Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگاران آستارایی این روزها کمر همت بسته و در قالب پویشی با عنوان«سفیران سلامت» به میدان مقابله با کرونا آمده اند.

خبرگزاری شبستان _ بندر آستارا، پیمان ناصری زارع؛ این روزها که بیماری کرونا بسیاری از مناطق کشور ما را آلوده کرده و برخی از هموطنان ما نیز به این بیماری مبتلا شده و متاسفانه هموطنانی هم در این بین فوت کرده اند، علی رغم توصیه های مسئولان و خادمان بی ادعای بهداشت و درمان، بسیاری از هموطنان نسبت به آسیب های کرونا ویروس بی توجه بوده و از کنار آن بی تفاوت می گذرند، در این میان عده ای نیز دست به کار شده و برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا ویروس به میدان عمل آمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خبرنگاران و اصحاب رسانه بندر آستارا نیز این روزها بدون هیچ چشمداشتی همانند گذشته که در عرصه اطلاع رسانی و خبر پای کار بودند، کمر همت بسته و در قالب پویشی با عنوان« سفیران سلامت» به میدان مقابله با کرونا ویروس آمده اند و با تهیه ماسک، دستکش و بروشور و توزیع آن بین همشهریان از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی کنند.

«یوسف هدایتی» در رابطه با پویش«سفیران سلامت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این پویش که اعضای آن متشکل از خبرنگاران، فعالین فضای مجازی، ورزشکاران، فعالین اجتماعی و هنرمندان است، ۱۰ روز پیش در راستای مقابله با کرونا ویروس فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

مسئول پویش سفیران سلامت با بیان اینکه تاکنون بیش از هفت هزار ماسک، دستکش و بروشور آموزشی در بین شهروندان آستارایی توزیع شده است، افزود: برای تهیه این اقلام بهداشتی که با کمک های خیرین بوده در مجموع ۸۰ میلیون ریال هزینه شده است.

 

وی تصریح کرد: اقلام بهداشتی و بروشورهای آموزشی در مراکز پرتردد همچون بازار ساحلی، بانک ها، ادارات و بین رانندگان تاکسی توزیع شده است.

 

خبرنگار خبرگزاری ایرنا و سردبیر نشریه آفتاب آستارا خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری فعالیت این پویش ادامه دارد و اگر خیرین دست ما را در این کار خیر و خداپسندانه بگیرند در تعطیلات نوروزی نیز فعالیت این پویش ادامه خواهد داشت.

 

مسئول سازمان مردم نهاد پویندگان آرمان شهر فردا از خیرین، مرکز بهداشت و درمان، موسسه آوای سلامت، فرمانداری و اداره ورزش و جوانان در یاری رساندن به این پویش تقدیر و تشکر کرد و افزود: خیرین و شهروندان آستارایی برای سهیم شدن در این کار خیر و خداپسندانه می توانند کمک های خود را به شماره کارت ۶۲۲۱۰۶۱۲۲۰۳۲۰۳۳۹ به نام یوسف هدایتی نزد بانک پارسیان واریز کنند.

 

هدایتی گفت: انتظار از شهروندان این است برای قطع چرخه انتقال این بیماری در خانه هایشان بمانند و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

«رامین بشرویه» نیز در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: وقتی دیدیم داروخانه ها با کمبود ماسک مواجه هستند، تصمیم گرفتیم با کمک تعدادی از خبرنگاران و سایر اقشار به یاری همشهریان بشتابیم تا به نوعی جلوی شیوع بیماری کرونا ویروس را بگیریم.

 

خبرنگار خبرگزاری ایسنا در آستارا و سردبیر ماهنامه بهار گیلان تصریح کرد: در خدمت به مردم و تامین اقلام بهداشتی برای همشهریان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم و با تمام قوا این مسیر را تا ریشه کنی این بیماری ادامه خواهیم داد.

 

«پیمان ناصری زارع» نیز به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: زمانی که خطرات ناشی از بیماری کرونا ویروس جان هموطنان را تهدید می کند بر خود وظیفه دانستم که در کنار خبرنگاران و سایر اقشار گام هایی در کنترل و مهار این بیماری برداریم.

 

خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندر آستارا و مدیر مسئول نشریه آفتاب آستارا گفت: از خیرین و شهروندان آستارایی انتظار داریم با کمک های نقدی و غیرنقدی شان به این پویش ما را در ادامه راه یاری کنند.

 

«آرش جوهری» در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: به امید خداوند متعال و همکاری‌ مردم و مسئولان کرونا را شکست می دهیم.

 

خبرنگار صدا و سیما و پایگاه خبری تحلیلی دیار میرزا در بندر آستارا، اظهارکرد: آستارایی ها همیشه در کارهای خیر و خداپسندانه پیشگام بوده اند و این را بارها ثابت کرده اند و از آنان خواهشمندم در ادامه مسیر نیز سفیران سلامت را با کمک های نقدی و غیرنقدی یاری دهند.

 

«مهدی حسین نژادی» پویش سفیران سلامت را گامی در راستای مبارزه با کرونا ویروس دانست و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: از مردم انتظار داریم با رعایت اصول بهداشتی و درخانه ماندن سفیران سلامت را همراهی کنند تا کرونا ویروس ریشه کن شود.

 

خبرنگار خبرگزاری مهر در آستارا و سردبیر نشریه پیام آستارا اظهارکرد: پویش سفیران سلامت پویشی است که با هدف کمک به همنوعان به میدان آمده و این راه را نیز تا زمان ریشه کنی بیماری با کمک همشهریان ادامه خواهد داد.

 

«میثم ربانی» نیز در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: از شهروندان و همه مردم می‌ خواهم بازدیدهای غیرضروری را انجام ندهند، حتی نیازی نیست همسایه به همسایه یا به فامیل و آشنا سر بزند تا جلوی شیوع این بیماری گرفته شود.

خبرنگار خبرگزاری فارس در بندر آستارا اظهارکرد: تمام تلاش اعضای سفیران سلامت این است جلوی شیوع کرونا ویروس را بگیرند و در این راه هرچه از دستشان بر بیاید انجام می دهند.

 

«امیراله یار» نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان سلامتی مردم را برای اعضای سفیران سلامت یک اصل دانست و خاطرنشان کرد: از همشهریان با فرهنگ آستارایی انتظار داریم برای اینکه چرخه انتشار بیماری قطع شود با توجه به فرا رسیدن عید نوروز از دید و بازدیدها خودداری کنند.

 

مسئول موسسه سفیران آوای سلامت گفت: با توکل برخدا این پویش را آغاز کردیم تا سهمی در راستای مقابله با کرونا ویروس داشته باشیم که الحمدالله با کمک های خیرین اقدامات خوبی صورت گرفت و در ادامه راه نیز نیازمند یاری سایر خیرین هستیم. 

 

«فریده محمدی» با اشاره به اینکه کاری که انجام می دهیم هر چند کار بزرگی نیست به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: وقتی رضای خداوند در میان باشد انسان نباید از انجام هیچ کاری دریغ کند، الان شرایط سخت است و چه‌ بسا افرادی منتظر همین اقلام بهداشتی ما هستند پس تا توان داریم با کمک هم باید برای حفظ سلامت مردم تلاش کنیم، ما هم خدا را شاکریم که در این دریای خدمت قطره‌ای هستیم که خداوند با لطف خود این توانایی را در ما به وجود آورد که بتوانیم در قالب این پویش کمکی به همنوعان کرده باشیم.

 

این فعال اجتماعی که با خبرنگاران آستارایی در این پویش همراه شده است، اظهارکرد: به عنوان یک همشهری از همشهریان فهیم آستارایی انتظار دارم با در خانه ماندن هایشان مانع از گسترش بیماری کرونا شوند.

 

محمدی گفت: همچنین از خیرین انتظار دارم با کمک های خود دست سفیران سلامت را در این راه بگیرند تا با کمک همدیگر بتوانیم کرونا را از بین ببریم.

 

«مهتاب سردی» نیز در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: برای کمک به همشهریانم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنم و آنچه از دستم بر بیاید در راستای تامین اقلام بهداشتی برای شهروندان آستارایی انجام می دهم.

 

این فعال اجتماعی و مربی ورزشی اظهارکرد: در این راه به کمک های خیرین نیازمندیم و انشاء الله با کمک های آنان این مسیر تا زمان ریشه کن شدن بیماری کرونا ادامه دارد.

 

«مریم فضلعلی زاده» نیز در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: کمک به همنوعان نزد ایزدمنان اجر و پاداشی والا دارد و از خیرین انتظار داریم دست سفیران سلامت را در این پویش بگیرند تا با قوت هرچه تمام تر این پویش مسیر خود را ادامه دهد.

 

این هنرمند آستارایی اظهارکرد: هرقدمی که در راستای خدمت به همنوع بر می داریم قطعا پاداش آن را خواهیم گرفت و از اینکه در پویش سفیران سلامت در جهت کمک به تامین سلامتی همشهریانم در کنار سایر بزرگواران گام بر می دارم، خرسندم.

 

«بهاره رفیع پور» بهترین راه مقابله با کرونا ویروس را پیشگیری دانست و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: همشهریان آستارایی در رابطه با بیماری کرونا ویروس توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند تا جلوی شیوع این بیماری گرفته شود.

 

این فعال اجتماعی و عضو سازمان مردم نهاد پویندگان آرمان شهر فردا اظهارکرد: از اینکه سهمی در پویش سفیران سلامت دارم خوشحالم و از خیرین نیز به عنوان خواهری کوچک خواهشمندم با کمک های نقدی و غیرنقدی شان ما را ادامه مسیر یاری دهند.

 

«نورجهان پوراحمدی» نیز به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: بیایید در راستای مقابله با کرونا ویروس با رعایت اصول و نکات بهداشتی و در خانه ماندن هایمان چرخه انتشار آن را قطع کنیم.

 

این شاعر آستارایی و عضو سازمان مردم نهاد پویندگان آرمان شهر فردا ضمن تقدیر و تشکر از کمک های خیرین در راستای حمایت از برنامه های پویش سفیران سلامت،خاطرنشان کرد: ادامه مسیر پویش سفیران سلامت در گروی کمک های خیرین است.

 

« مینا ولی زاده» نیز در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: کرونا را شکست خواهیم داد و این نیازمند همکاری تنگاتنگ مردم است.

 

این فعال اجتماعی اظهارکرد: از اینکه قدمی در راستای مبارزه با کرونا ویروس بر می دارم، خوشحالم.

 

ولی زاده گفت: حسی که از انجام این کار دارم قابل وصف نیست و البته در قیاس با زحمات دیگر افراد بسیار ناچیز است. ما ملتی هستیم که با کمک هم سختی را پشت سر نهادیم و این شرایط هم یکی از آن روزهای سخت است که هرکسی با هر توانایی وارد میدان شده و ما هم سعی کردیم در این حوزه یکی از نیازهای اصلی مردم که ماسک و دستکش است را در بین مردم توزیع کنیم تا با خطر کمتری مواجه شوند.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا ویروس سفیران سلامت بندر آستارا مقابله با کرونا ویروس بیماری کرونا ویروس شهروندان آستارایی پویش سفیران سلامت فعال اجتماعی سفیران سلامت اقلام بهداشتی کمک های خیرین انتظار داریم بندر آستارا جلوی شیوع کمک هم آمده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در رزن
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت