Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: ابراهیم سلمانی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گروه اطلاع رسانی کرونا استان یزد با اشاره به اعلام وزارت بهداشت در زمینه مبتلایان به کرونا در سطح کشور بر اساس آخرین نتایج آزمایشات اظهار داشت: آمار مبتلایان به یزد تا ساعت ۱۴ امروز به ۴۲۶ نفر رسیده است.

وی عنوان کرد: جواب آزمایش ۴۹ نفر از این افراد طی ۲۹ ساعت گذشته مثبت شده به این معنا که در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹ نفر به مجموع بیماران کرونایی استان یزد افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمانی با تاکید بر اینکه مردم باید همچنان توصیه‌ها را جدی بگیرند، افزود: مردم تلاش کنند با خودداری از ترددهای بی مورد و غیرضروری، کادر درمان استان یزد را در ریشه کنی و مقابله با کرونا همراهی کنند.

آخرین اخبار کرونا در کرمان| از بستری ۱۱۳۴ بیمار حاد تنفسی تا فوت ۱۲ کرونایی در کرمان
سخنگوی علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی در استان هزار و ۱۳۴ بیمار حاد تنفسی بستری شدند گفت: تعداد فوتی‌های کرونا در کرمان به ۱۲ مورد رسید.

مهدی شفیعی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمان با اشاره به آخرین آمار و وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمان اظهار داشت: از 67 مورد تست رسیده به آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی کرمان 19 مورد قطعی جدید ابتلا به کووید 19 در استان کرمان مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به کروناویروس در استان کرمان رو به افزایش است تصریح کرد: اپیدمی ویروس در استان در وضعیت بحران است و اگر رعایت نکات توصیه شده انجام نشود افزایش بیشتری از مبتلایان به کرونا را خواهیم داشت.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عنوان اینکه تعداد مبتلایان کرونایی در استان در مجموع به 116 مورد رسیده است گفت: از 19 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در استان کرمان، 14 مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و 2 مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، یک مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان و یک مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته تا به امروز دو فوتی جدید داشتیم که یک مورد مربوط به کرمان و یک مورد مربوط به شهربابک بوده است افزود: 10 نفر از روز گذشته با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان مرخص شده و دوران نقاهت را می‌گذرانند.

شفیعی با اشاره به اینکه از بیماران کرونایی بستری در استان سه مورد در آی سی یو بستری هستند گفت: از 19 مورد جدید مبتلا به کرونا در استان کرمان 10 نفر مرد و 9 بیمار زن هستند.

وی با بیان اینکه میانگین سنی در موارد جدید ابتلا به کرونا ویروس بالای 67 سال است افزود: باید مراقبت کرد و در روزهای پایانی سال به دیدار سالمندان نرویم چرا که خطر کرونا بزرگسالان را بیشتر تهدید می‌کند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه یکی از مبتلایان به کرونا در موارد جدید به دلیل سفر بوده است که خانواده را درگیر کرده ادامه داد: سه عضو این خانواده امروز به کروناویروس مبتلا هستند.

وی با عنوان اینکه طی روز گذشته تا امروز 60 بیمار شدید تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که 49 نفر مشکوک بودند و که از آنها تست گرفته شده است گفت: هزار و 134 مورد بیمار حاد تنفسی از ابتدای اپیدمی در بیمارستان‌های کرمان بستری شدند که از این تعداد 621 مورد مشکوک بودند که از آنها نمونه‌گیری شده است.

شفیعی با بیان اینکه در حال حاضر 52 بیمار در بیمارستان‌های استان به سبب کرونا بستری هستند افزود: مجموع فوتی‌های کرونایی کرمان به 12 مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اپیدمی کرونا در استان تاکنون 43 بیمار کرونایی از بیمارستان‌ها مرخص شده و بهبود یافتند گفت: از دو مورد فوتی جدید یک مورد خانم و یک مورد آقا بوده است که هر دو مسن بوده و بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بیماران کرونایی طبق دستورالعمل حداقل باید در مدت 14 روز در محیط ایزوله تحت درمان باشند تصریح کرد: این‌گونه نیست بیماری که از بیمارستان ترخیص می‌شود در سلامت کامل است و ناقل کرونا نیست.

وی با بیان اینکه این بیمار باید 10 تا 14 روز کامل در خانه نیز در یک محیط ایزوله و جدای از سایر اعضای خانواده باشد گفت: کنترل شیوع کرونا با همکاری مردم ممکن می‌شود و اگر مردم رعایت نکنند فاجعه خواهیم داشت.

شفیعی با ابراز اینکه همچنان از مردم تقاضا داریم که از هر گونه تجمع اکیدا خودداری کنند افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرید و در خانه بمانید.

وی با عنوان اینکه کادر درمانی استان نیز این روزها به‌شدت درگیر است و این انسانها هم دچار خستگی خواهند شد و باید مراعات حال آنها را هم بکنیم گفت: از 19 مورد جدید مبتلا به کووید 19 در استان دو مورد از پرسنل بیمارستانی هستند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه ویروس کرونا در سطح شهر در گردش بوده و امروز خانه امن‌ترین مکان در مقابل ویروس است گفت: اگر رعایت نکنیم روزی خواهد رسید که دیگر خانه هم امن نیست.

 

ابتلای تعدادی از پزشکان گلستانی به کرونا / پذیرش بیماران کرونایی در ۱۱ بیمارستان
گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پزشکان و پرستاران در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارند و متأسفانه حدود ۱۸ نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص ما در بیمارستان‌ها به این بیماری مبتلا شدند.

عبدالرضا فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: در حال حال حاضر 11 بیمارستان کار پذیرش بیماران کرونایی را انجام می‌دهد و از ابتدای اسفندماه امسال تا کنون نیز 3 هزار و 197 بیمار در این بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی گفت: از این تعداد 2 هزار و 289 نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شدند و متأسفانه 82 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. در همین مدت از 896 جواب آزمایشی که به دست ما رسیده 331 مورد قطعی ابتلا به بیماری کرونا در استان شناسایی شده و تست 565 نفر منفی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به فعالیت بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در گرگان افزود: هفته قبل پیک بیماری را در استان داشتیم و افراد زیادی در بیمارستان‌ها بستری شدند، از قبل هم درخواست بیمارستان صحرایی را داده بودیم و در حال حاضر با همکاری سپاه یک بیمارستان صحرایی و مرکز نقاهتگاهی بیماران کرونایی در مجموعه هتل ورزش استان راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه ظرفیت پذیرش 250 بیمار را دارد، گفت: کسانی که از بیمارستان‌های شهید صیادشیرازی و 5 آذر مرخص می‌شوند برای گذراندن دوران نقاهت به این مرکز انتقال داده می‌شوند. در عین حال کسانی که تمایل ندارند در این مرکز باشند در منزل نگهداری و قرنطینه خواهندشد.

فاضل با اشاره به تلاش‌های کادر پزشکی و پرستاری برای مقابله با کرونا افزود: در پیک شیوع این بیماری تعدادی از متخصصان ما حدود 18 نفر که در خط اول درمان بودند و عمدتا متخصصان و فوق تخصص‌های عفونی‌ و داخلی را شامل می‌شدند به این بیماری مبتلا شدند و خوشبختانه خیلی از این افراد دوره بیماری را گذراندند و در حال بازگشت بر سر کار هستند. البته کسانی که تخصص درمان این بیماری را نداشتند و فوق تخصص رشته‌های دیگر و جراح بودند برای کمک به کادر درمانی استان اعلام آمادگی کردند و به عنوان پزشکی که می‌توانند به درمان بیماران کرونایی کمک کنند مطابق پروتکل‌های وزارت بهداشت در صیاد، 5 آذر و دزیانی به‌کارگیری شدند.

وی ادامه داد: در بخش خصوصی نیز پزشکان مرتبط با درمان کرونا به خصوص متخصصان عفونی، داخلی و متخصصان ریه مطب‌های خود را باز نگه داشته‌اند و روزانه به بیماران خدمات می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن تأکید بر رعایت نکات بهداشت فردی و قرنطینه خانگی از سوی مردم خاطرنشان کرد: قدرت سرایت این بیماری سریع و روش‌های انتقال آن متنوع است و متأسفانه شیوع زیادی در گلستان دارد، اگر مردم رعایت نکنند شرایط بدتر خواهد شد. در حال حاضر مقداری به کنترل رسیدیم اما ترس ما این است که این شرایط حباب باشد. به طور قطع اگر مردم توصیه‌ها و هشدارها را جدی نگیرند و رعایت نکنند اتفاقات بدتری را در هفته‌های آینده پیش رو خواهیم داشت

آمار بیماران کرونایی در استان مرکزی به ۷۵۹ نفر رسید / ثبت ۴۷ مورد جدید ابتلا به کرونا
رئیس علوم پزشکی اراک با بیان اینکه آمار بیماران کرونایی در استان مرکزی به ۷۵۹ نفر رسید از ۴۷ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد.

آمارها نشان می‌دهد بسیاری از کشورهای جهان درگیر ویروس کرونا هستند و برای مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس تلاش می‌کنند، در کشور ما هم با شیوع این ویروس و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس تمهیدات و اقدامات مقابله با این ویروس از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای تامین نیاز مراکز درمانی انجام شده است.

این روزها اخبار کرونا و آمارمبتلایان به این ویروس، آمار بهبود یافتگان و اقداماتی که برای مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس در جامعه وجود دارد اخبار مهم کشور محسوب می‌شود و مردم نیز پیگیری می‌کنند اما در کنار این اخبار، شایعات فضای مجازی درباره کرونا نیز وجود دارد که در آرامش مردم تاثیرگذار هستند.

در کنار شایعات فضای مجازی مردم باید با افزایش آگاهی و اطلاعات از منابع موثق آرامش خود را حفظ کنند و با رعایت نکات بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همکاری داشته باشند زیرا علاوه‌بر سلامت جسمی سلامت روحی و روانی هم مهم است که ارائه آمار دقیق، جامع و درست مسئولان کمک شایانی به این آرامش بخشی می‌کند.

"سیدمحمد جمالیان" رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: از ظهر دیروز تا امروز و براساس نتایج آزمایشگاهی، 47 مورد جدید ابتلا به کووید 19(کروناویروس جدید) در استان شناسایی شده و مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 759 نفر رسیده است.

وی افزود: خوشبختانه 362 نفر از بیماران کووید 19 در استان بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این آمار روز به روز درحال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با تشریح آمار مبتلایان به کووید 19 در استان مرکزی تا ظهر امروز تصریح کرد: این تعداد مبتلا به کرونا در استان شامل 248 مورد در ساوه، 469 مورد در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک و 42 مورد در خمین و 17 مورد وارده از استان‌های دیگر می‌شود.

جمالیان با اشاره به تفکیک شهرستانی موارد جدید مبتلایان به کووید 19 در 24 ساعت گذشته بیان کرد: 6 مورد از مبتلایان جدید در ساوه، 40 مورد در شهرستان‌های تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی اراک، یک مورد در خمین و صفر مورد وارده از استان‌های دیگر بوده است.

 

۲۵ بیمار کرونایی دیگر در خوزستان شناسایی شدند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته استان خوزستان ۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس تشخیص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی احسان پو در این رابطه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته استان خوزستان ۲۵ مورد جدید ابتلاء به کرونا ویروس تشخیص داده شده که این تعداد به تفکیک ۸ مورد در اهواز، ۵ مورد آبادان، دزفول و ایذه هر کدام ۳ مورد، ماهشهر ۲ مورد و شهرستان‌های باوی، خرمشهر، شوش و رامهرمز هر کدام یک مورد بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲۵ نفر در بیمارستان‌های اهواز بستری هستند و تاکنون از ۳۳۱ مورد ابتلای قطعی استان ۱۶۳ نفر بهبود یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان از فوت ۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: تعداد فوت‌شدگان این بیماری در خوزستان به ۴۳ نفر رسید.

منبع: فردا

کلیدواژه: اخبار کرونا ایران آمار مبتلایان به کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی جدید ابتلا به کرونا بیماران کرونایی کووید 19 در استان مورد جدید ابتلا مبتلایان به کرونا بیمارستان صحرایی آمار مبتلایان یک مورد مربوط بیمارستان ها علوم پزشکی اراک بیمارستان ها استان کرمان استان مرکزی ۲۴ ساعت گذشته حال حاضر بستری شدند نفر رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی در حکمی دکتر حسن بختیاری را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب کرد.

دکتر حسن بختیاری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان است.

در این حکم آمده است: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و باتوجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

به گزارش مهر، پیش از این دکتر آرش خجسته ریاست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند را برعهده داشت.

کد خبر 6090875

دیگر خبرها

  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان