Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:35:59 GMT

چطور از هاردهای خود خارج از کامپیوتر استفاده کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۳۸۵۶

چطور از هاردهای خود خارج از کامپیوتر استفاده کنیم؟

هرکدام از ما اطلاعات مهمی داریم که آن‌ها را بر روی حافظه‌های ذخیره‌سازی دیجیتال ذخیره کرده‌ایم. از اطلاعات شخصی مانند تصاویر و فیلم‌ها گرفته تا داده‌های کاری.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آسارایان، هارددیسک‌ها یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین وسایل ذخیره‌سازی داده‌ها هستند که در دودسته هارد اینترنال (داخلی) و هارد اکسترنال (خارجی) تولید و به بازار عرضه‌ شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاردهای داخلی لپ‌تاپ و کامپیوتر معمولاً دارای رابط‌هایی هستند که تنها در داخل بدنه کامپیوتر و یا لپ‌تاپ وجود دارند. در این حالت شاید بپرسید «چگونه می‌توانیم از هاردهای خود خارج از کامپیوتر استفاده کنیم؟». در این مقاله قصد داریم برای شما توضیح دهیم که چگونه می‌توان‌ هارد قدیمی را دوباره استفاده کنیم. راه‌حل این مشکل، استفاده از وسیله‌ای به نام «باکس هارد» یا «قاب هارد» است. پس اگر به دنبال راهی برای استفاده از هارد قدیمی به عنوآن‌هارد اکسترنال هستید، پیشنهاد می‌کنیم با ما تا انتهای این متن همراه باشید.

باکس هارد چیست و چه کاربردی دارد؟

باکس هارد که قاب هارد هم نامیده می‌شود، وسیله‌ای بسیار کاربردی است که این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا هاردهای قدیمی (اینترنال) خود را به هارد اکسترنال تبدیل کنید و از هارد قدیمی خارج از کامپیوتر استفاده کنید. قاب هارد در شرایط مختلفی می‌تواند برای شما کاربردی باشد. امروزه بسیار پیش می‌آید که به دلیل افزایش حجم اطلاعات یا دسترسی به حافظه با سرعت بالاتر، نیاز به خرید هارد یا SSD جدید برای ارتقای سیستم خود داشته باشید. در این حالت با نصب هارد جدید، یک هارد قدیمی بدون استفاده برای شما باقی می‌ماند؛ اما چگونه می‌توانیم هارد تعویض شده را استفاده کنیم؟

همچنین در شرایط دیگری، ممکن است به اطلاعات موجود در یک هارد قدیمی نیاز داشته باشید اما امکان نصب آن بر روی سیستم دیگری وجود نداشته باشد. در این حالت چگونه می‌توان از هارد ۲.۵ اینچی یا ۳.۵ اینچی استفاده کرد؟

پاسخ این سؤالات بسیار ساده است. استفاده از باکس هارد می‌تواند این مشکلات ما را حل کند.

چه نکاتی در خرید باکس هارد مهم است؟

اکنون‌که با باکس هارد و کاربرد فراوان آن آشنا شدید، بهتر است نکات مهم در خرید آن را مورد بررسی قرار دهیم.

سایز باکس هارد

یکی از مهم‌ترین نکات خرید باکس هارد، سایز آن است. باکس هاردها در دو دسته ۲.۵ اینچی و ۳.۵ اینچی ساخته‌ شده‌اند؛ اما تفاوت باکس هارد ۲.۵ اینچی و ۳.۵ اینچی چیست؟ پاسخ این سؤال به نوع هارد قدیمی شما بازمی‌گردد. به‌طور معمول، هاردهای لپ‌تاپ‌ها و نوت بوک‌ها و SSD ها ۲.۵ اینچی است و هارد کامپیوترها، ۳.۵ اینچی است. پس در هنگام خرید باکس هارد، به نوع هارد قدیمی خود توجه داشته باشید. در صورت نیاز می‌توانید از باکس هارد ترکیبی استفاده کنید که امکان استفاده از هارد ۲.۵ اینچی و ۳.۵ اینچی را برای شما فراهم می‌سازند. برند اوریکو، باکس های ۲.۵ اینچی، ۳.۵ اینچی و ترکیبی باکیفیتی را تولید کرده است که می‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند و شما می‌توانید این باکس هاردها را از فروشگاه اینترنتی آسارایان خریداری کنید.

رابط باکس هارد

از دیگر نکات مهم در خرید باکس هارد، نوع رابط آن است. در ابتدا لازم است به این نکته اشاره‌ کنیم که باکس هارد مانند یک مبدل عمل می‌کند و دارای رابط ورودی و خروجی است. رابط ورودی باکس هارد، رابطی است که هارد قدیمی شما به آن متصل می‌شود. رابط ورودی باکس هارد معمولاً SATA II یا SATA III است که لازم است بر اساس نوع هارد قدیمی خود آن را انتخاب کنید. اگر قصد خرید باکس هارد برای حافظه اس اس دی M.۲ را دارید، باید بدانید که برخی از باکس هاردها، متناسب با این حافظه‌های SSD ساخته‌ شده‌اند و دارای ورودی M.۲ هستند.

اما رابط دیگر باکس هارد، رابط خروجی آن است که به کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما متصل می‌شود و امکان انتقال داده‌های هارد قدیمی را فراهم می‌سازد. رابط خروجی باکس هارد ممکن است USB ۳.۰ یا USB ۲.۰ یا Type-c باشد. رابط خروجی Type-c سرعتی بسیار عالی را برای شما فراهم می‌سازد. همچنین برخی از باکس هارد ها دارای رابط خروجی eSATA هستند.

تعداد درایوهای قابل‌نصب باکس هارد

در برخی از موارد ممکن است نیاز به چند باکس هارد برای استفاده از چند هارد قدیمی داشته باشید. در این حالت می‌توانید از باکس هاردهای چند ظرفیتی استفاده کنید که امکان استفاده هم‌زمان از چند هارد قدیمی را فراهم می‌سازند.

قابلیت ضدضربه باکس هارد

حفاظت از اطلاعات شما، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که لازم است باکس هارد داشته باشد. امروزه بسیاری از باکس هاردهای موجود در بازار، مانند باکس هاردهای برند اوریکو، باکس هارد ضدضربه هستند که از هارد و اطلاعات شما محافظت می‌کنند.

دیگر نکات مهم در خرید باکس هارد

در انتها باید بگوییم که باکس هارد شفاف، نوع خاصی از باکس هاردها هستند که بدنه‌ای کاملاً شفاف دارند و برند اوریکو مدل‌هایی از باکس هاردهای شفاف را به بازار عرضه کرده است.

جمع‌بندی

امروزه انواع باکس هارد را می‌توان در هر فروشگاه اینترنتی کامپیوتر یافت؛ اما اگر به دنبال فروشگاهی معتبر برای خرید باکس هارد هستید، پیشنهاد ما خرید از فروشگاه آسارایان است. آسارایان انواع باکس هارد (به‌ویژه باکس هارد برند اوریکو) را باقیمت استثنایی به شما ارائه می‌دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هارددیسک لپ تاپ کامپیوتر استفاده کنیم ۲ ۵ اینچی ۵ اینچی ۳ ۵ اینچی برای شما لپ تاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۳۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!

یک یوتوبر انگلیسی با استفاده از کامپیوتر، 10 هزار بار یورو 2024 را شبیه سازی کرد و احتمال قهرمانی هر تیم را استخراج کرد. 

طرفداری | جیمز آلکوت (یک یوتیوبر انگلیسی)، مراحل مختلف جام ملت های اروپا 2024 را 10000 بار شبیه سازی کرده است. 24 تیم ملی برتر اروپا در ابتدای ماه ژوئن به آلمان می روند تا برای کسب عنوان قهرمانی اروپا بجنگند. این شبیه ساز بر این باور است که کریستیانو رونالدو به احتمال زیاد به همراه کشورش پرتغال، دومین افتخار بزرگ خود را به دست خواهد آورد.

بر این اساس، کشورهای انگلیس، پرتغال و فرانسه سه مدعی اصلی برای کسب عنوان قهرمانی هستند و شبیه‌ساز ساخته شده توسط آلکوت بیشترین شانس قهرمانی را برای پرتغال قائل شده است. انگلیس، فرانسه و اسپانیا هم در رده های بعدی قرار دارند. 

نتیجه 10 هزار شبیه سازی

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • بازگشت «افسانه بروسلی» و «پوآرو» به تلویزیون
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • جدول پخش سریال‌های شبکه تماشا تغییر کرد
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود