Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:37:59 GMT

۲ کشته و ۲۸ مصدوم در حوادث چهارشنبه سوری پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۵۲۲۰

۲ کشته و ۲۸ مصدوم در حوادث چهارشنبه سوری پایتخت

«پیمان صابریان» شامگاه سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:‌ تاکنون جوانی ۲۲ ساله در اسلامشهر و همچنین جوانی ۲۰ ساله بدلیل سوختگی در بیمارستان شهید مطهری جان باخته اند.

وی افزود: تاکنون ۲۸ مصدوم در حوادث چهارشنبه سوری توسط تکنسین های اورژانس تهران تحت درمان قرار گرفتند که ۵ نفر از آنان خانم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه ۱۸ نفر از این مصدومان برای ادامه مراحل درمانی روانه بیمارستان شدند گفت: ۷ نفر از مصدومان به بیمارستان مطهری، ۵ مصدوم به بیمارستان فارابی، ۲ نفر به بیمارستان شهدای هفتم تیر و سایر مصدومان به بیمارستان های رسول اکرم (ص)، سوانح سوختگی ۱۵ خرداد، لقمان و فیروزآبادی منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: همه این مصدومان بدلیل استفاده از مواد محترقه دچار سوختگی از نواحی مختلف اندام ها شدند.

صابریان با اینکه در بسیاری از محلات شهر تهران جوی آرام حاکم است اما تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در پایتخت روند افزایش نشان می دهد.

چهارشنبه‌ سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در غروبِ سه‌شنبه، شبِ پیش از آخرین چهارشنبهٔ ماه اسفند برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصهٔ اصلی آن است.

این جشن اولین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌صورت جمعی در فضای باز درون و بیرون از خانه برگزار می‌شود.

با این حال، شاید ویروس کرونا موجب شود بسیاری از جوانان در هیجان این شب قرار نگیرند و بدون استفاده از مواد محترقه، جشنی شاد و آرام را برگزار کنند.

 همه ساله برخی از افراد به دلیل هیجانات و همچنین ناآگاهی از خطرات مواد محترقه، جانشان را از دست می دهند و عده ای نیز بخاطر مصدومیت های شدید ناشی از انفجار مواد محترقه، برای همیشه از داشتن جسمی سالم محروم می شوند.

برچسب‌ها سازمان اورژانس تهران سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اورژانس تهران سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران سازمان اورژانس تهران سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران مواد محترقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اتوبوس به دره‌ در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم

حادثه سقوط یک دستگاه اتوبوس به داخل دره‌ای ۲۰۰ متری در شمال پرو دست‌کم ۲۵ کشته برجا گذاشت.

به گزارش ایسنا، این حادثه در پی انحراف اتوبوس از یک جاده کوهستانی در شمال این کشور رخ داد.

گزارش‌ها همچنین حاکیست این سانحه دست‌کم ۱۷ مصدوم داشته است هرچند تعداد دقیق مصدومان هنوز تایید نشده است.

اتوبوس به داخل این دره در نزدیکی شهر «کاخامارکا» در رشته کوه‌های آند سقوط کرده است.

اتوبوس حدود ۵۰ مسافر داشته و پس از سقوط در حاشیه رودخانه‌ای که در اعماق دره جاری است، متوقف شده است. شاهدان می‌گویند جریان آبِ رودخانه، چند تن از مسافران را با خود برده است.

دیگر خبرها

  • حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز | ۴ نفر مصدوم شدند
  • واژگونی نیسان در قلعه گنج با یک کشته و یک مصدوم
  • حال مساعد مصدومان حادثه تصادف اتوبوس دانش‌آموزان یزدی
  • تصادف کامیون و تیبا در محور گرمسار به سرخه ۶ مصدوم داشت
  • مصدوم شدن مرد ۶۰ ساله براثر حمله خرس در دزفول
  • سقوط اتوبوس به دره‌ در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح
  • تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند
  • امداد رسانی به مصدومان واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر به شادمهر
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است