Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@13:16:41 GMT

افت ۲۴ درصدی بازار مسکن از ترس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۰۳۷۹

ساعت24-اسفندماه امسال همزمان با شیوع ویروس کرونا معاملات مسکن در تهران و کل کشور به ترتیب ۲۴ و ۲۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرد و این در حالی است که سال گذشته همین موقع معاملات در کشور نسبت به بهمن همان سال دو برابر شده بود.

 شیوع ویروس کرونا رونق شب عید بازار مسکن را خراب کرد؛ به طوری که مطابق آمار، از یکم تا بیست و ششم اسفند ماه ۱۳۹۸ در شهر تهران ۱۱ هزار و ۶۵۳ قرارداد خرید و فروش به امضا رسیده که نسبت به ماه قبل ۲۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کل کشور نیز طی ۲۶ روز ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۵۰ هزار و ۸۰۳ قرارداد خرید و فروش ملک منعقد شده که نسبت به همین مدت در بهمن امسال و اسفند پارسال به ترتیب ۲۱ و ۲۷ درصد کمتر شده است.

در شرایطی که بازار در بخش خرید و فروش دچار کاهش تعداد معاملات شده، افت بازار اجاره شدیدتر بوده است. در شهر تهران طی ۲۶ روز ابتدای اسفند ماه ۷۳۳۷ اجاره نامه به امضا رسیده که نسبت به بهمن امسال ۳۷ درصد و نسبت به اسفند پارسال ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در کل کشور نیز از یکم تا بیست و ششم اسفند ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۲۵ هزار و ۳ قرارداد اجاره منعقد شده که از کاهش ۴۱ درصد و ۳۰ درصد به ترتیب نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل حکایت دارد.

افت فشار بازار مسکن متاثر از شیوع ویروس کووید ۱۹ در شرایطی رخ داده که از آذر ماه روند معاملات صعودی بود و پیش بینی می شد در اسفندماه به بالاترین حد خود در سال ۱۳۹۸ برسد. کما این که اسفند ۱۳۹۷ معاملات ملک نسبت به بهمن همان سال در تهران ۴۰ درصد و در کل کشور ۹۴ درصد افزایش یافته بود.

کاهش ۲۴ درصدی معاملات املاک در تهران شاید افت چندان زیادی برای یک ماه محسوب نشود اما با توجه به افزایش نرخ ارز که با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی  خرید و فروش ها بخصوص از جانب سفته بازان در بازار مسکن همراه شده بود فعالان بازار ملک انتظار شب عید پررونقی را داشتند.

البته واسطه‌های ملکی عنوان می‌کنند در بخش املاک مسکونی خالی در مناطق شمالی تهران افت معاملات کمتر بوده و اسفند ماه، نبض بازار در دست نوسان گیران و سفته بازان بوده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نسبت به ماه خرید و فروش بازار مسکن اسفند ماه کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران، امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 قیمت طلا به شرح زیر است:

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۳ (دو هزار و سیصد و سه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۰۴ درصدی داشته است.


آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۱۲،۰۰۰ (سه میلیون و چهارصد و دوازده هزار) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۱.۳۶ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۲۱ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۱۴،۸۰۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و هشتصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۴۱،۳۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و سیصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۱.۲۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۱.۲۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ ربع سکه

همچنین ربع سکه با کاهش ۱.۹۷ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۱۵،۲۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه گرمی امروز

همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۳۸ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان معامله شد.


دیگر خبرها

  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟