Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت «رضا رحمانی» افزود: باید همه ظرفیت‌های موجود را برای عبور از شرایط خاص این روزهای کشور بسیج کنیم و وزارت صنعت با همه توان خود در کنار سایر عوامل دخیل در مقابله با این بیماری منحوس قرار دارد.

وی گفت: همسو با زحمتکشان فعال در حوزه بهداشت و درمان، ارکان مختلف تولیدی، صنعتی و صنفی نیز با وجود همه محدودیت ها، به صورت شبانه روزی تلاش خود را وقف تولید و تامین حداکثری نیازهای کشور به ملزومات و محصولات بهداشتی کرده اند و با همه وجود پای کار هستند تا بتوانند بخشی از دغدغه های مردم را در این بخش کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی، همچنین با بررسی روند جاری امور در وزارت صنعت طی چند روز گذشته، دستوراتی ویژه‌ در خصوص افزایش تولید، تامین و توزیع مناسب کالاهای اساسی، مایحتاج ضروری مردم و اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا صادر کرد.

وزیر صنعت همچنین دستوراتی در خصوص افزایش تولیدات و تامین ملزومات و محصولات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا صادر کرد و خطاب به مدیران این حوزه ، گفت: بر اساس آمار منتشره از سوی رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تولیدات صنعتی کشور در سه ماه سوم امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل، با رشدی ۶.۲ درصد مواجه شده و این نشان دهنده سمت و سوی درست برنامه‌های بخش صنعت و تولید کشور از ابتدای امسال است و ضرورت دارد روند موجود تداوم یابد.

رحمانی خاطرنشان کرد: در این شرایط ضمن تداوم آرامش بازار، باید روی تامین کالاهای بهداشتی تمرکز ویژه ای داشته باشیم و افزایش بیش از هشت برابری تولیدات این اقلام، باز هم جای تقویت بیش از پیش دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی، مجوز موقت برای تولید فرآورده های ژل و انواع محلول های ضدعفونی کننده را دریافت کرده اند، نظارت دقیق بر عملکرد این واحدها ضروری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش تولیدات روزانه ماسک در بخش صنعتی کشور از ۶۰ هزار عدد به بیش از ۸۰۰ هزار عدد، تاکید کرد: باید روند فعالسازی همه ظرفیت های صنفی و بسیج اصناف در این بخش تسریع شود.

رحمانی، تصمیم اتخاذ شده در خصوص عرضه مازاد تولیدات بهداشتی در سایر شبکه های توزیعی کشور را مناسب توصیف و تاکید کرد: باید سطح نظارت بیش از ۱۳۰ بازرس مقیم در واحدهای تولیدی محصولات بهداشتی ارتقا دهیم و آمار تولیدات به صورت روزانه و به دقت مورد رصد قرار گیرد.

 وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار کشور گفت: ضرورت دارد هماهنگی های لازم با همه دستگاه‌های دولتی و حتی بخش خصوصی انجام شود تا در ایام پیش روی حضور فعالانه خود را حتی به صورت شیفتی تداوم ببخشند تا هیچگونه اختلالی در روند کاری فعالان اقتصادی ایجاد نشود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت کنترل و نظارت بر بازار در این ایام، تاکید کرد: یکی از آثار مهم این اقدام، ایجاد اطمینان خاطر برای مردم کشور است و مقدمات مشارکت سازنده آنها در حفظ تعادل موجود در بازار را بیش از این فرآهم می‌آورد.

برچسب‌ها رضا رحمانی وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضا رحمانی وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران رضا رحمانی رضا رحمانی وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران معدن و تجارت وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر پنجشنبه در ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان گیلان با اشاره به جایگاه رفیع کار و کارگر اظهار کرد: عمده اقلام و لوازم زندگی مردمان جامعه محصول کار و تلاش کارگر است و زندگی همه مردم به کار و کارگر آمیخته است به همین خاطر باید به این بخش توجه ویژه شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره جهش تولید افزود: تقویت و رشد تولید با تولید ثروت، رفاه، آسایش روحی و روانی برای مردم، تقویت صادرات و اشتغال و رفع تنگناها همراه خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق شعار سال و جهش تولید تاکید کرد و گفت: آثار مثبت احیای واحدهای تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری های جدید است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز میدان تقاضای زیادی برای تولیدات ایرانی وجود دارد که باید از این فرصت استفاده کرد، تصریح کرد: اکثر کشورهای آمریکای لاتین امروز طالب تولیدات ایرانی در عرصه‌های گوناگون هستند از سوی دیگر، کشورهایی نظیر ترکیه، سوریه و عراق نیز بهترین میدان برای عرضه تولیدات فنی و مهندسی ایرانی هستند.

ایران در خدمات مهندسی و عرصه سدسازی حرف برای گفتن دارد

وی با اشاره به اینکه ایران در خدمات مهندسی و عرصه سدسازی حرف برای گفتن دارد، اضافه کرد: با افزایش میزان تقاضا در داخل و خارج، تولیدکننده هم روحیه می‌گیرد چراکه تولیدکنندگان ما به بازار خوب نیاز دارند و این توان را دارند که ضمن تأمین نیاز داخلی، تقاضاهای خارج را هم اقناع کنند البته هنوز واردات بعضی کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی بلای جان تولیدکنندگان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر ضرورت برآورد میزان نیاز داخلی در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: استان دارای ۲۸۷ هزار هکتار شالیزار است اما هنوز برآورد دقیقی درباره اینکه چقدر پاسخگوی نیاز داخلی است، انجام نشده لذا تولیدکنندگان ما هم اگر میزان نیاز داخل را بدانند و از سوی مسؤولان حمایت شوند، تلاش بیشتری در راستای جهش تولید خواهند کرد.

آیت‌الله فلاحتی احیای شرکت‌ها و صنایع خرد و کلان تعطیل و نیمه‌تعطیل کشور را از اقدامات خوب دولت سیزدهم برشمرد و بیان کرد: با احیای این شرکت‌ها، کارگران و تولیدکنندگانی که براثر مشکلات خانه‌نشین شدند می‌توانند به عرصه تولید بازگردند و آثار مثبت احیای این شرکت‌ها بیش از سرمایه‌گذاری‌های جدید است و با ایجاد ایمنی و امنیت و امید نیز همراه خواهد بود.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم ایجاد توازن میان افزایش حقوق کارگری و کالاهای مصرفی تصریح کرد: باید توازن میان عرضه کالاهای مصرفی و دستمزد ایجاد شود از طرفی بخش اعظم کسانی که از تولیدات ما استفاده می‌کنند واسطه‌گران و دلالان و..‌. هستند که باید جلوگیری کرد.

وی یکی دیگر از بلاهای اجتماعی را عدم نظارت در ایجاد توازن عرضه و تقاضا دانست و بیان کرد: رهبری مساله امنیت شغلی را مطرح کردند؛ امنیت شغلی به معنای پشت میز نشینی و… نیست البته در این عرصه، کارفرما و مدیران هم قدری تقصیر دارند؛ کسانی‌که کارگر جذب می‌کنند اما ۸۹ روزه معنایش چیست؟ این اقدام نا آرامی فکری برای کارگر به دنبال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امنیت شغلی یعنی کارگر احساس کند کارفرما به او توجه دارد، افزود: متولیان باید پای درد و دل کارگر بنشینند و میزان رضایتمندی آنان از شرکتی که در حال کار هستند را جویا شوند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم جدی گرفتن نظارت بر همه بخش‌ها، آثار منفی بی نظارتی را متذکر شد و بیان کرد: بعضی از مدیران از بین کسانی انتخاب شوند که فضای کارگری، تلخی و شیرینی‌ها و سختی‌های این حوزه را تجربه کرده‌اند.

.

کد خبر 6088600

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است