Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه سهم ریل در بنادر تجاری کشور، افزود: یکی از برنامه‌های اصلی دولت و سازمان بنادر و دریانوردی، افزایش سهم حمل و نقل ریلی کالا‌هایی است که به بنادر کشور وارد یا از آن خارج می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از جمله اقداماتی که در این زمینه انجام شده، بهبود و ارتقاء زیرساخت‌های ریلی بنادر کشور است و با تعامل صورت گرفته با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به واسطه برنامه‌های مدیریتی و نرم افزاری، به گونه‌ای عمل خواهیم کرد تا شاهد افزایش سهم حمل و نقل ریلی برای کالا‌های وارد شده به بنادر یا خارج شده از آن‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راستاد تصریح کرد: اصولا ارزیابی بنادر تجاری در دنیا از بابت رقابت پذیر بودن آن‌ها امکان بهره گیری کامل از حمل ونقل چندوجهی است که در همین راستا سیاست ما افزایش سهم حمل ونقل ریلی در بنادر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بندر شهید رجایی در استان هرمزگان و بنادر امام خمینی (ره) و خرمشهر در استان خوزستان و بندر امیر آباد در مازندران به شبکه سراسری ریل متصل هستند، تاکید کرد: یکی از کار‌هایی که به صورت منسجم و مستمر در دستور کار سازمان بنادر و شرکت راه آهن قرار دارد، استفاده از مکانیزم‌های مدیریتی و امکانات زیرساختی موجود برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر است.

وی درخصوص برنامه‌های در دست مطالعه برای توسعه حمل ونقل ریلی در بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: با توجه به وجود عمده کالا‌های فله کشور در بندر امام خمینی (ره) به دنبال افزایش ظرفیت و بهره برداری ریلی در این بندر هستیم.

راستاد در ادامه به بندر امیرآباد اشاره کرد و گفت: بندر امیرآباد یکی از بنادر مهم ریل پایه کشور است که اسکله رو رو- ریلی در این بندر در مرحله تکمیل و بهره برداری قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: با اتصال راه آهن به بندرانزلی اتفاق بزرگی رخ خواهد داد، همچنین ریل به مجاورت بندر آستارا رسیده است.

راستاد بندر چابهار را به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور نام برد و گفت: این بندر نسخه مهم توسعه ترانزیتی شرق است و هدف ما توسعه حمل ونقل ریلی در داخل بندر و اتصال آن به راه آهن چابهار- زاهدان است.

او در ادامه اظهار کرد: شرکت‌هایی که تمایل دارند در زمینه ایجاد زیرساخت ریلی در بنادر با هدف افزایش ظرفیت فعالیت داشته باشند با آن‌ها قرارداد سرمایه گذاری منعقد می‌شود و اگر نیاز به تسهیلات مناسب داشته باشند، آمادگی پرداخت تسهیلات نیز وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن باید پروژه ریل- بندر را در کنار یکدیگر پیش ببرند و به طور حتم راه آهن به دنبال افزایش سهم خود در بنادر است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: خوشبختانه رویکرد سازمان بنادر و راه آهن برقرار ارتباط بیشتر با صاحبان کالا است.

گفتنی است که تفاهم نامه همکاری بین سازمان بنادر و شرکت راه آهن، جهت افزایش سهم ریل از ترافیک بار بنادر با حضور محمد باقر نوبخت؛ رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه، محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی، سعید رسولی؛ مدیرعامل شرکت راه آهن و محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، به امضا رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه ریلی راه آهن بنادر سازمان بنادر و دریانوردی وزیر راه و شهرسازی شرکت راه آهن افزایش سهم حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده افتتاج شدن ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه توسعه دریامحور و مذاکره ساخت کشتی برای کوبایی‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور اظهار کرد: سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان شامل 50 هزار میلیارد تومان از منابع دولت و 55 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: 13هزار میلیارد تومان از این حجم از سرمایه‌گذاری، آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه افزود: تعاملات حمل‌ونقل دریایی با کشور ونزوئلا از گذشته تا امروز ادامه دارد و با سایر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به صورت موردی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت کشتی‌سازی ایران در سطح جهانی مورد توجه است و به طور مثال ونزوئلا سفارش ساخت سه فروند کشتی 90 هزار تنی داشت که توسط مهندسان توانمند کشورمان انجام و تحویل شد.

صفایی بیان کرد: مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی با کشور کوبا نیز انجام شده که امید است از توان داخلی در این حوزه برای ساخت کشتی‌های مورد نیاز کشورهای آمریکای جنوبی به خوبی استفاده کنیم. در زمینه تجارت دریا برد با کشورهای حوزه دریای خزر نیز با دستیابی به رکورد حدود 9 میلیون تن، 30 درصد رشد ثبت شده که عمدتاً با کشورهای روسیه و قزاقستان بوده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است