Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

داوود میرباقری کارگردان باسابقه و موفق در عرصه ساخت سریال‌های تاریخی از اوایل بهمن‌ماه مشغول تصویربرداری فصل بیزانس مجموعه «سلمان فارسی» در جزیره قشم شد.

در این فصل از سریال به واسطه رویارویی اعراب لخمی با سپاهیان روم علاوه بر بازیگران ایرانی از بازیگران خارجی نیز استفاده شده است.

در این بخش عبور کاروان سلمان از کنار سپاه روم و ایران (دوران ساسانی) به تصویر کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای معماری درست تصویر و ایجاد فضایی قابل باور از تعداد کثیری از بازیگران خارجی با ملیت‌های یونانی، مراکشی، ترکیه‌ای و... استفاده شد که همگی پس از پایان این فصل به کشورهای خود بازگشتند.

ادامه تصویربرداری مجموعه با توجه به شرایط موجود طبق برنامه به روز شده انجام خواهد پذیرفت و در فصل بهار تصویربرداری از سر گرفته می‌شود.

هم اینک نزدیک به 140 دقیقه مفید از مجموعه ضبط شده است و امراله احمدجو کارگردان باسابقه تلویزیون نیز به پیشنهاد داوود میرباقری به گروه کارگردانی اضافه شد. احمدجو کارگردانی بخش بک‌گراند (پس زمینه) را عهده‌دار است تا به لحاظ تصویری، زیبایی‌شناسی افزون‌تری برای مخاطبان این مجموعه در نظر گرفته شود و امکان هدایت بازیگران در تمام بخش‌های تصویر فراهم شود.

پیش‌بینی شده در فصل بندی این بخش از داستان سریال «سلمان فارسی» از تولد سلمان تا پیش از وفات پیامبر اسلام روایت شود که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته مجموعه «سلمان فارسی» در 45 قسمت آماده خواهد شد.

سریال «سلمان فارسی» جزو کار‌های الف ویژه مرکز امور نمایشی سیما (سیمافیلم) به شمار می‌رود و پیش بینی اولیه تصویربرداری پروژه ۵ سال خواهد بود که در داخل و خارج از کشور انجام می شود.


فرهاد اصلانی نقش تاجری را در مجموعه «سلمان فارسی» بازی می‌کند همچنین علی دهکردی و محمدرضا هدایتی نیز در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین در این مجموعه از تعداد کثیری از بازیگران جوان تتاتر در سطح کشور برای ایفای نقش استفاده شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قشم سلمان فارسی حسین طاهری سلمان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد

طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مهدی شفیعی تهیه کننده «رخنه» درباره داستان این مجموعه تلویزیونی گفت: داستان سریال «رخنه» که در ۳۰ قسمت تولید شده مربوط به یکی از دانشمندان کشورمان است که بر روی موشک‌های ماهواره بر و فضایی تحقیق می‌کند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان روبه رو می‌شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: این مجموعه تلویزیونی کاری از گروه تولیدات حادثه‌ای مرکز سیمافیلم است و داستان آن از تنوع گونه‌های (ژانرهای) متنوع برخوردار است و حوزه‌های امنیتی، علمی و خانوادگی را دربرمی گیرد.

وی با اشاره به این که کلیت موضوع سریال در حوزه هوافضای وزارت دفاع است، افزود: این سریال علاوه بر پرداختن به ظرفیت‌های موجود در مراکز علمی و فناوری کشور در حوزه دفاعی به ویژه در صنعت هوافضا و تلاش دانشمندان و نخبگان کشورمان در حوزه پدافندی و دفاعی جمهوری اسلامی، مخاطرات و تهدیداتی را که این افراد در این مسیر با آن مواجه هستند به تصویر درآورده است.

در این سریال بازیگرانی همچون نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
کارگردانی سریال «رخنه» را در ابتدا علی غفاری بر عهده داشته است و پس از وی، حمیدرضا لوافی کار این مجموعه را ادامه دادند.

دیگر عوامل مجموعه «رخنه» مریم امینی نویسنده، شهرام نجاریان مدیرتصویربرداری، حدیث نیکرو مدیر برنامه ریزی، شهرام متولی باشی صدابردار، هومن معصومی طراح صحنه هستند و حسین زندباف و محمدمصطفی رجبی مشترکا کار تدوین را انجام داده‌اند و آلبرت آراکلیان موسیقی این سریال را ساخته است.

سریال «رخنه» قرار است از شنبه هفته آینده ۱۵ اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از آنتن شبکه یک سیما تماشایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • انعکاس چهره معلم در قاب جادو
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • آغاز پیش تولید «پایتخت ۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد