Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پس از اسپانیا و ایتالیا، فرانسه هم از روز سه شنبه وارد مرحله قرنطینه سراسری شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در ایتالیا به 28 هزار نفر رسیده است. نخست وزیر این کشور هشدار داد این بیماری هنوز به اوج خود نرسیده است.
دومین کشور به شدت آلوده در اروپا اسپانیا با 9 هزا رو 191 مورد آلوده و 309 مورد مرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشور طی 24 ساعت حدود هزار و 500 مورد جدید الودگی ثبت کرد. دولت اسپانیا اعلام کرد خطر طولانی‌تر شدن قرنطینه وجود دارد.
 
افزایش سریع آمار قربانیان کرونا در اسپانیا
مقامات اسپانیا شامگاه دوشنبه با اعلام مرگ 48 نفر دیگر در این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، شمار قربانیان کرونا در این کشور را 342 نفر اعلام کردند.
دولت اسپانیا شامگاه دوشنبه از مرگ 48 نفر دیگر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر داد تا شمار قربانیان این ویروس در اسپانیا به 342 نفر برسد.
همچنین تست کرونای 1694 نفر دیگر نیز در این کشور اروپایی مثبت اعلام شد تا مجموع مبتلایان در این کشور به 9682 نفر برسد.
آلمان نیز روز دوشنبه از مثبت بودن تست کرونای 1428 نفر در این کشور خبر داد تا شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 7241 نفر برسد. تا کنون در آلمان 15 نفر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
در فرانسه نیز روز دوشنبه 1210 نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند تا مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به 6633 نفر برسد. قربانیان ویروس کرونا در فرانسه تا کنون 148 نفر بوده‌اند.
کمیسیون اتحادیه اروپا عصر روز دوشنبه تصمیم گرفت که در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی سفرهای غیرضروری کشورهای غیر عضو شنگن به 26 کشور عضو اتحادیه اروپا را برای مدت 30 روز ممنوع کند.

 فرانسه هم وارد مرحله قرنطینه سراسری شد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، پس از اسپانیا و ایتالیا، فرانسه هم از روز سه شنبه وارد مرحله قرنطینه سراسری شد.
اروپا هم برای مهار شیوع ویروس کرونای که از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان مهمترین بحران بهداشتی عصر ما در نظر گرفته شده است مرز‌های خود را بست.
این همه گیری تا کنون جان 7 هزار نفر را در سراسر جهان به ویژه اروپا گرفته است.
شمار بیماران در روز‌های اخیر در اروپا به شدت افزایش یافته است.
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دوشنبه شب اعلام کرد اتحادیه اروپا از روز سه شنبه همه مرز‌های خود را به مدت 30 روز می‌بندد.
تدروس آدهانوم گبریسوس دبیر کل سازمان جهانی بهدشت اعلام کرد هیچ کس نمی‌تواند با چشمان بسته به مقابله با آتش سوزی برود. وی بر ضرورت آزمایش کردن موارد مشکوک به بیماری در همه کشور‌ها تاکید کرد.
امانوئل مکرون در سخنرانی دوشنبه شب خود خطاب به مردم فرانسه گفت ما در حال جنگ هستیم. وی از تدابیر جدی قرنطینه در فرانسه خبر داد که به تدابیری که اخیرا در ایتالیا و اسپانیا اتخاذ شده است شباهت دارد.
رئیس جمهور فرانسه گفت از عصر روز سه شنبه فرانسوی‌ها بدون دلیل معتبر نمی‌توانند از خانه‌های خود خارج شوند یا در جایی تجمع کنند. هرگونه تخلفی با مجازات رو به رو خواهد شد.
میزان آلودگی در فرانسه به شدت رو به افزایش است. تا کنون 6 هزار و 633 نفر به این ویروس آلوده شده اند که مرگ 148 نفر منجر شده است. مقامات این کشور در مورد بی مسئولیتی فرانسوی‌هایی که یکشنبه در بازارها، پارک‌ها و سواحل روز سن تجمع کردند تا از آب و هوای خوب بهره ببرند و درخواست‌های رسمی را در مورد به حداقل رساندن ارتباطات نادیده گرفتند ابراز تاسف کردند.
دولت فرانسه هم به دلیل برگزاری دور نخست انتخابات شهرداری‌ها در روز یکشنبه در حالی که دستور تعطیلی همه کافه‌ها و رستوران‌های کشور صادر شده بود با انتقاد رو به روست. مکرون از به تعویق افتادن برگزاری دور دوم انتخابات که قرار بود 22 مارس برگزار شود خبر داد.

قرنطینه شدن همه اعضای کابینه لهستان
شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: همه اعضای کابینه لهستان در پی ابتلای یکی از وزرا به ویروس کرونا، در قرنطینه قرار گرفتند.
 
اقدامات ایتالیا، اسپانیا و انگلیس در مقابله با کرونا
بی بی سی عربی در گزارشی به نحوه رفتار دولت‌ها و ملت‌های ایتالیا، اسپانیا و انگلیس در مقابله با ویروس کرونا پرداخت.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، مقامات ایتالیا از جان باختن 349 تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند. از سوی دیگر، جوزپه کونته نخست وزیر این کشور هشدار داد هفته‌های آینده در مقابله با شیوع ویروس کرونا خطرناک‌تر خواهد بود.
در همین حال، انگلیس از افزایش شمار قربانیان ناشی از ابتلا به این ویروس، به 55 تن خبر داد. بوریس جانسون نخست وزیر این کشور نیز هشدار داد شیوع کرونا در لندن در مقایسه با دیگر مناطق کشور با روندی سریع‌تر از آنچه پیش بینی می‌شد، انجام می‌شود.
جانسون شهروندان انگلیسی را به باقی ماندن در خانه در صورت ممکن، ترغیب کرد.
سماح حمدان گزارشگر این شبکه گزارش داد: حدود صد میلیون تن در سرتاسر اروپا در شهر‌ها و ایالت‌های در قرنطینه به سرمی برند. این در حالی است که قاره اروپا برای مقابله با شیوع کرونا که به سرعت در آن در حال افزایش است، تلاش می‌کند.
ایتالیا که بیش از دیگر کشور‌های اروپایی به سبب شیوع کرونا آسیب دیده است، با همه قدرت برای مقابله با همه گیری تلاش می‌کند و در این مسیر از ابزار‌های مختلف از دعا گرفته تا ارائه طرح قدرتمند بهداشتی و اقتصادی بهره می‌گیرد.
جوزپه کونته گفت: نخستین کشوری بودیم که حدود 25 میلیارد یورو برای حمایت از نظام اقتصادی ایتالیا، شرکت‌ها و خانواده‌ها اختصاص دادیم. همچنین از حدود 350 میلیارد یورو در این زمینه بهره برده شد. تاکید می‌کنم که این قضیه به منزله بار بزرگ اقتصادی است. هرگز بر این باور نبودیم که مقابله با بحران کنونی آسان است. ما به خوبی از تلاش‌های همه ایتالیایی‌ها آگاه هستیم و برای حمایت واقعی از شرکت ها، خانواد‌ها و کارگران تلاش می‌کنیم.»
گزارشگر این شبکه افزود: در اسپانیا که دومین کشوری است که تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته است، تعطیلی مراکز عمومی ادامه دارد. به طوری که خیابان‌های اصلی شهر‌های این کشور تقریبا خالی از افراد شده است و شمار اندکی از مردم در خیابان‌ها دیده می‌شوند؛ آن هم در حالی که از ماسک استفاده کرده اند.
اوضاع در انگلیس متفاوت است؛ به طوری که شرایط این کشور همچنان مانند پیش از اعلام شیوع کرونا است. نخست وزیر این کشور که در معرض انتقاد‌هایی قرار گرفته است، گفت سرعت شیوع کرونا در لندن در مقایسه با دیگر مناطق کشور بیشتر است و از شهروندان خواست از تجمع ها، رستوران ها، باشگاه‌ها و تئاتر‌ها دوری کنند.
وی از کسانی که نشانه‌های بیماری در آن‌ها دیده می‌شود، خواست در منازل خود باقی بمانند.
گزارشگر این شبکه در ادامه گفت: به رغم تلاش‌های مقامات برای اطمینان خاطر دادن به مردم انگلیس، شماری با برگزاری تظاهرات مقابل مقر دولت در لندن، به سطح اقدامات دولت که آن را کند دانستند، اعتراض کردند. همان طور که اطمینان خاطر دولت به آن‌ها مانع از ترس مردم نشد و این ترس در شتاب مردم برای خرید کالا دیده شد. افزون بر آن، میزان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور به میزان 25 درصد کاهش یافت.
 
هر گونه رفت و آمد در فرانسه باید با مجوز باشد
با اجرای قرنطینه کامل در فرانسه به منظور جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا ‏، هر گونه رفت و آمد در این کشور باید با مجوز باشد.
به گزارش شبکه خبری فرانس 24، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه این هفته اعلام کرد برای جلوگیری از شیوع بیشتر کووید 19 در فرانسه ‏، کشور به طور کامل قرنطینه می‌شود. بر اساس آمار و ارقام رسمی که مقامات بهداشتی و درمانی فرانسه منتشر کرده ا ند تاکنون شش هزار و 633 نفر در این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 148 نفر جان خود را از دست داده اند.
اقدامات پیشگیرانه‌ای که رئیس جمهوری فرانسه از آن خبر داده تاکنون سابقه نداشته است.
اگرچه رفت بیرون آمد‌های کوتاه به همراه سگ خود تحمل می‌شود، اما از این به بعد هر گونه رفت و آمد با مجوز باشد. 100 هزار مامور پلیس و ژاندامری بر اجرای دقیق قرنطینه در فرانسه نظارت خواهند کرد. شعار کلی این قرنطینه نیز کامل روشن است و آن در خانه ماندن است. رئیس جمهوری فرانسه در همین راستا تاریخ برگزاری انتخابات شورا‌های شهر و شهرداری‌ها را به زمان دیگری موکول کرد و گفت دلیل این کار آن است که ما در حالت جنگی بسر می‌بریم. در همین راستا مرز‌های شنگن نیز بسته می‌شود.
کریستوف کاستنه وزیر کشور فرانسه اعلام کرد قرنطینه در کشور ما شبیه همان حالتی است که اکنون در ایتالیا و اسپانیا در جریان است. در نتیجه به موجب مقررات دوران قرنطینه هر گونه رفت و آمدی باید با مجوز باشد. وی افزود کسانی که از این مقررات سرپیچی کنند نیز مجازات خواهند شد. لحنی که مقامات فرانسوی برای مهار و کنترل این بیماری در پیش گرفته اند حالت حکومت نظامی دارد.
دولت وعده داده است به شرکت‌هایی که در نتیجه این بیماری در خطر ورشکستگی قرار گیرند کمک مالی خواهند کرد. دولت اعطای 300 میلیارد یورو وام بانکی را به شرکت‌ها و کارفرمایان قرار است تضمین کند.
امانوئل مکرون روز گذشته در سخنانی خطاب به مردم فرانسه گفت ما در جنگ هستیم. جنگ بهداشتی بدون شک. ما در این جنگ نه ارتش و نه کشوری در مقابل مان قرار گرفته است بلکه در مقابل دشمنی قرار گرفته ایم که نامرئی و دست نیافتنی است. از همین لازم است همه مردم به حالت بسیج در آیند.
مقامات بهداشتی در فرانسه هشدار داده اند که هر سه روز یکبار شمار کسانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند دو برابر خواهند شد.
ایر فرانس 80 درصد از پروازهایش را می کاهد
به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، وزیر مشاور در امور حمل ونقل فرانسه روز سه شنبه از تصمیم دولت برای کاهش 80 درصد پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایرفرانس خبر داد.

کاهش تقریبا نیمی از تردد قطارهای شرکت ملی راه آهن فرانسه
به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، وزیر مشاور در حمل و نقل فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد تردد قطار‌های شرکت ملی راه آهن فرانسه این هفته تقریبا به نصف کاهش می‌یابد.

هرمس مراکز تولید خود را بست
شرکت هرمس به علت شیوع ویروس کرونا همه مراکز تولید خود را تا آخر مارس در فرانسه تعطیل کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، شرکت هرمس که تولید کننده کالا‌های لوکس است با ارسال رایانامه‌ای برای کارگران خود اعلام کرد همه مراکز تولید این شرکت به علت شیوع ویروس کرونا تا پایان مارس در فرانسه تعطیل خواهد بود.
اکسل دوماس مدیر شرکت هرمس در فرانسه در نامه‌ای به تاریخ شانزدهم مارس به حقوق بگیران این شرکت اعلام کرد:" با توجه به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های دولتی، ما تصمیم گرفتیم همه مراکز و فروشگاه‌های خود در فرانسه و برخی کشور‌های دیگر اروپا را تعطیل کنیم. "
شرکت هرمس نزدیک به 9 هزار و 500 نیروی کار در فرانسه دارد. مدیر این شرکت در نامه خود به کارگران اعلام کرد:" به منظور حفاظت از سلامتی کارگران و همکاران خود در برابر ویروس کرونا تصمیم گرفتیم مراکز تولید خود را در فرانسه و همچنین سوئیس تا سی ام مارس تعطیل کنیم. "
مدیر هرمس در نامه خود تصریح کرد تصمیم تعطیلی فعالیت مراکز درباره مرکز تولیدی عطریات «وودروی» اعمال نخواهد شد چرا که از پیش تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه بسیار سختی در این مرکز به اجرا گذاشته شده و در روز‌های اخیر نیز تقویت شده اند.
خبرگزاری فرانسه تلاش کرد در این باره اطلاعات بیشتری از مسئولان شرکت هرمس به دست آورد، اما هیچ یک از آن‌ها حاضر به مصاحبه نشدند.
هرمس 52 مرکز تولید دارد که 42 تای آن‌ها در فرانسه قرار دارد.

بی اعتنایی فرانسوی ها باعث شد قرنطینه اجباری از ساعت 12 امروز به اجرا گذاشته شود
 دولت فرانسه در پی بی اعتنایی مردم این کشور به هشدار‌ها برای ماندن در خانه به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، مجبور شد قرنطینه اجباری همگانی را با به میدان آوردن یکصد هزار نیروی نظامی به اجرا بگذارد و از ظهر امروز قرنطینه اجباری در فرانسه آغاز می‌شود.
وفا فکانی خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در پاریس این مطلب را اعلام کرد مجری روسیا الیوم پرسید قرنطینه در فرانسه چه معنایی دارد؟ گفت قرنطینه از ساعت 12 به وقت فرانسه به اجرا در خواهد آمد و بر اساس آن مردم فرانسه می‌باید در وهله نخست به مدت دو هفته و سپس از چهار تا شش هفته در خانه بمانند.
این مطلب را رسانه‌های فرانسوی می‌گویند و مردم فقط زمانی می‌توانند از خانه هایشان خارج شوند که مجوز برای آنان از طریق پایگاه‌های اینترنتی دولتی صادر شود. مردم باید علت خروج خود را مانند دلایل پزشکی یا کار‌های خیلی دارای فوریت یا تأمین ارزاق قید کنند تا مجوز خروج داده شود. این‌ها توجیه‌های خروج است و به دلیل ورزش و تفریح و امثال آن نمی‌توان از خانه خارج شد.
فرانسوی‌ها امروز در سطح گسترده‌ای از خانه هایشان خارج شدند تا ارزاق تأمین کنند. همچنین اعلام شد یکصد هزار نیروی امنیتی اعم از پلیس و ارتش برای تضمین اجرای قرنطینه به حال آماده باش در آمده اند. علاوه بر این ارتش فرانسه به میدان آمده است تا به نیرو‌های امنیتی و بهداشتی در کار‌هایی مانند انتقال مبتلایان یا کمک‌های دیگر یاری کند.
مجری پرسید آیا شهروندان به این تصمیم پایبند هستند؟
خبرنگار گفت آنچه که باعث شد دولت فرانسه این تصمیم را بگیرد آن است که شهروندان فرانسوی به هشدار‌ها توجه نکردند. رئیس جمهور فرانسه یک هفته پیش سخنرانی کرد و گفت باید رفت و آمد‌ها متوقف شود و مدارس تعطیل شوند و از انواع رو در رو شدن مردم با یکدیگر گرفته شود، اما شاید مردم فکر کردند این یک تعطیلی است و مشاهده شد که مردم در مراکز تفریحی و خرید حضورشان بیشترشان شده است به همین سبب دولت فرانسه به شیوه ایتالیا عمل کرد.
 
تدابیر شدید تردد شهروندان در اتریش
از دیروز براساس تصمیم دولت اتریش؛ مردم اجازه ندارند وارد شهر و دیگر اماکن عمومی شوند، مگر برای رفتن به دکتر، خرید مواد غذایی و خرید دارو.

یک بیمار اتریشی چهل وهشت ساله مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی درگذشت
یک زن 48 ساله اتریشی که به دلیل ابتلای به ویروس کرونا در قرنطینه خانگی بسر می‌برد، دیشب جان باخت.
این چهارمین اتریشی است که براثر ابتلای به ویروس کرونا در این کشور فوت می‌کند.
براساس آمار وزارت بهداشت اتریش، تاکنون یک هزار و 132 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
همچنین پنج شهروند ساکنن وین که به ویروس کرونا مبتلا شدند پس از دو هفته قرنطینه خانگی سلامت دوباره خود را بدست آوردند.
در اتریش از دیروز و براساس تصمیم دولت، همه مدارس، دانشگاهها، مهدک کودک ها، پارک ها، مراکز تفریحی و فرهنگی و ورزشی تعطیل شده است.
همچنین ممنوعیت تجمع ازدیروزدر سراسر اتریش به اجرا گذاشته شده است و هیچ کس جز برای رفتن خرید مواد غذایی، دارو و دکتر اجازه ندارد در بیرون از خانه باشد.
اتریشیانی که این دستورات دولت را نقض کنند، باید جریمه مالی سه هزار و ششصد یورو بپردازند.

کرونا به اردوی والنسیا زد
باشگاه والنسیای اسپانیا اعلام کرد بیش از یک سوم بازیکنان و کادرفنی این تیم به ویروس کووید 19 مبتلا شده اند.
به گزارش رویترز، در بیانیه باشگاه آمده است 35 درصد اعضای تیم مبتلا به ویروس کرونا شده اند، ولی همه آن‌ها در حال حاضر هیچ علامتی بروز نداده اند. این مساله با وجود تمام تدابیر احتیاطی باشگاه اتفاق افتاده است.
تست ازه کیل گارای هافبک آرژانتینی و ایلیاکیم مانگالا هافبک فرانسوی تیم دیروز مثبت شد.
اعضای تیم والنسیا ماه قبل برای بازی با تیم آتالانتا در لیگ قهرمانان اروپا به ایتالیا سفر کردند و در مراجعت برخی اعضا به بیماری مبتلا شدند. باشگاه والنسیا افزود: «تمام موارد مثبت و مشکوک در حال حاضر در خانه خود در قرنطینه به سر می‌برند و در حال حاضر تحت نظر پزشکان قرار دارند. آن‌ها در برنامه تیمی مشارکت نمی‌کنند.»
 
شمار مبتلایان در اسپانیا از 11 هزار نفر فراتر رفت
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 11 هزار و 178 نفر رسید.
 
بحران کرونا در آلمان تا پایان ماه مه ادامه دارد
وزیر اقتصاد آلمان پیش بینی کرد بحران کرونا ویروس تا پایان ماه مه ادامه می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، پیتر التمایر در گفتگو با شبکه ار تی ال آلمان افزود پیش بینی می‌کنم بایستی کل ماه آوریل و مه را به مقابله با پیامد‌های این بحران بپردازیم و در این مدت شمار مبتلایان جدید به کرونا قابل توجه خواهد بود؛ بنابراین توصیه می‌کنم که هیچ کس امید نداشته باشد این بحران در مدت هشت روز به پایان برسد.

اقدامات اروپا برای مبارزه با کرونا
 ترس از شیوع ویروس کرونا در کشور‌های اروپایی باعث شده است تا کشور‌های حوزه شنگن به فکر بستن مرز‌های خود باشند.
به گزارش شبکه خبری فرانس 24، اتحادیه اروپا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته است مرز‌های حوزه شنگن را فعلا به مدت 30 روز مسدود کند. فرانسوی‌هایی که در دیگر کشور‌های اروپایی هستند برای بازگشت به کشور خود باید به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های فرانسه بروند. شماری از کشور‌های اروپایی به بازرسی‌های زمینی روی آورده اند. در میان کشور‌های اروپایی وضع ایتالیا همچنان نگران کننده است. در این کشور تاکنون 27 هزار و 980 نفر به ویروس کرونای جدید مبتلا شده اند که از این رقم، دو هزار و 158 نفر جان خود را از دست داده اند.
همه گیر شدن ویروس کرونا کشور‌های اروپایی را مجبور کرده است به قرنطینه و محدود کردن رفت و آمد‌ها روی آورند.
آلمان هر گونه رفت و آمد در مرز‌های خود با پنج کشور همسایه اش را تحت نظر گرفته و ورود و خروج‌ها را بازرسی می‌کند. کسب و کار‌های غیر ضروری تعطیل شده اند. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از شهروندان این کشور خواسته است در خانه خود بمانند. ورود اقامت و در آلمان از این به بعد فقط باید در موارد ضروری باشد و نه گردشگری.
در سوییس نیز اقدامات سفت و سختی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته است. در این کشور هر گونه تجمع ممنوع است. مغازه‌ها، رستوران و مراکز تفریحی تا 19 آوریل تعطیل هستند.
فنلاند نیز تصمیم گرفته است مراکز عمومی را تعطیل کند. در ایتالیا، فرانسه‏، اسپانیا ‏، جمهوری چک و اتریش مردم فقط برای کار و خرید غذا و مایحتاج عمومی می‌توانند از خانه خارج شوند.
تاکنون فقط انگلیس در میان کشور‌های اروپایی مقررات کمتر سختگیرانه‌ای را به اجرا گذاشته است. اما بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز روز دوشنبه از مردم خواست تماس‌های مستقیم و گردهمایی غیر ضروری نداشته باشند. وی از افراد آسیب پذیر نیز خواسته است به مدت دو هفته در خانه‌های خود بمانند.

 روزنامه های ایتالیایی مملو از آگهی های ترحیم شده اند
یک روزنامه آمریکایی نوشت: روزنامه‌های ایتالیا مملو از آگهی‌های ترحیم و اعلامیه‌های مرگ شهروندان این کشور است و نجات یافتگان از کرونا ناچارند به تنهایی برای از دست دادن عزیزان شان سوگواری کنند.
روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا در گزارشی به قلم چیکو هارلان و استفانو پیترلی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: روزنامه ایتالیایی "لی ایکودی برگامو" معمولا بخشی برای چاپ اگهی‌های ترحیم و اعلام فوت دارد که شامل دو الی سه صفحه می‌شود. در روز‌های اخیر صفحات چاپ آگهی‌های ترحیم در این روزنامه ایتالیایی به ده الی یازده صفحه رسیده است و همانگونه که یکی از ویراستاران این روزنامه گفته است اکثر این فوتی‌ها ناشی از ویروس کرونا هستند.
در منطقه "بِرگامو" در شمال ایتالیا که شاهد بیشترین میزان شیوع کرونا بوده است اکنون بیمارستان‌ها و گورستان محلی آن مملو از تابوت هستند. روزنامه محلی هم در روز‌های اخیر بطور متوسط 150 آگهی ترحیم منتشر کرده است.
سردبیر روزنامه محلی این وضع را شبیه انتشار بولتن قربانیان جنگ می‌داند. موضوع قابل توجه این است که بازماندگان ناچارند مراسم عزاداری برای کشته‌های ویروس کرونا و خاکسپاری آن‌ها را به تنهایی انجام دهند.
در سراسر منطقه برگامو شاهد این هستیم که افراد با آمبولانس‌ها به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند و در اتاق‌هایی که کاملا ایزوله شده اند و دور از چشمان اعضای خانواده‌های شان می‌میرند. چون به نزدیکان این افراد اجازه ملاقات داده نمی‌شوند.
در بسیاری از خاکسپاری‌ها تنها یک کشیش و نماینده شرکت مسئول کفن و دفن مردگان حضور دارند. چون به اعضای خانواده‌های این افراد اجازه گردهمایی و برگزاری مراسم عزاداری جمعی داده نمی‌شود.
ویروس کرونا تاکنون بیش از 2000 قربانی در ایتالیا گرفته است که اکثر آن‌ها در پنج روز گذشته جان باخته اند.
 
انگلیس
نشریه انگلیسی ایندیپندنت نوشت با ادامه بحران ناشی از ویروس کرونا، دولت انگلیس قرار است اقدامات اضطراری و طرح اقتصادی در این رابطه اعلام کند.
تصاویری از صف‌های طولانی برای خرید از فروشگاه‌ها در انگلیس در پی شیوع ویروس کرونا، منتشر شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، فعالان شبکه‌های اجتماعی، تصاویری از صف‌های طولانی برای خرید مواد غذایی و بهداشتی از یکی از فروشگاه‌ها در انگلیس منتشر کردند.
این در حالی است که تدابیر ضعیف دولت انگلیس برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، با انتقادات زیادی در این کشور روبرو شده است.
خبرنگار شبکه العربیه گفت: با گسترش شیوع ویروس کرونا و افزایش شمار فوتی‌ها در انگلیس، دولت این کشور تدابیر بیشتری برای به تاخیر انداختن شیوع این بیماری اتخاذ کرد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس به ویژه در لندن در مدت پنج روز، دو برابر شد. با اینکه دولت انگلیس تدابیری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده است، اما این تدابیر با استقبال عموم مردم روبرو نشد و مردم از اتخاذ نشدن تدابیر قاطعانه تر، ناراضی هستند.
یک شهروند انگلیسی به خبرنگار العربیه گفت: ”دولت اطلاعات کافی درباره این بیماری در اختیار ما قرار نداده است. “
دیگر شهروند انگلیسی گفت: ”نمی دانم باید چه کار کنم. دولت یک حرف می‌زند، اما در رسانه‌ها شاهد مسایل متفاوتی هستیم. “
در ادامه این گزارش آمده است: دولت انگلیس، برگزاری تجمع‌های بزرگ، مدارس یا اماکن عمومی را تعطیل نکرده است و اجرای توصیه‌های آن برعهده شهروندان است تا در صورت نبود مشتری، فروشگاه‌ها و مراکز تفریحی مجبور به تعطیلی شوند.
 
اعلام وضعیت آماده باش فوق العاده در مسکو به علت کرونا
ستاد عملیاتی پیشگیری و مقابله با انتشار ویروس کرونا در روسیه اعلام کرد در راستای فرمان رییس جمهور و اعلام وضعیت آماده باش فوق العاده در پایتخت، در یک ماه آینده برگزاری مسابقات ورزشی، برنامه‌های سرگرمی، نشست‌های عمومی و دیگر وقایع اجتماعی و فرهنگی که منجر به تجمع بیش از 50 نفر می‌شود، ممنوع است.
این ستاد همچنین اعلام کرده است، محدودیت‌های اعمال شده همه نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی را نیز شامل می‌شود و مراکز نمایشگاهی بطور کامل تعطیل خواهد بود.
در این اطلاعیه ضمن تاکید بر محدودیت شدید در تردد شهروندان این کشور اعلام شده است: از روز دوشنبه قرنطینه خانگی 14 روزه برای تمام افرادی که از آمریکا، بریتانیا، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و بلاروس وارد خاک روسیه می‌شوند، ضروری است.
فروش بلیط وسائط نقلیه زمینی از جمله اتوبوس‌های شهری و تراموا توسط رانندگان و باجه‌ها ممنوع و تنها از طریق الکترونیکی امکانپذیر است.
ستاد عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا همچنین به سالمندان شهر مسکو که در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دارند، توصیه کرده است خانه‌های خود را ترک نکنند و در صورت احساس سرماخوردگی بلافاصله تماس گرفته و از خدمات حضور پزشکی در خانه استفاده کنند. پیش از این نیز اعلام شده بود فعلا به مدت یک ماه، تمام مدارس و مراکز آموزشی تعطیل می‌شود.
وزارت امورخارجه روسیه هم با ارسال یادداشتی رسمی به همه سفارتخانه‌های خارجی، سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی مستقر در فدراسیون روسیه اعلام کرد: براساس قانون فدرال «حفاظت از مردم و سرزمین در شرایط فوق العاده ناشی از حوادث طبیعی و دخالت‌های انسان» و اعمال وضعیت آماده باش فوق العاده، رعایت دقیق مقررات اعلام شده ضروری است.
در این یادداشت تاکید شده است: افراد و وابستگان این نهاد‌ها که به کشور‌های درگیر کووید-19 سفر کرده اند، لازم است شرایط قرنطینه 14 روزه را رعایت کنند.
براساس اعلام وزارت امورخارجه روسیه، شرایط قرنطینه شامل دیپلمات‌ها و اشخاصی که در ترکیب هیات‌های رسمی به روسیه سفر می‌کنند، نخواهد شد.

توصیه متفاوت رئیس جمهور بلاروس برای مهار کرونا
رئیس جمهور بلاروس در توصیه به هموطنانش برای مقابله با کرونا، بر کار در مزارع برای جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس تاکید کرد.
رئیس جمهور بلاروس روز دوشنبه از مقامات و مردم کشورش خواست برای غلبه بر ویروس کرونا به کار در مزارع و سوار شدن بر تراکتور روی بیاورند.
به نوشته وبگاه «یورو اکتیو»، آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در دیدار با مقامات این کشور گفت که نباید از ویروس کرونا ترسید.
وی در این زمینه با توجه به همزمانی فصل کاشت محصول خطاب به مردم کشورش گفت:«شما باید به ویژه در روستاها کار کنید. این که شاهد فعالیت مردم با تراکتورهایشان باشیم و هیچکس حرفی از کرونا نزند، زیباست. کار با تراکتور موجب بهبودی همه می شود.»
بلاروس کشور هم مرز با روسیه و لهستان است و تاکنون 36 مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده اما کسی در اثر این بیماری جانش را از دست نداده است.
«میخاییل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه روز دوشنبه در خصوص بسته شدن مرزهای این کشور با بلاروس گفت: «ما به انجام هر اقدامی در راستای محافظت از کشورمان در برابر این تهدید ادامه می‌دهیم. ما اقداماتی جامع را برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا اتخاذ کرده‌ایم.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا اروپا مقابله با شیوع ویروس کرونا برای مقابله با شیوع نخست وزیر این کشور رئیس جمهور بلاروس گزارش خبرگزاری ویروس کرونا کرونا در این کشور کشور های اروپایی جلوگیری از شیوع برای جلوگیری روز های اخیر شبکه تلویزیونی اجرا گذاشته اتحادیه اروپا شمار مبتلایان امانوئل مکرون قرنطینه خانگی مبتلا شده اند گزارش شبکه مراکز تفریحی دولت فرانسه کرونا مبتلا دولت انگلیس مراکز تولید مرز های خود روز سه شنبه فروشگاه ها فوق العاده شیوع کرونا فرانسوی ها روز دوشنبه برای مهار شرکت هرمس آماده باش فرانسه هم داده اند نفر دیگر نفر برسد اعلام شد کشور ها شرکت ها تا کنون سه روز روز دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید

دریافت 2 MB

گروه دیپلماتیک – همشهری آنلاین: تصاویری از حمایت متفاوت دانشجویان دانشگاه لیون فرانسه از غزه در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده است.

تقریبا همه دانشگاه‌های مهم فرانسه در کنار دانشجویان آمریکایی و شماری دیگری از کشورهای جهان به انتفاضه دانشجویی حمایت از غزه پیوسته اند. دانشگاه‌های شهرهای پاریس، استراسبورگ، سن اِتیَن، رِن، بوردو، دیژون، لیل، لیون، گرونوبل و مانتون از جمله آنهاست.

کد خبر 849156 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو فلسطین فرانسه

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت+ فیلم
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • قدردانی بسیار خاص و متفاوت از مادران در لالیگا اسپانیا | روز مادر در استادیوم | ویدئو