Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@18:30:21 GMT

مرگ بیش از هزار نفر در بهمن ماه بر اثر حوادث رانندگی

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۲۵۶۳

مرگ بیش از هزار نفر در بهمن ماه بر اثر حوادث رانندگی

پزشکی قانونی اعلام کرد: در بهمن سال جاری تلفات حوادث رانندگی با کاهش ۱۲.۱ درصدی مواجه بود در عین حال یکهزار و ۱۰۱ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل یکهزار و ۲۵۳ نفر بود.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، از کل تلفات حوادث رانندگی در بهمن ماه امسال ۸۷۷ نفر مرد و ۲۲۴ نفر زن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش تعداد مصدومان حوادث رانندگی بهمن ماه سال جاری نیز که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند، ۲۲ هزار و ۹۸۵ نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱.۱ درصد کمتر شده است.

کاهش دو دهم درصدی تلفات حوادث رانندگی در ۱۱ ماه گذشته

بر اساس امار‌های موجود در ۱۱ ماهه سال جاری نیز ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات تصادفات ۱۵ هزارو ۹۲۶ نفر بود، دو دهم درصد کاهش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است، در ۱۱ ماهه سال جاری از کل تلفات حوادث رانندگی ۱۲ هزار و ۳۸۱ نفر مرد و سه هزار و ۵۱۹ نفر زن بودند.

فارس و تهران در صدر تلفات تصادفات پزشکی قانونی در این گزارش تاکیدکرده است، در این مدت استان‌های فارس با یکهزار و ۱۸۵، تهران با یکهزار و ۱۵۹ و خراسان رضوی با یکهزار و ۶۹ بیشترین و استان‌های ایلام با ۱۵۶، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۹۱ و چهارمحال و بختیاری با ۲۰۰ مورد فوتی به ترتیب کمترین آمار تلفات را داشته اند.

اما در این مدت آمار مراجعات مصدومان حوادث رانندگی به این سازمان در کشور نیز با کاهش ۳.۳ درصدی مواجه بود. در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۳۰ هزار و ۳۱۸ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳۴۱ هزار و ۵۵۸ نفر بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تصادف حوادث رانندگی تلفات حوادث رانندگی مدت مشابه سال قبل پزشکی قانونی ۱۱ ماه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳