Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:12:35 GMT

اقدامات پیشگیرانه کرونا در استان سمنان رصد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۵۲۳۴

اقدامات پیشگیرانه کرونا در استان سمنان رصد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید متقی شامگاه سه‌شنبه در جلسه کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه و محدودکننده ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان در سه بازه‌ی قبل از شیوع، حین شیوع و تکمیلی قابل رصد و ارزیابی می‌شود.

وی بابیان اینکه تجهیز شعب به مواد ضدعفونی در بازه‌ی زمانی قبل از شیوع بیماری یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که انجام شد، افزود: عدم الزام به استفاده از استامپ و رعایت نکات اولیه بهداشتی از دیگر اقدامات مهمی بود که در این دوره انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان با اشاره به اینکه تشکیل پویش‌های مردمی برای مقابله با کرونا از مهم‌ترین اقداماتی است که در بازه‌ی زمانی حین شیوع ویروس اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: پویش‌های مردمی نقش محوری و مؤثری در راستای مقابله با این ویروس ایفا می‌کند.

متقی با تأکید بر اینکه در بخش اقدامات تکمیلی، خوشبختانه ابتکارات خوبی از سوی مسئولان استان به انجام رسیده است، تصریح کرد: در طی این مدت اطلاع‌رسانی خوبی از اقدامات و نیز آموزش‌های موردنیاز مردم انجام‌شده است که تأثیر مثبتی در تغییر رویکرد عمومی ایفا می‌کند.

وی بابیان اینکه لازم است تا دغدغه‌ها و تجارب موفق شهرستانی به ستاد استان منتقل و مستندسازی شود، تأکید کرد: شاخص‌های ارزیابی با اعمال اصلاحاتی برای فرمانداری‌های استان ارسال‌شده است.

کد خبر 4881363

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان ویروس کرونا بوشهر ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا ایلام شهرکرد گرگان ماسک طبی استانداری سمنان قزوین شیراز احتکار زاهدان مشهد کرونا در استان سمنان مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تعداد مبتلایان این بیماری در منطقه سیر صعودی گرفته است و با وجود اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام گرفته در منطقه، اقدامات کافی نبوده است.

وی بیان داشت: باید در راستای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت بیماری در منطقه، اقدامات تکمیلی عاجل برای واکسینه کردن دام‌ها انجام شود.

تقوی تصریح کرد: این بیماری در دام زنده هیچ علائم مشخصی ندارد و تنها از راه آزمایش خون مشخص می‌شود که نیازمند دستگاه‌های آزمایشگاهی و نیروی مجرب است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ رأس دام در دیشموک خون گیری شدند، گفت: از این تعداد ۶۱ رأس دام مبتلا تشخیص داده شدند که ۵۶ رأس آن مبتلای قطعی بودند که معدوم شدند.

تقوی افزود: مرحله دوم پایش مردم در روستاها، پس از جواب آزمایش‌ها انجام و تیم سلامت شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه به سرپرستی پزشک متخصص بیماری‌های عفونی به همراه دارویار و داروهای مورد نیاز به روستا اعزام شدند و علاوه بر دارو برای بیماران، آموزش‌های لازم همچون عدم استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی و گوشت خام به اهالی روستا ارائه شد.

کد خبر 6098456

دیگر خبرها

  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • تصادف منجر به فوت درچهارمحال و بختیاری
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سرخه
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق ایوانکی