Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@15:25:07 GMT

تنگی نفس مهم ترین فاکتور بستری بیماران کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۰۶۷۹

تنگی نفس مهم ترین فاکتور بستری بیماران کرونایی

 مجید مرجانی، با اشاره به فاکتورهای بستری بیماران مبتلا به کرونا اظهار کرد: ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا دارای علائم خفیف یا بی علامت هستند و به افراد توصیه می‌شود که با کوچک‌ترین نشانه‌ای به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: مراکز درمانی به میزانی با ترافیک بیماران بدحال تنفسی و مبتلا به کووید ۱۹ درگیر هستند که اکیداً توصیه می‌کنیم که مردم صرفاً با علائمی مشابه سرماخوردگی ساده به بیمارستان‌ها و مراکر درمانی مراجعه نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرجانی تاکید کرد: دومین نکته مهمی که باید مورد توجه مراجعان به بیمارستان‌ها باشد، احتمال آلودگی ۴۰ درصدی به ویروس کرونا ضمن مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است.

به گفته وی، بیمارانی که بستری می‌شوند مراجعانی با تب‌های بالا و تنگی نفس شدید هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: افراد با بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری ریوی، قلبی، فشارخون، افرادی که نقص سیستم ایمنی بدن دارند عمده ترین بیماران بستری بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به خود اختصاص می‌دهند.

وی تاکید کرد: به رغم اینکه سرفه خشک می‌تواند یکی از نشانه‌های ابتلاء به ویروس کرونا باشد و برای مبتلایان موضوعی بسیارآزار دهنده است ولی سرفه به تنهایی عامل خطرناکی در مبتلایان و فاکتوری برای بستری محسوب نمی‌شود.

مرجانی، تنگی نفس را مهم‌ترین و خطرناک‌ترین فاکتور بستری مراجعان ذکر کرد.

متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری توضیح داد: اکسیژن خون بیماران بدحال به سرعت بررسی و درصورتیکه اکسیژن خون ۹۳ یا کمتر باشد معیار مهمی برای بستری است.

وی در ادامه تست تنفس ۲۰ ثانیه‌ای یا شمارش تعداد تنفس را راه حل سریع و آسانی معرفی و خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با این روش ساده و سریع در منزل تست تنفس انجام دهند. یک فرد عادی در یک دقیقه به طور عادی می‌تواند ۱۲ تا ۱۶ بار تنفس داشته باشد.

مرجانی افزود: اگر تعداد تنفس به ۲۰ تا ۲۲ برسد مقداری نگران کننده است و در صورتی که به ۳۰ بار در هردقیقه برسد بسیار خطرناک است و باید بررسی و معاینات بیشتر انجام شود.

وی درباره افرادی که متأسفانه جان خود را در ابتلاء به این ویروس از دست داده اند، خاطرنشان کرد: ویروس کرونا تابع قانون همه یا هیچ نیست، حتی در بسیاری از موارد افراد سالم، جوان و بدون بیماری زمینه‌ای هم از جولان این ویروس جان سالم به در نبرده اند و در عین حال موارد متعددی هم فرد با بیماری زمینه‌ای و کهولت سن خوشبختانه درمان و از بیمارستان مرخص شده است.

مرجانی با بیان اینکه بیشترین موارد مخاطرات برای کسانی است که بیماری زمینه‌ای و سن بالا دارند، اظهار کرد: افراد چاق با BMI بالا نیز بیش از سایرین در معرض خطرات ویروس کووید ۱۹ هستند.

وی هشدار داد: کسانی که عوامل زمینه‌ای دارند در این روزهای کرونایی خیلی از خود مراقبت کنند، در منزل بمانند و توصیه‌ها را جدی بگیرند و در عین حال افرادی هم که عوامل زمینه‌ای ندارند اصلاً تصور نکنند که این بیماری صرفاً یک سرماخوردگی ساده است و مشکلی پیش رویشان نیست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری تنفسی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان

این طرح بنا به تصمیم وزارت بهداشت و با تصویب و ابلاغ دولت باهدف ارتقا سلامت جامعه و اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بااستناد به بند الف ماده نه قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت:در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تحت پوشش این دانشگاه تمام خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال بیمه شده کاملا رایگان خواهد بود

 کامران قدس بااشاره به اینکه در مرحله نخست این طرح در بیمارستان امیرالمومنین سمنان اجرایی شده است گفت: پذیرش، بستری، عمل‌های جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به صورت رایگان انجام خواهدشد

قدس  گفت: این طرح درراستای بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از خدمات حوزه سلامت و تحقق طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: اگر کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه نباشند و در مدت زمان بستری در بیمارستان بتوانند تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرند از خدمات درمانی رایگان بهره مند می‌شوند و برای کودکان زیر ۲ سال شرط پوشش خانوار حذف شده است و اگر فقط کودک زیر ۲ سال تحت پوشش بیمه پایه باشد از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود؛ به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه ، آزمایشگاه ، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟