Web Analytics Made Easy - Statcounter

توزیع محلول های ضدعفونی کننده میان متقاضیان، در چند داروخانه مرکز استان و سایر شهرها انجام شد اما تشکیل صف برای دریافت این اقلام، سبب نگرانی و گلایه برخی از شهروندان شد.

برخی از آنان می گویند که کمبودهای تلنبار شده این اقلام بهداشتی در سه هفته اخیر و عطش بازار آنان را به صف کشانده و مسوولان هم می گویند که برای شکستن صفها کاری از آنان ساخته نیست و کمبودهای چند و چندین روزه سبب شده تا تقاضا زیاد شده و علیرغم همه توصیه های بهداشتی این صفها و صحنه ها شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوولان بر این باورند که در شرایط حاضر همه دغدغه بر این است که محلول های ضدعفونی کننده، به دست مردم برسد، اما کمبود این محصولات در بازار و از سویی تقاضا برای دریافت آن آنقدر زیاد شده که حتی اگر مراکز توزیع چند برابر شود،  باز هم شاهد ایجاد صف خواهیم بود.

عطش بازار سبب شده تا شاهد صف باشیم، اگر توزیع در همه داروخانه ها هم انجام می شد، باز هم شاهد صف می بودیم

یک شهروند بجنوردی در این باره گفت: من صف را که دیدم، بی خیال خرید محلول ضدعفونی شدم، مردم هجوم آورده اند که شاید محول ضدعفونی کننده بخرند و از کرونا در امان بمانند، اما اینجا خود می تواند محل شیوع بیماری باشد.

زهره لایق اظهار داشت: جای تعجب است که مردم ما باید هر بار برای چیزی صف بکشند، واقعا راه دیگری پیدا نمی شود؟

یکی دیگر از شهروندان هم با گلایه از ایجاد صف گفت: مسوولان نمی توانند برنامه ریزی داشته باشند، یک بار شاهد صف برنج هستیم، یک بار شاهد صف کشاورزان برای کود و حالا هم صف کالای بهداشتی در داروخانه.

رضا روحانی اظهار داشت: آمار ابتلا به کرونا در استان از دیروز با جهشی ناگهانی، از ۴۵ نفر به حدود ۱۰۰ نفر رسید و این نگران کننده است که البته خود این تجمع ها در آن تاثیرگذار است.

وی افزود: مسوولان بهداشت، توصیه می کنند مردم بیرون نیامده و اجتماع نکنند، اما در اقدامی بهت آور، داروخانه ها خود به محل تجمع مردم بدل شده اند.

این شهروند بجنوردی گفت: مسوولان گلایه دارند که مردم به توصیه های کرونایی بی توجه هستند، اما حالا خودشان نتوانسته اند توزیع کالا را مدیریت کنند؟ این کالاها با این نحوه توزیع، اگر متوقف شود بهتر از این است.

تقاضای زیاد سبب ایجاد صف

مسوول امور داروخانه و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی هم در این باره گفت: امروز برای دومین بار، محلول های ضدعفونی دست در داروخانه های منتخب شهرستان های استان توزیع شد که البته با تشکیل صف همراه شد.

سیدرضا بهشتی اظهار داشت: محلول ضدعفونی کننده دست تولید شهرستان شیروان است که البته این بار در شهرستان اسفراین هم توزیع شد.

وی با بیان اینکه در این مرحله، حدود ۱۱ هزار محول ضدعفونی کننده دست توزیع شده است، افزود: مردم نگران تامین این محصول نباشند زیرا با پیگیری های انجام شده، میزان تولید این محصول در استان، بیشتر شده است.

بهشتی گفت: بخشی از کمبود اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم، ناشی از خریدهای بیش از نیاز است، برخی از مردم بیش از نیاز روزانه و عادی خرید می کنند و می خواهند، بیش از نیاز داشته باشند.

مسوول امور داروخانه و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی افزود: توزیع محلول ضدعفونی کننده امروز در حدود ۴۰ داروخانه شهری و روستایی استان انجام شد.

بهشتی گفت: متاسفانه تقاضای زیاد مردم، سبب ایجاد صف در مقابل داروخانه ها شده است که البته راه دیگری برای توزیع نیز نبود.

مسوول امور داروخانه و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی اظهار داشت: توزیع این محصول در مرحله نخست، در ۱۳ داروخانه شهری و ۱۷ نقطه روستایی انجام شد و به میزان ۱۰ هزار و ۵۰۰ عدد محلول با حجم ۳۸۰ سی سی صورت گرفته بود.

بر اساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، برای رفع نیازهای مردم به اقلام بهداشتی، تولید ماسک هم در این استان انجام می شود و اگر همه آن مجوزهای صادر شده به مرحله تولید برسد، روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار ماسک تولید و در بازار عرضه می شود.  

در خراسان شمالی ۸۰ باب داروخانه دایر است.   

۲ هفته پیش نیز توزیع برنج تنظیم بازار در بجنورد، با تشکیل صف های طولانی و ازدحام متقاضیان همراه شده بود که به علت همزمانی با شیوع ویروس کرونا بعضا سبب نگرانی مردم شده بود که این اقدام با انتشار گزارشی از سوی ایرنا، متوقف شد.  

این در حالی است که توزیع کود شیمیایی کشاورزی نیز این روزها با تشکیل صف و ازدحام کشاورزان متقاضی این محصول همراه شده است.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا امروز - سه شنبه- ۱۰۰ نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده و ۷ تن نیز بر اثر آن جان باخته اند.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا اقلام دارویی خراسان شمالی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا اقلام دارویی خراسان شمالی بهداشت و سلامت بجنورد ویروس کرونا اقلام دارویی خراسان شمالی بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی ضدعفونی کننده داروخانه ها انجام شد ایجاد صف تشکیل صف شاهد صف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۱۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 6092852 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار