Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی طاهری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره واگذاری اماکن اقامتی و ورزشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان به بیمارانی که دوره نقاهت خود را سپری می کنند گفت: برای واگذاری امکان ورزشی، سوله ها و سالن ها به سازمان مرکزی دانشگاه اعلام آمادگی کردیم. این آمار به سازمان اعلام شده و به محض هماهنگی با وزارت بهداشت آمادگی داریم تا از این امکان به عنوان قرنطینه و نقاهتگاه بیماران کرونایی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در حال حاضر از ۶ واحد که در سطح استان گلستان وجود دارند ۵ واحد دانشگاهی آماده خدمت رسانی به بیماران هستند. واحد مینودشت سالن ورزشی ندارد اما ۵ واحد دیگر استان سالن ورزشی در اختیار دارند که این سالن ها را به عنوان نقاهتگاه در نظر گرفته ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با بیان این که واحد گرگان و علی آباد نیز خوابگاه دارند اظهار کرد: در صورت امکان و در ایامی که دانشجویان در خوابگاه نباشند امکان ارائه خدمات این خوابگاه ها به بیماران نیز وجود دارد.

طاهری گفت: در خصوص سالن‌های ورزشی قابل واگذاری در واحدهای استان جهت قرنطینه مبتلایان به ویروس کرونا، واحد گنبد کاووس یک سالن ورزشی ۱۰۰۰ متر مربعی در اختیار دارد و واحد بندرگز نیز یک سالن ورزشی و دو بچه‌سوله به متراژ ۱۵۰۰متر مربع دارد که برای قرنطینه و نقاهتگاه در نظر گرفته شده اند.
او اضافه کرد: همچنین در واحد علی‌آباد کتول یک ساختمان ورزشی ۴۱۰۰ و یک سالن ورزشی ۲۰۰۰متر مربعی وجود دارد و واحد گرگان نیز یک سالن ورزشی و سه بچه‌سوله ۲۵۰۰متر مربع دارد که این امکان نیز نقاهتگاه می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در پایان گفت: سالن ورزشی واحد آزاد شهر به متراژ ۱۴۰۰متر مربع نیز در اختیار بیماران کرونایی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

341 / 167 علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد گلستان اماکن ورزشی نقاهتگاه بیماران کرونایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد گلستان اماکن ورزشی نقاهتگاه بیماران کرونایی یک سالن ورزشی دانشگاه آزاد استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج
  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز