Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99 اظهارنظرها درباره کم کاری مجلس در بررسی لایحه بودجه را فرافکنی خواند و تاکید کرد که مجلس طبق زمان بندی قانونی کار بررسی و تصویب لایحه بودجه را به پایان رسانده است.

به گزارش ایسنا، علی اکبری با بیان اینکه طبق آیین نامه داخلی مجلس دولت باید تا 15 آذر هر سال لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند گفت: در سال جاری مجلس بلافاصله بعد از دریافت لایحه در موعد مقرر آن را در اختیار نمایندگان قرار داد تا پیشنهادات خود را به کمیسیون های تخصصی ارسال کنند، بعد از این مرحله کمیسیون های تخصصی طبق زمان بندی 15 روزه جمع بندی نظرات خود را به کمیسیون تلفیق ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از ارسال لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق، این کمیسیون با جدیت جلسات خود را برای بررسی و تعیین تکلیف به موقع لایحه بودجه برگزار کرد افزود: در همین زمینه کمیسیون تلفیق بیش از 40 جلسه فشرده را برای بررسی لایحه بودجه در دستور کار قرار داد.
وی در تشریح عملکرد کمیسیون تلفیق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ادامه داد: در جلسات کمیسیون تلفیق علاوه بر 45 نفر از نمایندگان، کارشناسانی از دستگاه های مختلف همچون سازمان برنامه و بودجه، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، مرکز پژوهش های مجلس و ... حضور داشته و اظهارنظر کارشناسی می کردند تا بودجه در بهترین کیفیت و در اسرع وقت تقدیم صحن علنی مجلس شود که در نهایت نیز در موعد مقرر به صحن مجلس ارسال شد.
اکبری طرح موضوعاتی مبنی بر کم کاری مجلس در بررسی لایحه بودجه را کم لطفی در حق مجلس و نمایندگان دانست و گفت: مجلس طبق موعد مقرر قانونی که در آیین نامه داخلی مجلس آمده بررسی لایحه بودجه را به نتیجه رساند حال اگر شورای نگهبان نتوانسته یا فرصت رسیدگی در موعد مقرر را نداشته نباید کم کاری را متوجه مجلس کند.
وی با بیان اینکه متهم کردن مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه به هیچ عنوان منصفانه نیست، افزود: طبق آیین نامه داخلی مجلس بررسی لایحه بودجه ترتیباتی داشته و مستلزم صرف زمان است که مجلس هم در همین چارچوب عمل کرده است.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 با بیان اینکه مجلس طبق قانون گردش کاری بودجه را رعایت کرده است هرگونه اظهارنظر مبنی بر کم کاری مجلس را غیر منصفانه و غیر منطقی توصیف کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بودجه ۹۹ بررسی لایحه بودجه لایحه بودجه کمیسیون تلفیق موعد مقرر کم کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

به گزارش دیده‌بان ایران؛ پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟