Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای جهانی آرشیو (ایکا) و فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات كتابداری (ایفلا) در مورد قانون حفظ حریم خصوصی و آرشیو بیانیه ای مشترک صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در سال‌های اخیر علاقه روزافزون و حمایت قانونی و حقوقی با هدف پشتیبانی از حفاظت داده‌های شخصی افراد ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیشرفت به طور گسترده مورد استقبال قرار گرفته است اما موجب شده تا تأکید بیشتری بر چگونگی تأثیر آن بر عملیات آرشیوی و یکپارچگی منابع سازمانی (مثل اسناد؛ داده ها و ...) انجام شود. این پاسخی به آگاهی از طبیعت تهاجمی روش‌های جدید گردآوری و استفاده از داده‌های شخصی است.


با توجه به تمایل افرادی که درگیر مدیریت منابع آرشیوی هستند؛ رعایت قانون، فقدان شفافیت می‌تواند در عمل، منجر به وضع آیین‌نامه‌ها و مقررات بیش از حد محدودکننده‌ای شود که به نوبه خود می‌تواند بر فراهم‌آوری و حفاظت آرشیوی اثر گذاشته و در نهایت بر دسترسی به اطلاعات ضربه وارد نماید.


این بیانیه در صدد است اصول محوری را در مورد حمایت از قوانین حفاظت از داده ها توسط کتابداران؛ آرشیویست‌ها و انجمن‌های آنها ارائه کند. برای  کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه ایکا به آدرس «https://www.ica.org/en/ifla-ica-statement-on-privacy-legislation-and-archiving» مراجعه کنید.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیانیه مشترک داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه گفت: به منظور صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.

رضا علی‌نسب گفت: همه ساله پس از پایان فصل برداشت محصول از مزارع گندم، برخی افراد به‌رغم هشدارها و اطلاع‌رسانی اداره‌ حفاظت محیط زیست، پسماند به جامانده از دروی محصول را آتش می‌زنند و موجب آلودگی شدید هوا می‌شوند که این امر خطرات زیادی برای مردم به ویژه کودکان و بیماران قلبی و ریوی به همراه دارد و امکان سرایت آتش به جنگل و زمین‌های مجاور نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حمیدیه نیز حسب وظیفه در صورت مشاهده این موارد و پس از تشکیل پرونده، عامل آتش‌سوزی را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

علی‌نسب تاکید کرد: آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت گندم و جو طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ و ماده ۲۰ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۷۶ و ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • گام عملی برای جهش تولید
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند