیه تیشو که توسط چند تولیدکننده عمده داخلی تولید می­شود وابستگی داشته و هرگونه کاهش عرضه به هر بهانه­‌ای ضمن ایجاد التهاب در تأمین مواد اولیه اثر مستقیمی روی تولید دستمال کاغذی و ثبات قیمت ها دارد.

شرکت «پ.ح» سرمایه­ گذاری خارجی با برندهای(مولفیکس، ببم، مولپد، تنو و پاپیا) و صاحبان شرکت ح. ک کشور ترکیه به عنوان یکی از تأمین­ کنندگان تیشو در بازار مطرح بوده و بر اساس تسهیلات مهمی که به عنوان سرمایه­ گذاری خارجی از دولت جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده است و خمیر تیشو (پالپ) را با حداقل تعرفه وارد می­‌کند، با هرگونه شوک تقاضا در بازار، اقدام به محدودیت عرضه تیشو به تولیدکنندگان دستمال کاغذی می­‌کند که در حال حاضر که واحدهای تولید دستمال کاغذی با ظرفیت کامل در حال تلاش برای پاسخگویی به نیاز مردم هستند، متأسفانه این شرکت از عرضه تیشو خودداری می­کند.

در سال گذشته نیز با بروز التهاب ارزی در کشور با وجود دریافت ارز دولتی، این شرکت اقدام به کاهش عرضه تیشو و حتی پوشک و نوار بهداشتی نمود که منجر به بحران کمبود این کالاها در کشور گردید و بر اساس همین شرایط مقام معظم رهبری در جلسه ۷/۶/۹۷ در دیدار با هیئت دولت از چنین اقداماتی به عنوان نوعی خرابکاری برای عصبانی کردن مردم یاد فرمودند؛ لذا استدعا داریم همانگونه که در سال گذشته با اقدامات ارزشمند حضرتعالی فریاد تولیدکنندگان داخلی به گوش بسیاری از مسئولین رسید، در خصوص تکرار چنین رویه مخربی که شائبه سوء استفاده از استیصال مردم و تولیدکنندگان داخلی از آن برداشت می­شود دستور فرمائید با پیگیری پرونده شکایات سال ۱۳۹۷ انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران و جمعی از تولیدکنندگان صنایع پیرامون این صنعت، از ادامه این روند جلوگیری شود.

در خاتمه یادآوری می‌شود کلیه اعضاء این انجمن در تلاشند تا با تأمین نیاز کشور به محصولات سلولزی بهداشتی و منسوجات نبافته به عنوان مواد اولیه تولید ماسک، لباس­های بیمارستانی و پک­های جراحی از هرگونه خلاء جلوگیری نماید.

نیما بصیری

رئیس هیات مدیره

کد خبر 4880631 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام غلامحسین محسنی اژه ای ویروس کرونا ویروس کرونا بانک مرکزی ایران قیمت نفت گمرک ایران بورس وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت دلار سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سهام طرح ملی مسکن اوپک وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت عبدالناصر همتی سلولزی بهداشتی دستمال کاغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، انجمن سینمای جوانان ایران سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

این انجمن به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعدادهای سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم‌اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات‌مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال ۱۴۰۳، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار ۲۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف ۱۲۵ میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف ۷۵ میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالابودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به این نشانی ورود و اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آیین‌نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتماً پیش از اقدام به ارایه درخواست، آیین نامه تولید ۱۴۰۳ انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه کنند.

کد خبر 6092190

دیگر خبرها

  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی