Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان ‌و بلوچستان با بیان اینکه مسافرت باعث جابجایی ویروس کرونا بین استان‌ها و شهرها می شود؛ گفت: متاسفانه بعضی افراد به اهمیت موضوع در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا توجه نمیکنند و با انجام مسافرت به استان‌های دیگر ویا بالعکس، سلامت خود و شهروندان استان را به مخاطره انداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدعلی موهبتی در جلسه ویدیو کنفرانس با فرماندهان نواحی مقاومت بسیج سپاه و اعضای قرارگاه پدافند زیستی شفاء سپاه استان از اقدامات مجموعه سپاه استان در تامین وبرقراری امنیت، حضور موثر در حوادث گوناگون و فعالیت در حوزه سازندگی ودیگر عرصه ها تشکر کرد.

وی‌با اشاره به اینکه در حوزه شیوع بیماری کرونا در سطح کشور جزو استان‌هایی هستیم که درحال حاضر بهترین شرایط را دارند؛ تصریح کرد: متاسفانه بی توجهی بعضی افراد به توصیه های بهداشتی و عدم اهمیت به موضوع در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا،  شاهد حجم مسافرت ها از استان های دیگر به سیستان و بلوچستان و بالعکس هستیم که این موضوع سلامت شهروندان استان را با مخاطره جدی روبرو کرده است.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی استان با بیان اینکه خانه ایمن‌ترین مکان برای حفظ سلامت خانواده ها است؛ اظهار داشت: باید بستری فراهم شود که زنجیره انتقال بیماری کرونا قطع شود و تحقق این موضوع نیاز به آموزش بیشتر و فرهنگ‌سازی دارد تا همه مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و از خروج از خانه و مسافرت پرهیز کنند.

موهبتی افزود: همانگونه که در جریان سیل جنوب استان، با پیام و توصیه رهبر معظم انقلاب شاهد حضور گسترده همه ی بخش ها برای مدیریت و کمک به سیل زدگان بودیم و بحمدالله این سیلاب بدون تلفات انسانی مدیریت شد، ادامه داد: اکنون نیز بایستی همه با تمام توان خود پای کار باشند تا بتوانیم این بیماری را هرچه زودتر شکست دهیم و از این بحران نیز با سربلندی بیرون بیاییم.

رییس شورای تامین استان در پایان از تلاش همه پرسنل سپاه پاسداران استان در تامین امنیت پایدار در استان قدردانی کرد و امنیت و آرامش حاکم بر فضای استان وکشور را حاصل جانفشانی شهدا، تلاش‌های شبانه روزی همه‌ی نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی و همچنین تعامل و همدلی بین اعضای شورای تامین استان دانست.

فرمانده سپاه سلمان استان هم در این دیدار از آمادگی نیروهای سپاه در حوزه مقابله با بیماری کرونا خبر داد وگفت: تاکنون ۱۰ جلسه قرارگاه پدافند زیستی شفاء سپاه استان با ۷کارگروه برای ریشه‌کنی این بیماری تشکیل شده است.

سردار گشتاسبی افزود: در حال حاضر ۱۷۰ گروه جهادی در سطح استان برای ضدعفونی نمودن همه اماکن فعال هستند و تا کنون ۳هزار و ۳۰۰ مکان در سطح استان ضدعفونی شده است.

وی همچنین از تولید روزانه ۱۱ هزار لیتر مواد ضدعفونی در استان توسط بسیج سازندگی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵۵ هزار ماسک و دستکش در کارگاه های تولیدی استان تولید ‌و در  مناطق حاشیه و محروم استان توزیع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار سیستان و بلوچستان کروناویروس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سلامت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان‌وبلوچستان گفت: در سال گذشته ۲۸۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، سیدمحمدعلی حسینی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۸۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اردوهای شوق زیارت ویژه مددجویان زیارت اولی است، گفت: این طرح، یکی از طرح‌های خداپسندانه و فرهنگی کمیته امداد است که طی آن، نیازمندانی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) نشده‌اند، در طول سال شناسایی و سامان‌دهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آنان فراهم شود.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد استان بیان کرد: همچنین طی سال ۱۴۰۲، تعداد هزار و ۷۰ دانش‌آموز سطح استان، به ویژه دانش‌آموزان کنکوری، در اردوهای آموزشی از جمله پانسیون‌های مطالعاتی، دوره‌های مشاوره درسی و شغلی و غیره حضور پیدا کردند.

وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی، اردوهای زیارتی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، مسابقات و دوره‌های مهارت آموزی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان تحت پوشش این نهاد انجام می‌دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۴۹ هزار و ۴۴۱ دانش‌آموز و بیش از چهار هزار دانشجو و طلبه، تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند و از خدمات این نهاد، بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 748425

دیگر خبرها

  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند