Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@14:07:50 GMT

مهربانی عیدانه/700 گل لبخند بر چهره نیازمندان

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۶۲۱۹

مهربانی عیدانه/700 گل لبخند بر چهره نیازمندان

مرکز نیکوکاری" دلنوازان تبریز" همگام با شبکه بانوان هیات علی بن موسی الرضا (ع) شهرک شهید یاغچیان تبریز طرح " عیدانه" را همه ساله در آستانه سال جدید اجرا می‌کنند و امسال نیز با تهیه 700جفت کفش و لباس می‌خواهند گل لبخند را بر صورت فرزندان خانواده‌های نیازمند بنشانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، معصومه درخشان- این روزها که انتشار ویروس کرونا بازار شب عید را به تعطیلی کشانده و بسیاری از مشاغل با رکود مواجه شده‌اند و بسیاری از پدران و مادران خود را شرمنده فرزندان می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده‌های نیازمند این روزها دلشان به مهر و محبت و همدلی انسان‌های سخاوتمندی گرم است تا سفره آنان نیز خالی از نان نباشد.هر چند این روزها اوضاع اقتصادی کشور اصلا خوب و جالب نیست ولی باز هم هستند جوانمردانی که دلشان با نیازمندان است و هوای آنها را دارند.آنها با سخاوت دلهایشان گل لبخند را بر روی صورت کودکان و نوجوانان می‌نشانند و به خوبی می‌دانند خدای مهربان در دل‌های شکسته جا دارد و خریدار دل‌های شکسته است.

مرکز نیکوکاری" دلنوازان تبریز" همگام با شبکه بانوان هیات علی بن موسی الرضا شهرک شهید یاغچیان تبریز طرح " عیدانه" را همه ساله در آستانه سال جدید اجرا می کنند.

امسال نیز این مرکز و هیات در یک اقدام هماهنگ  از سه ماه پیش با اعلام فراخوان این طرح در منطقه و شهرک شهید یاغچیان تبریز به این کار اقدام کرده‌اند.

حسین انتصاری، مدیرعامل مرکز نیکوکاری" دلنوازان تبریز"  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، صحبت‌های خود را با قرائت آیه 92 سوره آل عمران آغاز کرد و اظهار داشت: « لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِیمٌ ﴿۹۲ آیه سوره آل عمران﴾. هرگز به نیکوکارى نخواهید رسید تا از آنچه دوست دارید انفاق کنید و از هر چه انفاق کنید قطعا خدا بدان دانا است».

انتصاری با اشاره به اینکه طرح عیدانه  چندین سال است که با مشارکت خیران این منطقه اجرا می‌شود، گفت: خیران این منطقه ۷۰۰ جفت کفش و ۷۰۰ دست لباس برای دختران و پسران  رده سنی ۶ سال تا بزرگسال خریداری کرده و می‌خواهند در شادی آنها شریک شده و گل لبخند را بر لب‌های آنان بنشانند.

وی ادامه داد: خیران در این منطقه با تمام توان پای کار آمدند و با دل‌های مهربان و دستان سخاوتمند خود برای شاد کردن دل‌های خانواده‌های نیازمند دست در دست هم داده و هر چقدر که در توان داشتند بخشیدند به‌طوریکه جمع بخشش‌های این خیران به  ۸۰ میلیون تومان رسید و ما توانستیم علاوه بر این مبلغ ۸۰ میلیون تومان با مشارکت‌های دیگری که جذب کرده بودیم در حد ۱۰۰ میلیون تومان پوشاک و کفش برای این خانواده‌ها تهیه کنیم.

مدیرعامل موسسه نیکوکاری " دلنوازان تبریز" با اشاره به جامعه هدف این مرکز خاطرنشان  ساخت: پوشاک و کفش‌های تهیه شده به فرزندان خانواده‌های بی‌سرپرست، بدسرپرست، زنان سرپرست خانوار و تعدادی از دانشجویان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های نیازمند  قبلا شناسایی شده‌اند، افزود: طی سال‌های گذشته این خانواده‌ها توسط معتمدین و تحقیقات میدانی و بازدید همکاران از محل زندگی آنها شناسایی شده‌اند.  سال گذشته طرح " عیدانه " در میان ۵۰۰ خانواده اجرا شد و امسال این تعداد به ۷۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

 

فعالیت های خیرخواهانه در تمام طول سال‌جاری است

 انتصاری با بیان اینکه فعالیت این مرکز نیکوکاری تنها به ایام عید و سال نو اختصاص ندارد، بیان کرد: خیران این منطقه از همه اقشار از جمله جامعه مهندسین، معلمین، پزشکان، کارمندان، خیاط‌ها و خیلی از صنوف و مشاغل دیگر در سطح استان هستند. آنها در تمام طول سال فعال بوده و فعالیت‌های خیرخواهانه زیادی انجام می‌دهند.

 مدیرعامل موسسه نیکوکاری دلنوازان تبریز با اشاره به اقدامات وسیع این مرکز نیکوکاری در طی سال متذکر شد: برنامه‌های زیادی در مناسبت‌های ملی و مذهبی توسط این مرکز انجام می‌شود از جمله اینکه در ایام اربعین یک هفته مراسم نذر و احسان حسینی برپا می‌شود. در ماه مبارک رمضان برنامه‌های بسیار باشکوه مذهبی و دینی همراه با نذر و قربانی صورت می‌گیرد که گوشت قربانی در حد وسیع بین خانواده‌ها توزیع می‌شود.

توزیع موادغذایی شامل بسته‌های برنج، روغن، مرغ، چای، قند، مواد شوینده، تهیه جهیزیه برای نوعروسان و دختران دم‌بخت، تعمیر منازل مددجویان، تهیه لوازم برقی برای مددجویان، تهیه دارو برای مددجویان بیمار، تأمین هزینه تحصیل دانش‌آموزان نیازمند و...بخشی از فعالیت‌های این زوج خیر تبریزی به همراه سایر خیران است.

همچنین در ایام شهادت حضرت زهرا ( س) نیز مراسم طبخ ۷۰۰ عدد کوفته برنامه‌ریزی شده بود که به علت شرایط پیش آمده و جلوگیری از ازدحام مردم این برنامه نیز به وقت دیگری موکول شده است.

وی ادامه داد: دل به دست‌آور که حج اکبر است / از هزاران کعبه یک دل بهتر است، ما همه خواهران، برادران همدیگریم و اگر نیازمندی را از غم و غصه نجات دهیم خوشحالی ما به اوج می‌رسد. شاید کسی توانایی مالی نداشته باشد کمک ‌کند ولی افراد زیادی هستند که با جان، مال، وقت و حتی خودرو خود انفاق می‌کنند و  حالا خیران دست به دست هم داده‌اند تا چراغ خانه‌ای را روشن کرده و اشکی را از گوشه چشمی پاک کرده و لبخند را بر لبان افراد بنشانند.

 

خوشحالی خانواده‌ها در بیان نمی‌گنجد

انتصاری در ادامه با اشاره به خوشحالی بسیار زیاد این خانواده‌ها از اجرای این طرح‌ها تصریح کرد:دیدن خوشحالی دختران و پسران خانواده‌های نیازمند از یک دست  لباس نو و یک جفت کفش را نمی‌توان در قالب کلمات و جملات بیان کرد، آنها به‌قدری خوشحال می‌شوند که انگار همه دنیا را به آنان داده‌ای و وقتی وعده‌های غذایی در بین آنها توزیع می‌شود بسیار خوشحال شده و خدا را شکرگذاری می‌کنند.

خدمات موسسه نیکوکاری" دلنوازان تبریز" تنها به تبریز اختصاص ندارد بلکه آنها در شهرستان‌های اهر و هریس نیز یاریگر و یاری‌رسان خانواده‌های محروم و کم برخوردار هستند.

کمک به دانش آموزان نیازمند

انتصاری با اشاره به اینکه این مرکز در مواردی از تحصیل دانش‌آموزان نیز حمایت می‌کند، اذعان داشت: این موسسه علاوه‌بر اجرای طرح‌های مختلف در طول سال از دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیز حمایت می‌کند به‌عنوان مثال در یکی از روستاهای شهرستان هریس  خانواده‌ای وجود دارد که پدر معتاد بوده و خانه را ترک کرده و مادر نیز ازدواج مجدد کرده است و دو فرزند آنها در خانه پدربزرگ هستند، پدربزرگ از نظر مالی بسیار فقیر است به‌طوریکه در تهیه مایحتاج زندگی خود مانده  و حالا هزینه‌های دو نوه‌اش نیز با اوست.ما برای کمک به پدربزرگ و اینکه  نوه‌های او بازمانده از تحصیل نباشند، آنها را در مقطع راهنمایی ثبت‌نام کرده و هزینه‌های تحصیل آنها را بر عهده گرفته‌ایم.

 

مشارکت زیاد خانم‌ها در طرح عیدانه

خانم اقدس انتصاری مدیر بانوان هیات علی بن موسی الرضا علیه السلام شهرک شهید یاغچیان تبریز هم از استقبال خواهران و عموم شهروندان ساکن در این منطقه گفت و افزود: مشارکت و استقبال خانم‌ها در طرح‌های مساعدت و همکاری و کمک به حال فقرا و نیازمندان بسیار خوب بوده و آنها با کمال رضایت و علاقه از چند ماه قبل آمادگی خود را برای انجام این کارها نشان می‌دهند.

وی افزود:از سه ماه قبل که برای عید نوروز فراخوان مشارک در طرح " عیدانه " در هیات داده شد همه پای کار آمدند و با همت خودجوش اعضای هیات و شهروندان این منطقه ۷۰۰ جفت کفش و لباس تهیه شده است.

وی افزود: کفش و پوشاک خریداری شده قرار بود شب عید به آنها تحویل داده شود ولی با توجه به شرایط پیش آمده و انتشار و گسترش ویروس کرونا و تعطیل کردن دید و بازدید عید ما این بسته‌ها را در عید سعید فطر در بین خانواده‌های نیازمند اهدا می‌کنیم.

 انتصاری خاطرنشان کرد: خانم‌ها بعد از خرید عیدانه برای این خانواده‌ها الان چند روز است که شبانه‌روزی برای بسته‌بندی و کادوپیچی این اقلام زحمت می‌کشند.

انتهای پیام/60020/س

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس آذربایجان شرقی طرح عیدانه اربعین حسینی کرونا ویروس عید نوروز کرونا ویروس آذربایجان شرقی تبریز دانش آموز معتاد هریس اهر غذا خانواده های نیازمند خانواده ها مرکز نیکوکاری دانش آموزان گل لبخند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۲۵ واحد مسکن به نیازمندان توسط سپاه اردبیل

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: به مناسبت هفته بسیج سازندگی ۲۵ واحد مسکن تحویل نیازمندان داده می‌شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078542 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تحویل ۲۵ واحد مسکن به نیازمندان توسط سپاه اردبیل
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟ / معرفی چهره‌های جدید
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟/ معرفی چهره‌های جدید
  • از حسرت کودکان نیازمند تا لبخند گرمابخش یک معلم
  • اهمیت توجه به خودشفقتی در چیست؟
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی