Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حیدری با توجه به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال و برگزاری مراسم چهارشنبه سوری گفت: این ایام که با بیماری کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنیم فرصت مناسبی برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری و انجام دید و بازدیدهای نوروز نیست.

سرپرست اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اگر فردی که دچار سوختگی یا قطع عضو شده است به بیمارستان منتقل شود در معرض خطر ابتلاء به بیماری قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در صورتی که شهروندان برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری دور هم جمع شوند احتمال ابتلای آن‌ها افزایش می‌یابد، چرا که ممکن است هر یک از آن‌ها ناقل بیماری باشند اما علامتی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: هستند کسانی که در این روز به دور از جمع صمیمی خانواده‌هایشان برای ایجاد امنیت، سلامتی و آرامش روانی مردم آماده باش ایستاده‌اند تا اگر در نقطه‌ای از شهر و محل من و تو اتفاق ناخوشایندی رخ داد در اسرع وقت وارد عمل شوند و نگذارند تا لحظات شادی ما به تلخ کامی بگذرد.

سرپرست اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: نیروهای انتظامی، اورژانس ۱۱۵و آتش نشانی نقش بی بدیل درتامین امنیت روانی، سلامت و رفع نیازهای مردم دارند که در چهارشنبه آخر سال مردم بیش از هر روز دیگری با دیدن این نیروها حس آرامش و امنیت در آنان چند برابر می‌شود.

محمد حیدری بیان کرد: در مورد چهارشنبه سوری نیز برنامه‌های آموزشی خاصی توسط واحد آموزش این سازمان انجام شده است تا کودکان و نوجوانان بیش از پیش با خاطرات استفاده از مواد محترقه آشنا شوند.

حیدری با تاکید بر اینکه چیزی بنام ترقه ایمن، استاندارد و بی خطر وجود ندارد، افزود: اکثر سوختگی‌ها به ویژه در چهارشنبه آخر سال در نواحی صورت، چشم‌ها و دست‌ها بوده و نوجوانان بیشتر از سایر افراد آسیب می‌بینند و طبق آمار در چهارشنبه سوری سال گذشته چهار مورد مصدومیت در استان داشتیم.

وی اظهار کرد: در موارد سوختگی باید بلافاصله محل سوختگی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زیر آب سرد نگه داشت و از مالیدن پمادها خمیردندان و سیب زمینی به محل سوختگی خودداری کرد.

حیدری گفت: از ریختن بتادین بر روی محل سوختگی نیز باید اکیداً خودداری شود که موجب تشدید سوختگی می‌شود و همچنین گذاشتن کمپرس یخ نیز به دلیل آسیب بیشتر ممنوع است.

سرپرست اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پس از گرفتن محل سوختگی زیر آب سرد با گذاشتن گاز استریل و یا پارچه تمیز و خشک بر روی محل فرد را به مرکز درمانی برسانند.

وی بیان کرد: نیروهای اورژانس ۱۱۵ در شب چهارشنبه آخرسال در مناطق مختلف به خصوص در مناطق پرخطر به صورت گسترده حضور خواهند داشت و سازمان سازمان اورژانس پیش بیمارستانی استان با برخورداری از ۳۰۰ نفر پرسنل مجرب پزشک کارشناس و کاردان از آمادگی کامل برای امداد رسانی به شهروندان برخوردار هست.

سرپرست اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: خوشبختانه با همکاری خوب نوجوانان و جوانان عزیز و خانواده‌های محترم و فهیم استان سوختگی‌های سطحی داشتیم که سرپایی درمان شدند و امیدواریم امسال حتی شاهد چنین مواردی نباشیم.

وی ادامه داد: در همین راستا توصیه ما این است که خانواده‌ها در این شب در کنار یکدیگر و بدون انجام دید و بازدید و خروج از خانه سپری شود.

وی گفت: در این زمینه نقش والدین بسیار مؤثر است و لازم است با ایجاد فضایی مناسب در خانه فرزندانشان را از حضور در فضای بیرونی منع کنند.

وی ادامه داد: بهترین اقدام برای چهارشنبه سوری امسال برگزاری خانوادگی مراسم است و نباید فراموش کنیم که با حضور در خانه می‌توانیم زنجیره انتقال کروناویروس را قطع کنیم.

کد خبر 4881054

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ویروس کرونا بوشهر ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی قزوین استانداری سمنان احتکار شیراز زاهدان مشهد چهارشنبه سوری محل سوختگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی شورا‌ها باحضور استاندار  از ۱۲ دهیار، ۱۲ شورا و ۹ شهردار نمونه استان درمراسم روزملی شوراها و جشنواره استانی شهریار قدردانی شد.
علی محمدی مدیرکل دفتر امور شهری وشورا‌های استانداری استان انتخاب شهرداران و شورا‌های نمونه را درسه شاخصه پاسخگویی و درگاه‌های ارتباطی با مردم، ارزیابی عملکرد و بازرسی عنوان کرد وگفت: برخی شهرداری‌ها ازجمله شهرداری شهرکرد با موفقیت درسه شاخصه به طور همزمان شهرداری برتر استان برتر شد.
زاهدی مدیرکل دفتر امورروستایی وشورا‌های استانداری استان هم تعامل دوسویه، اقدامات عمرانی و توسعه روستا‌ها دربخش‌های مختلف را از مهمترین شاخص‌های انتخاب ۱۲ دهیاری نمونه دراستان دانست.
استاندار چهارمحال وبختیاری هم ثمره تعامل شورا‌های استان با مدیران دستگاه‌های اجرایی در پیگیری حل مشکلات استان، دو سفر رئیس جمهور در ۲ سال متوالی با دستاورد‌های بزرگ درتأمین آب شرب پایدار، توسعه راه‌ها و کشت گلخانه‌ای دربخش کشاورزی دانست.
غلامعلی حیدری مشارکت مردم در سرمایه گذاری‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع معارضات اجتماعی را مهمترین راهبرد شورا‌های شهری وروستایی برای توسعه استان درسال جاری برشمرد.
منتخب مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار وکوهرنگ درمجلس دوازدهم هم مبدا توسعه را روستا دانست و گفت: می‌توان با ابتکار عمل وفرهنگ سازی مشارکت مردم بویژه روستائیان را درهمه طرح‌های توسعه‌ای کلید زد ونتیجه آن قطعاً به توسعه همه جانبه منجر می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو سواری در شهرستان اردل
  • حادثه رانندگی در محور بروجن-سورک
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • آماده‌ باش دستگاه‌ های امدادی و خدمات‌ رسان در چهارمحال و بختیاری
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در چهارمحال و بختیاری