Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظاهر این غذا به قدری مشمئز کننده است که بسیاری حتی فکر امتحان کردن طعم آن را هم از سر نمی گذرانند چه رسد به اینکه غذای محبوبشان شود. اما حتما این سوال در ذهنتان شکل گرفته که سوپ خفاش از کجا آمده و با در نظر داشتن جنجال های خبری که این روزها به خاطر شیوع کرونا در مورد آن ایجاد شده وقتش نرسیده که علاقمندان به این غذای نامتعارف آن را کنار بگذارند؟

تاریخچه سوپ خفاش

سوپ خفاش

این سوپ که از خفاش، شیر نارگیل، پیاز و سس سویا ساخته می شود در منطقه ای به نام Palau محبوبیت درد که در غرب اقیانوس آرام واقع شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای درک بهتر تاریخچه سوپ خفاش بهتر است که نخست با جزیره استوایی Palau آشنا شوید؛ یعنی جایی که این غذا طرفداران زیادی دارد و از آن ریشه گرفته است.

پروتئین مصرفی مردم Palau تقریبا به طور کامل از ماهی ها تامین می شد. اما طولی نکشید که غذاهای دریایی برای مردم این منطقه تکراری و خسته کننده شد و چند منبع پروتئینی دیگر غیر از ماهی توجه آنها را به خود جلب کرد. خفاش یکی از این منابع بود.

خفاش های کوچک میوه که این سوپ با آنها تهیه می شود در منطقه ای جنگلی و روی درختان زندگی می کنند. در حالی که اغلب خفاش ها حشره می خورند این گونه خاص صرفا به میوه، گل و شهد عسل علاقه دارد و در نتیجه کمک شایانی به پخش شدن بذر گیاهان می کنند.

سوپ خفاش میوه آنطور که در کتب تاریخی آمده پای ثابت برنامه غذایی مردم منطقه Palau است. البته در گوام نیز سوپ خفاش یکی از غذاهای سنتی است که این روزها کمتر طبخ می شود چون گونه خاصی از خفاش ها موسوم به روباه پرنده که جثه ای بزرگ دارد و در طبخ این غذا به کار می رود به خاطر شکار بی رویه بسیار کمیاب شده است.

طعم سوپ خفاش چطور است؟

کاسه حاوی سوپ خفاش به لحاظ زیبایی شناسی حرفی برای گفتن در میان غذاهای محبوب مردم دنیا ندارد و در مورد طعم و مزه آن نیز باید بگوییم که دیدگاه های متفاوتی مطرح شده. برخی مردم باور دارند که ترکیب طعم های موجود در سوپ خفاش بسیار لذیذ است و برخی دیگر آن را بدمزه توصیف کرده اند.

اگر قرار باشد که طعم این سوپ را به غذایی تشبیه کنیم میتوان گفت که مزه ای شبیه به سوپ مرغ دارد. از آنجایی که خفاش های میوه حیواناتی نسبتا تمیز هستند که صرفا از میوه، برگ های تازه و عسل تغذیه می کنند گوشتشان طعم اندک شیرینی دارد.

خوردن خفاش در دین مبین اسلام

در شرع برای تشخیص حلال یا حرام بودن پرندگان اصولی مطرح شده که به شرح زیر هستند:

صفیف و دفیف یا هر پرنده‌ای که صفیف (بال نزدنش به هنگام پرواز) بیشتر از دفــیف (بال زدنش به هنگام پرواز) باشد حرام گوشت و هر پرنده ‌ای که برعکس باشد حلال گوشت است.
حوصله (چینه دان: جائی که دانه و غیر دانه از مأکولات در آن جمع می‌گردد و جای آن نزدیکی حلق است)، قانصه (سنگ دان) و صیصیه (خاری که در عقب پای پرنده قرار دارد) یا هر پرنده‌ای که یکی از اینها را داشته باشد حلال گوشت است و هر پرنده ‌ای که هیچ یک را نداشته باشد حرام گوشت است.

بنابراین هر پرنده‌ای که دفیف (بال زدن) آن بیشتر باشد یا یکی از این سه علامت را داشته باشند حلال گوشت است هر چند ماهی خوار باشد و آن پرنده‌ای که صفیف (بال نزدن) آن بیشتر از دفیف آن باشد یا هیچ یک از ین سه علامت را نداشته باشد حرام گوشت است.»

امّا حیواناتى که پرواز دارند ولى پر ندارند مانند خفاش حرام مى ‏باشند. خفاش را از آن حیث که بچه زا بوده و تخم نمی گذارد حیوانی پستاندار به شمار می رود و از نظر بسیاری مراجع پرنده حساب نمی شود.

درندگی: پرندگان درنده، حرام گوشت هستند.

داشتن چنگال: پرندگان دارای چنگال عموما از حیوانات حرام گوشت معرفی شده اند.
نص خاص: علامت و نشانه دیگر در حرام گوشتی پرنده آن است که در نص و روایات، خاصاً به آن اشاره شده باشد.

آیا کرونا ویروس جدید از سوپ خفاش آمده است؟

تا بحال مطالعات زیادی در مورد منشاء حیوانی کرونا ویروس جدید انجام شده و سه جانور از جمله خفاش، مورچه خوار و مار به عنوان مظنون اصلی این همه گیری عنوان شده اند که البته فعلا اصلی ترین مقصر نوعی مورچه خوار است. بدن خفاش بیش از ۶۰ نوع ویروس مختلف را در خود دارد اما خود این جانور به خاطر آنکه حین پرواز متابولیسم بالایی دارد و دمای بدنش به بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد می رسد به ویروس های بدنش دچار نمی شود.

مطالعات در مورد منشاء اصلی کرونا ویروس جدید همچنان ادامه دارد.

منبع: روزیاتو

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر سرگرمی سوپ سوپ خفاش کرونا ویروس کرونا پرنده ای حرام گوشت سوپ خفاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی: مایه شرمساری است، خیلی عصبانی‌ام!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در بازی هفته سی و چهارم لالیگا به مصاف خیرونا رفت و با نتیجه 4-2 شکست خورد. بارسا علیرغم از دست دادن رتبه دوم، با این نتیجه قهرمانی زودهنگام رئال مادرید را مسجل کرد.

ژاوی هرناندز پس از شکست تیمش گفت:"توضیحی برای این شکست ندارم. ما روی مسابقه مسلط بودیم و آن را کنترل کرده بودیم. نتوانستیم گل سوم را بزنیم و سپس سه گل خوردیم."

ناراحتی از شکست؟

واقعاً مایه شرمساری است. ما خیلی خوب بازی می‌کردیم. در این مسابقه فقدان رقابت و بلوغ و همینطور خطاهای فردی را دیدیم که نباید در این سطح اتفاق بیفتد.

گفتگو با سرمربی حریف؟

میشل به من گفت که نمی‌توانست باور کند چطور در این بازی برنده شدند. باید این فصل را فراموش کنیم و فصل بعد دوباره تلاش کنیم.

گل‌های حریف؟

آن‌ها به خاطر اشتباهات ما در عرض دو دقیقه دو گل به ثمر رساندند. فصل گذشته اشتباهات فردی را کم کردیم اما در این فصل آن‌ها را دو برابر کردیم! امیدواریم 12 امتیاز باقیمانده را کسب کنیم.

ذهنیت تیم؟

ما در مورد ذهنیت تیم زیاد صحبت می‌کنیم تا سعی کنیم از این نوع اشتباهات اجتناب کنیم، اما این اشتباهات همچنان اتفاق می‌افتد. باید خیلی تغییر کنیم تا بتوانیم در فصل آینده دوباره رقابت کنیم. در هر وضعیت نامطلوبی، ما از نظر روانی دچار فروپاشی می‌شویم. این مسئله مربوط به بلوغ است.

واکنش شما به نتیجه؟

ما مسابقه‌ای را که کنترل کرده بودیم، باختیم. امروز آرام ماندن بسیار سخت است. بسیار ناراحت و عصبانی‌ام. 60 دقیقه اول خوب بودیم. واقعاً مایه شرمساری است. ما امروز دو روی یک سکه را زندگی کردیم. بازی درخشان تا دقیقه 60. بعد از دقیقه 60 هم مانند تمام فصل، اتفاقات قدیمی تکرار شد.

دیگر خبرها

  • ژاوی: مایه شرمساری است، خیلی عصبانی‌ام!
  • چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟
  • آلگری: مقابل رم عصبانی بازی سختی داریم
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
  • باید حرکت‌های دانشجویی در حمایت از غزه در جوامع بین‌المللی تبیین شود
  • حذف گوشت از بیشتر غذاهای میزبان در المپیک پاریس!
  • غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود