Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به فعالیت کارگروه ساماندهی محلات گفت: این کارگروه شهر قم را به 47 محله تقسیم کرده و به دنبال اسکن خانه به خانه این شهر است تا بیماران مبتلا به کرونا را شناسایی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا زاکانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات مجتمع فرهنگی نور با اشاره به ابعاد گسترده بیماری کرونا اظهار کرد: معتقد هستم که اگر تمام دولت هم بسیج شود، باز هم نمی‌تواند از پس این بیماری و ابعاد مختلف آن بربیاید و نیاز به استفاده از ظرفیت‌های مختلف در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهر قم نخستین شهر کشورمان بود که ویروس کرونا را شناسایی کرد و می‌خواهیم که قم نخستین شهری هم باشد که این بیماری را ریشه کن کند.

دبیر قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) افزود: ظرفیت‌های مردمی بی شماری در جامعه وجود دارد که با استفاده این ظرفیت‌ها با حرکت جهادی می‌توان باری از دوش دولت برداشت و در این راستا قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) برای مقابله با کرونا در شهر قم شکل گرفت.

با اشاره به تاسیس قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: این قرارگاه در شهر قم شکل گرفت  تا ظرفیت‌های نهادهای دستگاه‌های حاکمیتی و ظرفیت مردم و ظرفیت‌های موجود در حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، ستاد نماز جمعه، حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار بگیرند.

وی قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) را دارای پنج کارگروه دانست و تصریح کرد: نخستین کارگروه این قرارگاه، کارگروه خیرین و تجمیع گروه‌های جهادی است، کارگروه دیگر آموزش و رسانه است که وظیفه ارائه آموزش‌ها و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در این زمینه را بر عهده دارد.

دبیر قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: سومین کارگروه قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) کارگروه ساماندهی محلات است که شهر قم را به 47 محله تقسیم کرده و به دنبال اسکن خانه به خانه این شهر است تا بیماران مبتلا به کرونا را شناسایی کند. این قرارگاه کارگروه پیگیری و درمان را با حضور کادر پزشکی دارد و آخرین کارگروه قرارگاه، کارگروه فرهنگی و سلامت معنوی است.

زاکانی با اشاره به تعداد نیروهای قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: حدود 6 هزار نیروی جهادی برادر و خواهر اعم از طلبه، دانشجو و پزشک در این مجموعه هستند، نمایندگان استاندار قم و دانشگاه علوم پزشکی قم هم در مجموعه حضور دارند و نهادسازی نوینی را در قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در پی شیوع بیماری کرونا شاهد قم هراسی بودیم و یک دلیل آن، عدم شناخت و دقت لازم در خصوص این بیماری بود که باید غفلت زدایی و روشنگری صورت بگیرد، دلیل دیگر مواجهه با شهر قم به عنوان کانون انقلاب اسلامی و برخورد با اساس انقلاب بود، ضد انقلاب حقد و کینه خود را این گونه نشان داد و به دنبال انتقام گرفتن از قم است که البته نقطه ضعفی برای این شهر نیست.

دبیر قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) افزود: در خصوص مساله بسته شدن حرم حضرت معصومه(س) باید این کار با آگاهی بخشی قبلی و به صورت دقیق تر صورت می‌گرفت و وقوع حوادثی همچون هتک حرمت حرم مطهر در شب گذشته به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق بود.

انتهای پیام/78004*30

منبع: فارس

کلیدواژه: زاکانی قم هراسی ایران کرونا شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رسول عطائی در دیدار با مدیرعامل و اعضای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا-موسسه امین در آذربایجان غربی، بیان کرد: هم افزایی و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و توسعه روش‌های صنعتی می‌تواند سرعت و کیفیت تولید مسکن در استان را افزایش دهد.   وی ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در تلاش هستیم تا از ظرفیت تمامی نهاد‌هایی که امکان همکاری و همراهی را دارند استفاده کنیم.   سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی اظهار داشت: این هم افزایی می‌تواند در بخش‌های عملیات‌های زیربنایی، روبنایی، آماده‌سازی و ساخت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته شوند.   عطائی اضافه کرد: راه وشهرسازی آذربایجان غربی آماده هر گونه همکاری با قرارگاه امین در راستای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی به خصوص طرح‌های نهضت ملی است.

دیگر خبرها

  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور