Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه لبنانی نوشت که شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»(قسد) از پرونده زندانیان داعش در نزد این گروه برای برقراری روابط دیپلماتیک با کشورهای اروپایی بهره‌برداری می‌کند.

به گزارش مشرق، زندان‌های وابسته به قسد در شمال سوریه در چند روز گذشته شاهد ناآٰرامی و شورش بوده است.

بیشتر بخوانید: ادعای شبه‌نظامیان کُرد: «خودمختاری» در سوریه حق قانونی ماست درخواست کُردها از ارتش سوریه

روزنامه لبنانی «الأخبار» نوشت که بازداشت‌شدگان داعش در الحکسه و دیرالزور با نزدیک شدن به محاکمه محلی آن‌ها در دادگاه‌های «حکومت خودگردان کُردها»، شاهد ناآرامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه بامداد روز دوشنبه(دیروز) زندان الثانویه الصناعیة واقع در ورودی جنوبی شهر الحکسه و زندان الصور در ریف شمالی دیرالزور واقع در شمال شرقی سوریه شاهد شورش همزمان داعشی‌ها بود.

بر اساس این گزارش، این زندانیان خواهان دیدار با هیأتی از ائتلاف بین‌المللی به منظور درخواست بهبود شرایط زندان و محاکمه آن‌ها بودند.

الأخبار به نقل از برخی منابع قسد نوشت که نزدیک به چهار هزار نفر در زندان الثانویه الصناعیة و حدود ۸۰۰ نفر در زندان الصور زندانی هستند که هر دو زندان به طور همزمان شاهد شورش بودند.

این منابع در عین حال از هر گونه اظهارنظری درباره کشته شدن شش نفر از زندانیان در جریان این شورش، خودداری کردند.

الأخبار همچنین نوشت که قسد و «حکومت خودگردان» از پرونده زندانیان داعش برای برقراری روابط دیپلماتیک و سیاسی با تعدادی از کشورهای اروپایی به منظور جلب حمایت‌های تعدادی از کشورهایی که شماری از اتباع آن‌ها جزء داعشی‌های بازداشتی در این زندان‌ها هستند، سوء استفاده می‌کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مشرق دیرالزور روزنامه لبنانی الاخبار سوریه الاخبار قسد نیروهای دموکراتیک سوریه داعش دیر الزور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۲۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قطع روابط با اسرائیل از سوی کلمبیا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره امروز چهارشنبه به نقل از خبرگزاری رویترز با اعلام خبری فوری از تصمیم رئیس جمهور کلمبیا برای قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس جمهور کلمبیا قصد خود را برای قطع روابط دیپلماتیک با اشغالگران قدس رسما اعلام کرد.

به گزارش خبرگزایر ریانوستی، «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا در این خصوص گفت: فردا روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را به دلیل اقدامات تل آویو در غزه مبنی بر نسل کشی، قطع خواهیم کرد.

وی این موضوع را طی سخنرانی در میدان بولیوار در مرکز بوگوتا در جریان برگزاری تظاهرات بزرگداشت روز کارگر بیان کرد.

مرکز دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه پیشتر با انتشار گزارشی فاش کرد که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در جریان تجاوزات مداوم خود به نوار غزه از ۷ اکتبر گذتشه، تعدادی از مدارس این باریکه را به پایگاه‌های نظامی و مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است.

در ادامه گزارش این مرکز آمده است: اسرائیل عمداً در حال نظامی کردن زیرساخت‌های غیرنظامی و تبدیل مدارس و مراکز آموزشی به پایگاه‌های نظامی به عنوان بخشی از حمله نظامی مداوم خود به نوار غزه برای هفتمین ماه است. ارتش اشغالگر اسرائیل نه تنها به طور برنامه‌ریزی شده و گسترده مدارس را با بمباران و تخریب گسترده هدف قرار می‌دهد و غیرنظامیانی را که به مدارس فرار کرده‌اند، قتل‌عام و اعدام می‌کند، بلکه تعدادی از مدارس را به پایگاه‌های نظامی و محل تمرکز نیروها و وسایل جنگی، مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است که نقض آشکار قوانین بین المللی و قوانین جنگ به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد
  • اعلام قطع روابط با اسرائیل از سوی کلمبیا
  • رئیس جمهور کلمبیا: از فردا روابطمان با اسراییل را قطع می‌کنیم
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر